Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان در پی تنش‌های امنیتی و گزارش‌ها از احتمال ورود نیروهای اقلیم تیگرای به آدیس‌آبابا، از شهروندان خود در اتیوپی خواست در اسرع وقت از این کشور خارج شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سفارت عربستان با انتشار بیانیه‌ای از تمامی شهروندان خود در اتیوپی خواست با توجه به شرایط فعلی اتیوپی در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفارت‌خانه در ادامه تاکید کرد: همه عربستانی‌های حاضر در اتیوپی باید نهایت هوشیاری و احتیاط به خرج دهند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پی اعلام حالت اضطراری در اتیوپی به سبب تنش و ناامنی‌ها، اسرائیلی‌ها را از سفر به این کشور برحذر داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه پنجشنبه طی بیانیه‌ای از تمامی اسرائیلی‌هایی که قصد سفر به اتیوپی را دارند، درخواست کرد سفرهای غیرضروری خود را به این کشور لغو کنند.

در این بیانیه از اسرائیلی‌هایی که در اتیوپی هم حضور دارند، خواسته شده مدت اقامت خود را کوتاه کرده و زودتر این کشور را ترک کنند.

نیروهای وابسته به جبهه آزادسازی تیگرای روز پنج‌شنبه با همکاری ارتش آزادسازی اورومو، کنترل شهر "کامیسی" اتیوپی واقع در ۱۳۹ کیلومتری پایتخت این کشور را به دست گرفتند.

جبهه آزادسازی تیگرای اخیرا برای مقابله با نیروهای دولت اتیوپی در روزها و هفته‌های آتی، ائتلافی نظامی با ارتش آزادسازی اورومو ایجاد کرد و این نیروهای مشترک به سمت آدیس‌آبابا حرکت خواهند کرد.

بسیاری کشورها به شهروندان خود در اتیوپی هشدار داده و از آنها خواستند هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان اتیوپی ترک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، مردم یمن امروز جمعه راهپیماییهایی را برای حمایت از مردم غزه برگزار کردند و ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در گورهای جمعی این شهر، بر اهمیت اقدامات مردمی و رسمی در حمایت از این مردم تأکید کردند.

مردم یمن ضمن درخواست مجدد برای ایجاد گذرگاههای زمینی امن، تأکید کردند که از طریق این گذرگاهها خود را به فلسطین خواهند رساند تا در کنار نیروهای مقاومت، وارد درگیری مستقیم با صهیونیستها شوند.

در بیانیه پایانی این راهپیماییها، ضمن تبریک به نیروهای مسلح یمن به خاطر عملیاتهای اثربخش در برابر رژیم صهیونیستی، از نیروهای یمنی خواستند که عملیاتهای خود را علیه صهیونیستها افزایش دهند.

مردم یمن ضمن تمجید از عملیاتهای نیروهای مقاومت در لبنان و عراق علیه اسرائیل، از همه ملتهای آزاده جهان خواستند که با سلاح «تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی» به جنگ با صهیونیستها بروند.

در ادامه عملیاتهای یمن علیه صهیونیستها، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور روز گذشته خبر داد که نیروهای موشکی یمن چندین موشک و پهپاد به سمت کشتی «ام‌اس‌سی داروین» در خلیج عدن شلیک کردند.

یحیی سریع تصریح کرد نیروهای مسلح یمن کماکان با جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

وی همچنین گفت که عملیات نیروهای مسلح یمن تا زمان پایان تجاوزگری‌های اسرائیل و برداشتن حصر نوار غزه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 847265 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین یمن

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • آیا چین می‌تواند؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه