Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت اتحادیه اروپا در فلسطین نسبت به وضعیت جسمانی دو اسیر فلسطینی که در مخالفت با بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این هیئت در بیانیه‌ای وضعیت جسمانی کاید الفسفوس و مقداد القواسمی، دو اسیر فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی را که از بیش از ۱۰۰ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، وخیم توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت اتحادیه اروپا در فلسطین در ادامه از مقامات اسرائیلی خواست به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و از بازداشت‌های اداری بدون تفهیم اتهام و نیز آسیب جسمانی زدن به اسرا خودداری کنند.

همچنین این هیئت تاکید کرد: تمامی زندانی‌ها حق دارند از اتهاماتی که در حق‌شان اعلام شده، مطلع شوند و محاکمه‌ای عادلانه داشته باشند.

الفسفوس از ۱۱۴ روز قبل اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و در بیمارستان "برزلای" واقع در اراضی اشغالی به سر می‌برد، القواسمی نیز از ۱۰۷ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کابلان در اراضی اشغالی بستری است.

علاوه بر این دو، چهار اسیر فلسطینی دیگر در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، در بازداشت اداری فرد مظنون بدون تفهیم اتهام به مدت چهار تا شش ماه بازداشت می‌شود و مدت بازداشت قابل تمدید است.

بیش از ۴۰۰۰ فلسطینی در ۲۳ زندان در بازداشت به سر می‌برند، ده‌ها تن از این زندانی‌ها بیش از ۲۰ سال در این زندان‌ها هستند و ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۲۰ بازداشتی اداری در میان آنها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده اسیر فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه ۵۰۰۰ نفر از ساکنان این باریکه را بازداشت کرده است.

بنابر این گزارش، از بین این افراد ۳۱۰ نفر از بازداشت شدگان جزو کادر پزشکی و درمانی و ۲۰ نفر نیز خبرنگار هستند.

این در حالی است که در شرایط کنونی شمار شهدای غزه از آغاز حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مرز ۳۵ هزار نفر رسیده و شمار مجروحان نیز در مرز ۷۸ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست