Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@13:51:20 GMT

کاهش پرواز‌هاي تاخيردار در شهريور 1400

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۹۹۳

خبرگزاری آریا- براساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، میزان پرواز‌های تاخیردار نسبت به کل پرواز‌ها در شهریورماه امسال نسبت به ماه مرداد یک درصد کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در شهریورماه، 16 درصد پرواز‌های برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پرواز‌های تاخیردار 81 دقیقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این ماه از میان 14 هزار و 45 پرواز خروجی، 2 هزار و 331 پرواز با تاخیر انجام شده که این رقم نسبت به ماه پیش از آن، یعنی مرداد 1400، یک درصد کاهش داشته است.
در این ماه هواپیمایی تابان با 32 درصد پرواز تاخیر دار، بیشترین تاخیر و هواپیمایی ماهان با 4 درصد پرواز تاخیردار، کمترین میزان تاخیر را در بین شرکت‌های هواپیمایی داشته‌اند. همچنین در این ماه میزان تاخیر‌های هواپیمایی سا‌ها 8 درصد رشد و میزان تاخیر‌های هواپیمایی ایرتور 11 درصد کاهش داشته است و این دو رقم بالاترین میزان افزایش و کاهش تاخیر در میان شرکت‌های هواپیمایی هستند.
همچنین در شهریورماه، 47 درصد از پرواز‌های برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی، یعنی 13 هزار و 199 پرواز باطل شده‌اند که بیشترین میزان ابطال مربوط به شرکت ماهان با 69 درصد و کمترین میزان ابطال مربوط به هواپیمایی سا‌ها با 18 درصد ابطال پرواز است.
سایر داده‌های این گزارش نشان می‌دهد در شهریور ماه سال 1400 در شبانه روز، اوج پرواز‌ها در ساعت 6 و در روز‌های هفته، اوج پرواز‌ها در روز یکشنبه بوده است.
در این ماه فرودگاه کرمان با متوسط 120 مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند (مراغه) با متوسط 29 مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند.
در پرواز‌های عبوری از فراز کشور نیز در مردادماه سال جاری، 31 درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال گذشته دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرواز تاخیردار شرکت های هواپیمایی پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی علیزاده درباره تکمیل و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری ۸۲۶ اتوبوس وارد پایتخت شده است. تا پایان اردیبهشت ماه شرکت اسنا ۶۰ دستگاه و تا پایان خرداد شرکت عقاب ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل ما می دهند. با این حساب ۲۶۰ اتوبوس داخلی به میزان ذکر شده اضافه خواهد شد.

او در ادامه اظهار کرد: این روند را تا پایان شهریور ادامه خواهیم داد و به این ترتیب تعداد اتوبوس ها حدودا به بالای ۱۵۰۰ اتوبوس می رسد.

علیزاده با بیان اینکه این اتوبوس ها همگی شماره گذاری شده اند، تاکید کرد: فقط ۹۷ دستگاه اتوبوس که از سمت وزارت کشور به ما تحویل داده شده است پلاک گذاری نشده بود که با هماهنگی راهور شماره گذاری شده و در خطوط جاری کردیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عنوان کرد: بنابراین هیچ اتوبوس بدون پلاکی نداریم که به بهانه پلاک متوقفش کنیم.

او درباره مهندسی خطوط سطح پایتخت نیز بیان داشت: مهندسی خطوط را آغاز و برنامه ریزی کردیم تا در تعدادی از خطوط که از نظر بار مسافر احتیاجی به اتوبوس ندارند مینی بوس جایگزین کنیم تا در خطوط پر ازدحام اتوبوس بیشتری داشته باشیم.

علیزاده گفت: این اقدام را در نزدیک ۵۰ خط انجام دادیم.

او در پایان با اشاره به راه اندازی تعمیرگاه مخصوص اتوبوس های برقی در تهران، خاطرنشان کرد: قرار است تا با ۲ شرکت عقاب و اسنا به مذاکره بپردازیم تا خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی را به شرکت های داخلی واگذار کنیم.

کد خبر 850334 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شهردارى تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • جزییات صادرات و واردات دارو اعلام شد/ واردات ۱۳ درصد کاهش یافت
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت