Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:03:49 GMT

نیمی از یزدی‌ها ماسک نمی‌زنند/خاتم نیز قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۴۴۰۴

نیمی از یزدی‌ها ماسک نمی‌زنند/خاتم نیز قرمز شد

ایسنا/یزد در حالی آمارها از غفلت نیمی از یزدی‌ها در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ی اجتماعی خبر می‌دهد که برخی شهرستان‌های یزد در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند.

تاکنون ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان یزد، دُز اول و ۵۷ درصد هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؛ دکتر «محمدرضا دهقانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این باره می‌گوید: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان، یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۲ دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ی وی، تاکنون ۷۹۷ هزار و ۴۴۰ دُز در نوبت اول و ۵۵۵ هزار و ۴۱۲ دُز در نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

در عین حال آمارها نشان می‌دهد که استفاده از ماسک در استان ۴۸ درصد و رعایت فاصله اجتماعی ۵۳ درصد است؛ موضوعی که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به آن اذعان کرده و می‌گوید: تا انجام واکسیناسیون حداکثری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات ضروری است.

دکتر «ابراهیم سلمانی» با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و فوت، اظهار می‌کند:  در حال حاضر شهرستان اشکذر، تفت و بهاباد در وضعیت زرد، شهرستان مهریز و خاتم در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گفته‌ی وی، در شبانه روز گذشته، ۹۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شده‌اند که با احتساب آنها هم‌اکنون ۴۳۷ بیمار مشکوک به کرونا در این مراکز درمانی بستری هستند.

سلمانی در پایان نیز از وخامت حال ۹۱ نفر از بیماران و بستری آنها در بخش مراقبت‌های ویژه خبر می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم