Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارتاپ با همکاری مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) موفق به تولید محصولی نوآورانه بر پایه فناوری نانو جهت از بین بردن انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت «سپنتا مهر ماندگار» با برند زینکوتک (Zincoatech) با همکاری مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) موفق به تولید محصولی نوآورانه بر پایه فناوری نانو جهت از بین بردن انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محصول نانوفناورانه تولید شده توسط این استارت‌آپ، از قابلیت پوشش‌دهی بر روی انواع منسوجات برخوردار است. به‌عنوان مثال از این نانومواد می‌توان برای ایجاد خاصیت ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضد قارچی در انواع پوشاک، لایه‌های ماسک‌های تنفسی، گان و لباس‌های بیمارستانی، ملحفه، مبلمان، فرش، فیلتر سیستم‌های تهویه مطبوع و مصارف صنعتی استفاده نمود.

این محصول علاوه بر اثبات عملکرد در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی بر روی ماسک‌های تنفسی، بر اساس نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه‌های همکار وزارت بهداشت، توانایی غیرفعال کردن و از بین بردن ویروس SARS-CoV ۲ (عامل بیماری کرونا) بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۲۰۸۳۶ و فعالیت ضدباکتریایی بر روی باکتری‌های S.aureus و Klebsiella، pneumoniae براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۷۰ را دارد. لازم به ذکر است مجوز‌ها و تائیدیه‌های مورد نیاز جهت تولید صنعتی این محصول در دست اقدام است.

از جمله مزیت رقابتی این محصول فناورانه نسبت به محصولات موجود، امکان تولید صنعتی با فناوری بومی و مقرون به صرفه، امکان پوشش‌دهی آسان بر انواع منسوجات، کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها است.

از جمله مزایای این محصول می‌توان به مقاومت نانوپوشش اعمال شده در استفاده‌های مکرر روزانه و همچنین عدم آسیب به محیط زیست و سلامت انسان اشاره کرده و همچنین امکان استفاده از این فناوری علاوه بر ماسک‌های ضدویروس در کاربرد‌های متعددی نظیر فیلتر‌های تهویه مطبوع بیمارستانی، مدارس، وسایل نقلیه عمومی و منازل نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیکن فناوری نانو کرونا منسوجات نانویی استارتاپ بین بردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۲۹۳ انواع کمپرسور و تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748551

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی