Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:12:02 GMT

سوءمدیریت در کشور باعث بروز مشکلات عدیده شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۸۵۷۶

سوءمدیریت در کشور باعث بروز مشکلات عدیده شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در برهه‌های گذشته سوءمدیریت‌ها سبب بروز مشکلات عدیده شده است که به‌عنوان نمونه در بخش واردات، عده‌ای فرصت‌طلب این حوزه را در دست گرفتند و بخش تولید داخلی آسیب دید.

محمدجواد عسگری ۱۴ آبان‌ماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امنیت غذایی و امنیت کشور در پیوند با یکدیگر و مکمل هم هستند، اظهار کرد: اگر نتوانیم سفره ملت را پررنگ کنیم، در بخش امنیت ملی دچار مشکل خواهیم شد، در برهه‌های گذشته سوءمدیریت‌ها سبب بروز مشکلات عدیده شده است که به‌عنوان نمونه در بخش واردات، عده‌ای فرصت‌طلب این حوزه را در دست گرفتند و بخش تولید داخلی آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای امنیت غذایی، ادامه داد: تمامی ایرادات مرتبط با بروکراسی اداری در قالب ۱۵ ماده در این طرح آمده است که پس از احصای اشکالات وارد شده از سوی شورای نگهبان به این طرح و پس از رفع نواقص این طرح به تصویب خواهد رسید و به دولت برای اجرا تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: شورای قیمت‌گذاری متشکل از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد، معاون رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و شش نفر از خبرگان و تشکل‌های بخش کشاورزی و دو نفر از نمایندگان مجلس با حق نظارت است، در این شورا کفه ترازو به نفع تولیدکنندگان خواهد بود و تصمیماتی به‌تناسب زمان و مکان در راستای حمایت از تولید اتخاذ می‌شود.

عسگری با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید وارد زندگی مردم شود، افزود: نه‌ تنها این مهم صورت نگرفته، بلکه در آن اخلال صورت گرفته است، هم‌چنان که به دیگر موضوعات مورد تأکید  مقام معظم رهبری مانند جهش اقتصاد، رونق تولید، پشتیبانی‌ها توجه لازم انجام نشده است.

این نماینده مجلس بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی مردم چهارمحال و بختیاری را قابل حل دانست و توضیح داد: اگر هم‌افزایی صورت گیرد، قطعا اتفاقات خوبی را در راستای منافع مردم شاهد خواهیم بود و رضایتمندی مردم بالا خواهد رفت.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس به موضوع خرید تضمینی نیز ورود داشته است، در بخش کشاورزی در دنیا محصولات کشاورزی و استراتژیک را با خرید تضمینی تقویت می‌کنند و دولت مکلف می‌شود در راستای نیازمندی جامعه محصولات را خریداری کند و این راهکار، راه نجات‌ حوزه کشاورزی است که در کمیسیون کشاورزی مجلس با خرید گندم کلید خورده است.

وی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی، بیان کرد: در حوزه فضای گلخانه‌ای و تولید ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، اما باید فضای صادرات را به‌صورت هنرمندانه، خلاقانه و مبتکرانه ایجاد کنیم، کشورهای پیرامونی علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران هستند و باید از این ظرفیت بهره‌گیری شود.

عسگری با اشاره به جنگ تمام‌عیار اقتصادی، گفت: اگر مدیریت انقلابی و جهادی برای مقابله با تحریم وجود داشته باشد و نگاه ما در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و تامین نیازهای مردم باشد، مسیر سهل‌الوصول خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با یادآوری سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، تصریح کرد: این سند که چهار سال فرصت از آن باقی مانده است، در کشورهای زیادی اجرایی شد و این کشورها به نقاط مطلوب رسیدند، اما در کشور ما مدیریت خوبی در این راستا اعمال نشد و این سند تا امروز اجرایی نشده است.

عسگری مدیریت آب برای بخش کشاورزی را مبحثی جدی در چهارمحال و بختیاری و کشور خواند و بیان کرد: جلسه‌ای هفته آینده با حضور وزرای مربوط و استاندار و مدیران استانی برگزار خواهد شد که تأکید می‌شود تمامی موارد احصا شده جمع‌بندی و تنظیم شوند تا مورد بررسی در این جلسه قرار گیرند.

وی گفت: امروز چهارمحال‌ و بختیاری که ۱۱ درصد منابع آبی کشور را در اختیار داشت از خشکسالی در رنج است و باید پرسید ایراد کار کجاست؟ ما باید در این راستا به تکلیف عمل کنیم و هیچ تعارفی با کسی نداریم، اگر لازم باشد با اختیاری که برای نظارت داریم ورود خواهیم کرد و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود که در حوزه آبخیزداری باید نقشه راهی تعریف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه در استان باید به ۲۵۰ هکتار برسد، بیان کرد: این میزان در حال حاضر ۴۲ هکتار است، ایرادات ادارات برق یا آب و گاز قابل قبول نیست و این حق مردم از طریق کمیسیون کشاورزی و در وزارت نفت پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در حوزه وام‌های کشاورزی، فضای ربوی بانک‌ها اجازه کار را نمی‌دهد، ۱۵ درصد اعتبارات بانک‌های دولتی باید در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد اما به این مهم عمل نشده است که وزارتخانه اقتصاد و نهادهای مرتبط بایدپاسخگو باشند.

عسگری موضوع شبکه‌های آبیاری و زهکشی را یادآور شد و گفت: حدود ۷ هزار هکتار باید در این حوزه تعیین تکلیف شوند که پشتوانه مالی این کار در استان وجود دارد لذا با اولویت دنبال شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مشکلات مربوط به شهرک‌های کشاورزی در حوزه آب و برق و گاز احصا شود تا در کمیسیون دنبال کنیم، اصلاح الگوی کشت، کشت گیاهان دارویی، خشکیدگی جنگل‌ها و مراتع منطقه زاگرس، بیمه محصولات کشاورزی، ۳۱ طرح ناتمام حوزه انتقال آب از اولویت‌های دیگر کمیسیون کشاورزی مجلس برای استان است که پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بحران آب کشاورزی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری محصولات کشاورزی بخش کشاورزی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد