Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند از نشانه‌های حضور بیشتر آمریکا مبنی بر تعامل بیشتر در منطقه هند - اقیانوس آرام استقبال کرد و در مصاحبه‌ای گفت که دولت او روابط «حساب شده» با چین دارد که امکان اختلاف نظر را فراهم می‌کند.

آردرن هفته آینده میزبان نشست آنلاین سرانی از آسیا- اقیانوس آرام، از جمله آمریکا، چین و ژاپن، خواهد بود تا درباره این مسئله بحث کنند که این منطقه چگونه می‌تواند از بیماری همه گیر کووید ۱۹ احیا شود و این بحران اقتصادی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آردرن در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه از شبکه ان بی سی آمریکا پخش خواهد شد، گفت در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن باید یک نقش بسیار مهم در دفاع راهبردی، و روابط اقتصادی و تجاری در این منقطه ایفا کند.

او در گفتگو با برنامه «میت دِ پرس» گفت: ما از این حضور فیزیکی، ایفای نقش مهم در گفتگو‌ها در منطقه ما استقبال می‌کنیم.

آردرن بر موضع دولتش -که روابط تجاری بزرگی با چین دارد و چین مدت‌ها است این روابط را الگویی برای روابطش با کشور‌های غربی می‌داند- تاکید کرد.

آردرن گفت: ما هنوز معتقدیم که در روابط مان به این بلوغ رسیده ایم تا مسائلی را که نگران آن هستیم، چه مسائل حقوق بشر، چه مسائل کارگری، چه مسائل زیست محیطی، آن‌ها را مطرح کنیم.

او گفت: برای ما مهم است که این رویکرد را ادامه دهیم و این کار را بدون در نظر گرفتن آن روابط تجاری انجام می‌دهیم.

روابط میان کشور‌های همسایه نیوزیلند یعنی استرالیا و چین از سال ۲۰۱۸, زمانی که کانبرا مشارکت شرکت فناوری ارتباطات هوآوی را در توسعه شبکه نوپای نسل پنجم اینترنت ممنوع کرد، به شکل قابل توجهی وخیم شده است. این روابط سال گذشته زمانی که استرالیا انجام یک سری تحقیقات مستقل را درباره منشاء‌ همه گیری ویروس کرونا خواستار شد، که برای نخستین بار در مرکز چین شناسایی شد، سردتر شد.

چین به این اقدام استرالیا با اعمال تعرفه‌ها بر کالا‌های استرالیایی واکنش نشان داد و واردات گوشت، زغال سنگ و انگور را از استرالیا محدود کرد -اقداماتی که آمریکا آن‌ها را "زورگویی اقتصادی"خواند.

البته این مسئله بر روابط نیوزیلند با چین تاثیری نداشت و این دو کشور در ماه ژانویه یک توافقنامه تجاری دو جانبه را به روز رسانی کردند. البته نیوزیلند با استرالیا درباره مسئال حقوق بشری چین هم عقیده و همسو است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت نیوزیلند اقیانوس آرام ویروس کرونا دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| استقبال پرشور از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتسال افغانستان پس از درخشش در جام ملت‌های آسیا و همچنین کسب جواز حضور در جام جهانی فوتسال، در حضور هوادران پر شور خود، وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شدند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901664

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • فیلم استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه مشهد
  • عکس| استقبال پرشور از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل