Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، معاملات بورس از هفته گذشته و تحت تاثیر حمایت دولت از این بازار وارد فاز صعودی شد و زمینه خوش‌بینی سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بورس تحت‌تاثیر سبزپوشی اکثر نمادهای حاضر در این بازار فراهم شده است.

جلسه روز دوشنبه گذشته (۱۰ آبان) وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران هلدینگ‌ها و حقوقی‌های بزرگ و نیز صحبت‌های اخیر رییس‌جمهوری باعث افزایش خرید در برخی از نمادهای بزرگ و کاهش عرضه سنگین در بازار شد که این موضوع نشان‌دهنده روی خوش بازار به صحبت‌های اخیر مسوولان دولتی در راستای حمایت از این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با رشد قیمت سهام و افزایش تقاضا در معاملات هفته گذشته بورس، برخی چنین تصور کردند که آغازی همراه با اصلاح در معاملات هفته جاری بازار را شاهد خواهیم بود، این در حالی است که معاملات بازار در نخستین روز هفته جاری با رشد قیمت و افزایش تقاضا آغاز به‌کار کرده است و شاخص بورس تا این لحظه (ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه)‌ با ۳۰ هزار و ۹۴۷ واحد رشد به کانال یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد ورود کرده است.

تاکنون نمادهای فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)،‌ معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)،‌ نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) و پتروشیمی پردیس (شپدیس) بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص بورس در معاملات امروز داشتند.

با گذشت بیش از یک ساعت از آغاز معاملات بورس، بازار سهام سراسر سبزپوش شده و زمینه رشد قیمت در بیشتر نمادهای بزرگ و کوچک فراهم شده است.

سهامدارانی که در نخستین روزهای معاملاتی هفته گذشته به‌دنبال فروش سهام و خروج هر چه زودتر خود از این بازار بودند، حال به عنوان خریدار در این بازار ظاهر شده‌اند و سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار را پیگیری می‌کنند.

به گفته اکثر کارشناسان، بهتر است سهامداران با ایجاد چنین روندی در بازار از تصمیمات هیجانی برای خرید خودداری کنند و بدون در نظر گرفتن صف‌های خرید و فروش و با توجه به تحلیل‌های موجود درخصوص سهام شرکت‌ها اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار