Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی ایمانیه روز جمعه در آیین اختتامیه سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج استان که توسط سازمان فضای مجازی سپاه فجر برگزار شده است، با ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام شده برای رشد و شکوفایی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: ارتباط با جوانان و توجه به فعالیت های مختلفی که در حوزه های گوناگون انجام می‌دهند بیانگر آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که در کنار ریزش های اندک رویش های فراوانی وجود دارد.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت تولید محتوای دیجیتال در دنیای امروز، اظهار کرد: در مدت کوتاهی که سمت مدیریت ارشد استان را پذیرفته‌ام، کاملا دریافته‌ام که همه گروه‌های سنی و تخصصی به این موضوع؛ یعنی تولید محتوای دیجیتال نیازمند هستند.

به گفته ایمانیه در جامعه کنونی ما گروه‌های سنی مختلف از کودکان تا میانسالان در فضای مجازی فعالیت‌های متنوعی دارند و همین مسئله نشان می‌دهد باید بر اساس نیاز هر گروه سنی محتوای مناسب مجازی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد : سازمان بهداشت جهانی حتی گروه سالمندان را به سه دسته تقسیم کرده است؛ بنابراین تولید محتوای دیجیتال و ایجاد شرایط مناسب در فضای مجازی برای گروه های سنی مختلف از ظرافت های ویژه ای برخوردار است که باید توسط دست اندرکاران این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس گروه‌های تخصصی نیاز جدی به تولید محتوای دیجیتال دارند.

وی اظهار کرد: در گفتگوهای اخیری که با صنعتگران، هنرمندان، دانشگاهیان، فرهنگیان و... داشته‌ام نیز دریافته ام که این کمبود به روشنی احساس می‌شود.

وی از فعالان عرصه تولید محتوای دیجیتال در بسیج استان خواست مشکلات موجود در گروه های مختلف سنی و تخصصی و راهکارهای رفع این مشکلات را بررسی کنند و همچنین ارتقا کشور در حوزه های مختلف را مد نظر قرار دهند؛ چرا که این ارتقا سبب افزایش عظمت و اقتدار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه همه سازمان ها و دستگاه ها به تولید محتوای دیجیتال نیاز دارند، عنوان کرد: متاسفانه در سازمان های ما نوعی خشکی و سختی برای تغییرات وجود دارد که وظیفه رفع این مشکل به عهده ما مسئولان است تا راه را برای ورود شما و کار و تلاش و جهاد درجهت ارتقا کشور هموار کنیم.

دانش آموزان راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات  ارائه دهند

استاندار فارس همچنین در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس از دانش آموزان خواست به این موضوع فکر کنند که کدام یک از مشکلات استان را با چه راهکارهای عملیاتی می‌توانند حل کنند.

محمد هادی ایمانیه با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سالروز سه رویداد مهم از جمله تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش آموزانی که در سالگرد تبعید ایشان تظاهرات کرده بودند و تسخیر لانه جاسوسی در سالگرد شهادت این دانش‌آموزان است، عنوان کرد: این سه رویداد، سه اقدام اصیل مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید الگویی برای همه مردم و مسئولان در مسیر تعالی کشور باشد.

استاندار فارس در این دیدار پس از شنیدن سخنان دانش‌آموزان، بر لزوم بهره گرفتن از توانایی‌ها و ظرفیت های این قشر اثر گذار تاکید کردو از آنها خواست در چند روز آینده انتظاراتی که از مدیرکل آموزش و پرورش استان دارند را بیان کنند.

وی اظهار کرد: بی تردید مطابقت خواسته های دانش آموزان با برنامه های ارائه شده از سوی افرادی که برای سمت مدیرکلی آموزش و پرورش معرفی می‌شوند در انتخاب گزینه مناسب اثر بخش خواهد بود که البته دانش آموزان عزیز باید دقت کنند این انتظارات مبتنی بر واقعیت ها و توجه به محدودیت های موجود نوشته شود.

ایمانیه به اشاره به سخنان دانش آموزان گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر با دو مشکل در نظام آموزش و پرورش مواجه هستیم که شامل مشکلات فرهنگی و پرورشی و خشک و غیر قابل انعطاف بودن نظام آموزشی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقاد و نظارت کردن به تنهایی کافی نیست از دانش آموزان خواست همواره به دنبال یافتن راهکارهای عملیاتی با توجه به محدودیت منابع مالی و سایر موارد باشند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات با راهکارهای نرم افزاری و خلاق قابل حل هستند، همانگونه که راه اندازی مجمع خیرین سلامت بسیاری از محدودیت های تامین بودجه و... را شکست و مشکلات بزرگی را رفع کرد.

استاندار فارس از دانش آموزان خواست به این موضوع فکر کنند که کدام یک از مشکلات استان را با چه راهکاری می‌توانند حل کنند.

ایمانیه تاکید کرد: از این پس نمایندگانی از دانش‌آموزان در بسیاری از جلسات استانی همچون جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و... حضور داشته باشند و در سفرهای شهرستانی نیز برای آشنایی با عمق مشکلات مردم شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران کل استانی نیز باید در کنار خود از حضور این دانش آموزان استفاده کنند.

استاندار فارس این اقدامات را سبب تجربه اندوزی دانش آموزان و آمادگی آنها برای قرار گرفتن در پست های مدیریتی آینده دانست.

ایمانیه با بیان اینکه عدالت آموزشی تاکنون به دلیل محدودیت های مختلف محقق نشده است از دانش آموزان خواست راهکارهای عملیاتی خود برای تحقق این عدالت در نظام آموزشی را ارائه دهند.

آموزش بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که به اعتقاد استاندار فارس باید با برگزاری جلسات هم اندیشی طرحی مناسب برای این کار مهم تدوین شود و فارس سرآمد این اقدام در کشور باشد.

استاندار فارس همچنین بر لزوم همکاری نهادینه میان مدیران دانشگاه ها و آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه ها و ظرفیت های بسیار ارزشمند دانش آموزان اعلام کرد نشست هایش با این تشکل ها استمرار خواهد داشت.

برچسب‌ها شیراز محمدهادی ایمانیه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز فضای مجازی شیراز فضای مجازی تولید محتوای دیجیتال دانش آموزان خواست راهکارهای عملیاتی استاندار فارس آموزش و پرورش گروه های سنی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است