Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ که با حضور تعدادی از نمایندگان مازندران و مدیران این استان در ساری برگزار شد، افزود : رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ آبرو و حیثیت مازندران و کشور محسوب می‌شود و انتظار داریم که همه مسئولان از جمله نمایندگان استان به طور یکپارچه برای بهتر برگزار شدن این رویداد پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : بیش از دو سال از عمر این مصوبه می‌گذرد و فکر نکنم کار چندانی انجام شده باشد. در این یک سال باقی مانده باید خیلی کار کنیم. چون ما جزو سه کشور بنیان‌گذار سازمان منطقه‌ای اکو هستیم و هفت کشور دیگر بعدا ملحق شدند. با این جایگاه اگر نتوانیم شهرمان را برای میزبانی گردشگران کشورهای عضو اکو آماده کنیم برای‌مان گران تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: نمایندگان این مساله را جدی بگیرند. فکر نکنند که ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو در ۲۰۲۲ است و بقیه استان می‌تواند بی‌تفاوت باشد. این رویداد متعلق به استان است و حیثیت کشور محسوب می‌شود.

محمدی لائینی یادآور شد: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان و ساری داریم که باید آماده شوند تا در روز موعود بسته‌های قابل عرضه خوبی داشته باشیم. جاذبه‌های زیاد داریم، اما باید به آن‌ها رسیدگی شود. بعضی از این‌ بناها واقعا در حال فرسودگی و تخریب هستند.

وی اظهار کرد: البته اگر این مساله میزبانی ۲۰۲۲ هم نبود با این سرمایه‌های ملی میراثی باستانی خودمان باید خیلی بهتر از این برخورد کنیم. من هم قصد دارم بعضی از این بناها را از نزدیک ببینم و مسائل و چالش‌های آن را با حضور کارشناسان بررسی کنیم. باید آثار گرانبهای تاریخی را که دیگر قابل ساختن نیستند ، درست نگه داشته باشیم.

امام جمعه ساری گفت : اگر نگرانیم که داعش هر جا رفت آثار تاریخی را با باورهای افراطی و غلط خود تخریب کرد، ما هم با نرسیدن به آن‌ها طور دیگری ممکن است این آثار را خراب کنیم ؛ بویژه در شهرهایی مانند ساری و بابل و آمل این ظرفیت‌ها بسیار بالاست.

 تکلیف استانداری مازندران مشخص شود

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین در این نشست به احتمال تغییر استاندار مازندران پیرو جا به جایی استانداران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: درباره استانداری و انتخاب استاندار مصداقی وارد نمی‌شوم که باید عوض شود یا نشود ، اما اگر قرار است استاندار تغییر کند انتظار ما از دولت این است که زودتر تکلیف روشن شود و استان وضعیت خودش را بداند. عزیزانی که مشغول کار هستند هم باید تکلیف‌شان را بدانند و دست‌شان به کار برود. البته تا الان هم مشغول کار هستند. از نظر وجدانی و دینی هم باید همین باشد و تا آخرین ثانیه کارشان را انجام دهند ، اما درست‌تر این است که تکلیف‌شان را بدانند.

وی افزود : اگر قرار است تغییری انجام شود انتظار داریم برای مازندران انسانی پا به میدان، دارای سوابق اجرایی خوب، اهل دین و ایمان، پرانرژی و خستگی‌ناپذیر و دارای سایر ویژگی‌های مدیریتی انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهوری به مازندران بالاخره دیر یا زود باید انجام شود. رئیس‌جمهوری اعلام کردند که اولویت به طرح‌های نیمه‌کاره است. پس طرح‌های نیمه کاره خودمان را مشخص و مهم‌ترین‌شان را هم معین کنیم. علاوه بر آن چند طرح کلان جدید هم در نظر بگیریم. مشکلات مهم استان را هم در نظر بگیریم.

وی افزود : آذر ماه فصل بودجه‌بندی سال جدید است. از همین الان باید کارهای کلان استانی خودمان را ببینیم و در بودجه سهم خوبی داشته باشیم و عقب نیفتیم. متاسفانه ما مازندرانی‌ها کمی دیر حرکت می‌کنیم و عقب می‌مانیم. یا اطلاعات‌مان کم است یا اگر کافی است ، وفاق خوبی نمی‌توانیم داشته باشیم. به هر حال معمولا دیر راه می‌افتیم. نمایندگان ما بیشتر از این باید با هم صمیمیت و انسجام نشان دهند. امیدوارم بتوانیم برای سفر رئیس‌جمهوری طرح و برنامه خوبی داشته باشیم.

این نشست هم‌اندیشی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هفت تن از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار ساری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، معاون سرمایه‌گذاری استانداری و تعدادی دیگر از مسئولان استان، مسئو دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران و حضور ویدئوکنفرانسی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری ۲۰۲۲ اوایل سال ۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

این رویداد از آذر ماه سال ۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لگو، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

برچسب‌ها گردشگری مازندران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان اکو پروندهٔ خبری رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲، دروازه توسعه گردشگری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مازندران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری مازندران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان اکو گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که بیش از ۳۸ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند، گفت: ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

او با تاکید بر اینکه با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شد، افزود: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟