Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:03:20 GMT

جزئیات پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه امیرکبیر

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۴۴۵۷

جزئیات پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسّسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می پذیرد که جزییات آن به شرح زیر است.

دانشگاه اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۷ دانشگاههای مشمول این فراخوان که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کلّ بالای ۱۶ باشند را بدون آزمون پذیرش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌های در دوره کارشناسی‌ارشد با ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

متقاضیان ورودی بهمن ۹۶ به شرط دانش‌آموختگی در ۸ نیمسال میتوانند درخواست خود را ارائه کنند.

طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه می تواند به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ماه ۹۹ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در سه ترم آخر حذف واحد داشته‌اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند.

متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و طی ۸ نیمسال دانش‌آموخته شوند.

پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای همان سال امکانپذیر است و برای دانشجویان شاغل به تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

برای دانشجویانی که تغییر رشته داده‌اند حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود. مقایسه متقاضیان پس از ۷ نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشته‌های که بیشترین واحد درسی را با آنها گذرانده‌اند، انجام می شود.

مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد شهرستان‌ها، علمی کاربردی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه‌های خارج از ایران اخد نموده‌اند برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش شده در کارشناسی‌ارشد بدون آزمون بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم مجاز نیست. لذا بعد از تأیید نهایی وضعیت نهایی متقاضیان پذیرش شده امکان تغییر رشته و دانشگاه(حتی در صورت موافقت دانشگاه‌ها) میسر نیست.

طبق آیین‌نامه داخلی داشتن معدّل کلّ بالای ۱۶ الزامی است. پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

ثبت نام اینترنتی متقاضیان از امروز ۱۵ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ آذرماه از طریق سایت pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant ادامه دارد و نیازی به مراجعه حضوری نیست و دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار است.

پس از بررسی اولیه توسّط اداره استعدادهای درخشان و المپیادها، شماره پرونده متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب نمایند حدوداً دی ماه از طریق وب سایت اداره استعدادهای درخشان و المپیادها اعلام میگردد و متقاضیان باید مدارک مورد نیاز این اداره که متعاقباً اعلام می شود را در تاریخ‌های مقرّر به این اداره تحویل دهند.

کد خبر 5344884 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر پذیرش دانشجو پذیرش بدون آزمون وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه تهران حکم انتصاب دستیاران پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یوم الله 13 آبان آموزش پزشکی وام دانشجویی خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی

دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.


تصاویری که به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.


دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد