Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:02:56 GMT

استفاده از زغال سنگ برای ارتقای فرآیند نمک‌زدایی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۳۶۵

استفاده از زغال سنگ برای ارتقای فرآیند نمک‌زدایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، آندریا فراتالوچی دانشیار دانشگاه علم و فناوری عبدالله سعودی موفق شد از ماده‌ای به نام پودر فشرده کربنیزه برای نمک زدایی از آب دریا استفاده کند. برای تولید این پودر زغال سنگ یا زغال چوب آسیاب شده و به پودر تبدیل می‌شود.

سپس این پودر فشرده شده و به یک ماده جامد متخلخل مبدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توان این ماده را به شکل دلخواه قالب‌ریزی کرد. با ترکیب این پودر فشرده با فیبرهای کتان طبیعی، قطعات ۲۰ سانتیمتری در ۲۰ سانتیمتری به دست آمد که در درون کانتینرهای ۳۴ در ۳۴ سانتیمتری حاوی آب دریا قرار گرفتند.

پس از گرم شدن سطح سیاه این بلوک‌ها به علت تابش نور خورشید، الیاف آنها آب را به درون کشیده و نمک آب را جذب کردند. در نهایت آب شیرین و قابل آشامیدن به دست آمد. نکته مهم این است که بلوک‌های یادشده به دفعات قابل استفاده هستند. بهره‌وری این روش نمک زدایی دو تا سه برابر بیشتر از سیستم نمک زدایی خورشیدی است.

مذاکراتی با شرکت هلندی PERA برای تجاری سازی این فناوری آغاز شده و انتظار می‌رود استفاده تجاری از این بلوک‌های پیشرفته اولین بار در کارخانه‌ای در برزیل آغاز شود. هزینه استفاده از این روش یک سوم هزینه نمک زدایی خورشیدی است.

کد خبر 5344698

منبع: مهر

کلیدواژه: زغال سنگ نمک زدایی از نفت شیرین سازی آب دریا شرکت دانش بنیان فیس بوک تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری خودروی برقی ایالات متحده امریکا نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی حکمرانی فضای مجازی عیسی زارع پور گوگل نمک زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های همکاری خوبی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست منشاء تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازنده و موثری برای ارتقای اقتصاد مکمل و اثربخش میان ایران و کشورهای آفریقایی و منشا پیشرفت اقتصادی بیش از پیش برای دو طرف باشد.

دریافت 81 MB

تدوینگر: امین نصراللهی                       

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ۸ سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • 8 سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی