Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۴ آبان) تهران با اشاره به آیه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» یکی از مصادیق «برّ» را تقویت نظام دینی دانست و گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید کسی که ولایت والی عدل را تقویت کند و کمک کند تا بتواند کشور را اداره کند در حققت در گسترش اطاعت از خداوند کوشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی دیگر از مصادیق «برّ» را، کمک به مسئولان در ایجاد امنیت دانست و گفت: امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و قرآن می‌فرماید اولین زیرساخت جامعه اسلامی امنیت است. کاری که مردم ایران در دهه ۶۰ انجام دادند و داعشی‌های وطنی یعنی سازمان جهنمی منافقین را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کردند مصداق «برّ» است.

خطیب جمعه تهران، تضعیف نظام اسلامی را یکی از مصادیق «تعاون علی‌الاثم» دانست و گفت: دومین مصداق «اثم»، پخش شایعات است که در فضای مجازی برخی به آن دامن می‌دهند؛ هر دروغی را منتشر می‌کنند و کسی هم نیست جلویشان را بگیرد. خاتمی تصریح کرد: پخش شایعات افرادی که شایعه می‌سازند حرام است. کسی که این شایعات را پخش کند نه‌ تنها معاونت در «اثم» کرده بلکه در حکم دروغگو است.

وی، چراغ سبز نشان دادن به دشمن، امیدوار کردن آن‌ها و همکاری رسانه‌ای با دشمنان را از مصادیق اثم عنوان کرد.

خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است. اگر کسی دست آمریکا را در حمله صدام به ایران نبیند، کودن سیاسی است. سه روز قبل از حمله، برژنسکی با صدام دیدار داشته است.

* مذاکره‌ای می‌خواهیم که خروجی‌اش لغو همه تحریم‌ها باشد

خاتمی با اشاره به ماجرای اخیر درخصوص نفتکش در دریای عمان گفت: این چهره آمریکاست؛ مردم به این دلیل مرگ بر آمریکا می‌گویند. به صراحت می‌گویم نفرت از آمریکا یعنی مصداق کفر به طاغوت و یعنی تبری که جزو واجبات دین است؛ بنابراین جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس ملّت ایران است. آمریکایی‌ها مدام برای مذاکره با ایران بی‌تابی می‌کنند. ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم. شما مردد هستید. ملت ایران و مسئولان ایران تصمیم‌شان را گرفته‌اند؛ مذاکره‌ای می‌خواهند که خروجی آن لغو همه تحریم‌ها باشد. برجام را شما بهم زده‌اید. مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به رویارویی نیروهای سپاه و آمریکا در دریای عمان گفت: این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

خاتمی با اشاره به شکار پهپاد متجاوز آمریکایی، حمله به عین‌الاسد و مقابله نیروی دریایی سپاه با ارتش آمریکا، گفت: اگر این تعبیر را بکنم که صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و در آینده نزدیک ان‌شاءالله ساقط شدن همیشگی این دو رژیم جلاد را شاهد خواهیم بود، گزافه نیست.

* دولت سرعتش را برای حل مشکلات معیشتی بیشتر کند

وی در بخشی دیگر از خطبه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: می‌دانیم که دولت از مشکلات مطلع است و تلاش خود را نیز می‌کند، امّا دولت سرعت حرکتش را برای حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد خاتمی سپاه نماز جمعه تهران مذاکرات هسته ای تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید

کتاب «سقوط اسرائیل» اثر مهدی حمد الفتلاوی و ترجمه و تحقیق محمدباقر ذوالقدر در ۱۹۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ ششم رسید.
آیات افساد بنی اسرائیل در سوره اسراء، بیانگر نوعی نبرد تاریخی تمدنی بین دو امتِ توحید و کفر است که در اصول، مبادی، اهداف و ارزش ها در برابر یکدیگر قرار دارند. جنگ این دو تمدن، تداوم همان جدال تاریخی دیرینه ای است که شیطان، نخستین سنگ بنای آن را در میان فرزندان آدم نهاد و اولین بذر تعارض و درگیری را میان هابیل و قابیل که یکی نماد هدایت یافتگان و صالحان و دیگری نماینده مفسدان و تبهکاران بود، کاشت. 

سوره اسراء، آخرین مراحل از جدال میان دو امت را که جنگی نهایی، جهانی و فرایگر خواهد بود به تصویر می کشد. در این جدال سرنوشت ساز، بشر شاهد پایان کار و سقوط کاخ های تمدن مفسدین و طلوع دوباره خورشید تمدن جهانی توحید بر گستره زمین خواهد بود.  کتاب حاضر با توجه به آیات افساد بنی اسرائیل، احادیث بیشتری را در تفسیر آن آیات و در خصوص قضیه فلسطین مورد توجه قرار داده و سقوط اسرائیل را بشارت داده است. 

ساختار اثر
این اثر در پنج فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این اثر که با عنوان «امت اسلام؛ تسلیم یا پایداری» به رشته تحریر درآمده، پس از بیان مطلبی با عنوان ظهور انقلاب اسلامی در ایران، به دو موضع گیری متفاوت در برابر اسرائیل و دلایل حقانیت راه جهاد و مقاومت پرداخته شده است. 

«فرجام اسرائیل در کتاب و سنت» عنوان دومین فصل از کتاب حاضر است که در این فصل، به اخراج یهود از سرزمین های عرب اشاره شده و ضمن تأکید بر غلبه اسلام بر همه ادیان، ظهور رهبری نوین در جهان اسلام مطرح و در پایان نیز نابودی اسرائیل در احادیث غیبی تشریح و وعده داده شده است. 

سومین فصل از این اثر به «مقدمات سیاسی سقوط اسرائیل» اختصاص یافته است؛ ابتدا به قانون استبدال و رهبران سازش کار عرب پرداخته شده و در این قسمت، جایگزینی اعراب با پارسیان و مجازات حکمرانان خیانت کار تبیین شده است؛ سپس به پیدایش رهبری نوین و جریان جایگزین اشاره و در ادامه نیز مطلبی با عنوان ظهور مقاومت ضدصهیونیستی در سرزمین شام تشریح شده است. 
نویسنده در فصل بعدی به «نوید قرآن بر نابودی اسرائیل» می پردازد که ابتدا آیات نوید تبیین و آیات مربوطه تطبیق داده شده است.  در پنجمین و آخرین فصل از این اثر با عنوان «سقوط اسرائیل» به سقوط اسرائیل به رهبری ایرانیان اشاره شده است؛ سپس، به شرح نبرد افساد اول پرداخته شده که در این راستا، مبارزه با افساد اول به رهبری ایرانیان و پیشی گرفتن یهود و جنگ با زمامداران خائن و آثار فتنه سفیانی در فلسطین تبیین شده است. سپس نبرد افساد دوم تشریح شده و سقوط اسرائیل در نبرد افساد دوم تشریح و ایرانیان سفیانی را شکست می دهند، مهدی(عج) فرمانده نبرد برای سقوط اسرائیل نیز از دیگر مباحث این قسمت است. در ادامه این فصل، رویدادهای پس از آزادی قدس (اتمام حجت حضرت مهدی با یهود، شهر قدس پایتخت حکومت مهدی و بازگشت یهودیان به بیت المقدس) به رشته تحریر درآمده است. در ادامه نیز مبحثی با عنوان «قم و بین المقدس، یک شهر در دو منطقه» آمده است؛ همچنین به فرجام اسرائیل در تورات و انجیل نیز اشاره شده است.
علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم