Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:47:10 GMT

محیط زیست ارتباط بیشتری با دفاتر گردشگری داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۲۳۰

محیط زیست ارتباط بیشتری با دفاتر گردشگری داشته باشد

ایسنا/لرستان یک فعال گردشگری در لرستان گفت: اداره محیط زیست ارتباط بیشتری با دفاتر گردشگری داشته باشد.

حجت الله شهسواری در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار با محوریت جلوگیری از تحریف( سوءاستفاده از محیط‌ زیست) که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اداره کل حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و با حضور تورهای گردشگردی مجاز در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: محیط گردشگری در لرستان زیر مجموعه محیط زیست خیلی گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی تورهای گردشگری که به محیط زیست می‎روند اهمیت چندانی به آن نمی‎دهند.

این نماینده یکی از تورهای گردشگری استان بیان کرد: گردشگرانی که تفریح می‎روند درختان را شکسته و آتش درست کرده و همه را در محیط رها می‎کنند که این عمل آنها به هیچ وجه خوب نیست.

وی افزود: آژانس ما یک وانت و پاکبان همراه دارد قبل از تور در محل حاضر می‎شود و محیط را پاکسازی و بعد از ترک تور نیز آنجا حضور دارد و محیط را پاکسازی می‎کند.

شهسواری ادامه داد: ای کاش محیط زیست در مناطقی که مردم برای جمع آوری گلابی وحشی، موسیر یا زالزالک به آنجا می‌روند نیرو مستقر کند تا علاوه بر نظارت یک ارتباط عمیقی با مردم داشته باشد.

وی تصریح کرد: لایروبی‎های نامناسبی انجام می‎شود که به اکوسیستم محیط ضربه می‎زند.

این نماینده تور گردشگری خاطرنشان کرد: محیط زیست باید ارتباط خود با دفاتر گردشگری را بیشتر کند تا ماحصل گردشگری که صورت گرفته و اتفاقات را اطلاع دهد.

شهسواری اضافه کرد: در فضای مجازی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست توسط تورهای گردشگری باید اطلاع رسانی شود و دفاتری که کار خود را به خوبی انجام می‎دهند تشویق شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی خرم آباد لرستان تور گردشگری محیط زیست تورهای گردشگری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین