Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدام نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفت ایران در آب‌های دریای عمان، اگرچه موجب تحسین اکثریت ملت شد اما برخی اصلاح طلبان رادیکال درصدد تخفیف و تخریب این اقدام سپاه برآمدند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، 12 آبان 1400 خبری منتشر شد که حاکی از یک رویارویی جدی و 6 ساعته بین نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا و نیروی دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم منتشرشده از این رویارویی نشان می‌دهد که شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش حامل نفت ایران که ربوده شده بود، مقابل ناوشکن‌های غول‌پیکر آمریکایی و شناورهای دیگر آن وارد عمل شده و نفتکش مذکور را تصرف کرده در نهایت به لنگرگاه امن در داخل کشور منتقل کردند.

اگرچه انتشار این خبر واکنش‌های بسیار مثبتی را در میان کاربران فضای مجازی و مردم داشت و در آستانه‌ی 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این اقدام را تحسین کردند، اما برخی شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب واکنش‌های منفی به این اقدام سپاه داشته و سعی در تخفیف آن داشتند. 

این نوع واکنش برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب البته تکراری نیست و آنها در گذشته نیز به مناسبت‌های مختلف با شنا کردن خلاف جهت آب، به‌نوعی در نقش مدافع استعمار و وکیل آنها درآمده بودند. در حقیقت دغدغه امثال زیباکلام، عبدالله رمضان‌زاده و همفکرانشان در نقد اقدام سپاه علاوه بر آنکه مغایر با اصل حفظ منافع ملی و استقلال کشور است، می‌توان نوعی کاسبی به‌نفع آمریکا دانست. اقدامی که پیشتر نیز اصلاح‌طلبان در مقاطعی به نفع آمریکا رقم زده بودند و حتی در دوران ترامپ و بعد از خروج وی از برجام، همچنان بر طبل تمکین به آمریکا می‌کوبیدند. 26 خردادماه سال 97 برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با نوشتن نامه‌ای که خطاب آن به مسئولان عالی‌رتبه نظام بود خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا و ترامپ شده و مدعی بودند ایران "با قدرت و از موضع حفظ منافع ملی" به مذاکره روی بیاورد.

شهریورماه سال 98 نیز همین افراد همچون مصطفی تاج‌زاده، عبدالله ناصری، عبدالله رمضان‌زاده (چهره‌های رادیکال جریان اصلاحات)، به‌نحوی با بحرانی نشان دادن شرایط کشور، از لزوم مذاکره با ترامپ برای لغو تحریم‌ها سخن می‌گفتند. حتی سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات نیز (6 مهر 98) در گفتگویی با روزنامه شرق گفته بود: "من معتقدم ترامپ به‌دلیل ویژگی‌های شخصی و شکست‌هایی که در سیاست‌ خارجی‌اش خورده است، نیازمند یک برد ولو کوچک است تا از پیچ انتخابات 2020 بگذرد، لذا مسئولین ما می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با ترتیبات دیپلماتیک از آخرین فرصت‌ها استفاده کنند تا مشکل تحریم‌ها را ولو به‌صورت ناقص و موقت حل کنند"!

در واقع می‌توان گفت بخشی از جریان غربگرا تلاش دارد در مقاطعی که منافع غرب و به‌ویژه آمریکا در ایران به خطر می‌افتد در نقش وکیل مدافع به حمایت از آنها بپردازد. از سوی دیگر تلاش آنها برای زیر سوال بردن اقدام سپاه در روزهای تلاش دولت برای مذاکره مجدد در حالیست که متأسفانه رئیس جمهور سابق و تیم وی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود، 6 سال از تمام وقت و انرژی خود را بر مذاکره متمرکز کردند که در نهایت تنها دستاورد آن تحدید اقتصاد ایران و کاهش قدرت دیپلماسی کشور بود. بااین‌حال راهبرد شکست‌خورده امتیاز دادن به آمریکا تحت هر شرایط که ضررهای جبران‌ناپذیری برای کشور داشت، همچنان از سوی افرادی که به استعمار اعتیاد دارند تجویز می‌شود و به عواقب سوء آن نمی‌اندیشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی دریایی اصلاح طلبان اقدام سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات این‌ها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. معلوم است که نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی شود.

 

دیگر خبرها

  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟