Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عارف خان بهتنی سرکنسول پاکستان در دیدار با عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص روند اخذ ویزای تجاری و نظارت‌های این کشور در شرایط شیوع کرونا، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، اختیارات کنسول‌گری در صدور ویزا و ارائه نامه معافیت از محدودیت ها، بسیار کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر فرآیند اخذ ویزا از طریق اپلیکیشن به صورت آنلاین انجام می‌گیرد و سپس اسلام آباد موارد تقاضا را میان کنسولگری و سفارت‌ها توزیع می‌کند، در گذشته این روال بدین شکل نبود و افراد می‌توانستند با مراجعه به کنسولگری پس از ۲ الی ۳ روز ویزای خودشان را دریافت کنند.

او همچنین از سفر قریب‌الوقوع وزیر بازرگانی پاکستان با همراهی هیئت بلندپایه تجاری به تهران خبر داد و افزود: این سفر برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور، حائز اهمیت خواهد بود، پیشنهاد می‌کنیم که هیئتی از مشهد نیز در این رایزنی‌ها حضور پیدا کند، ظرفیت خوبی فراهم آمده تا دو کشور در بخش‌های مختلف، به همکاری‌ها و تعاملات موثرتر دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

سهم ایران در صادرات دانش‌بنیان‌ها، یک تا ۱.۵ درصد برآورد می‌شود


 سرکنسول پاکستان درخواست کرد تا مشکلات احتمالی در بحث اخذ روادید و پیگیری‌های دیپلماتیک برای بخش خصوصی ایران را در قالب نامه‌ای به این کنسولگری منتقل نمایند.

بهتنی بیان کرد: لیستی از تجار معتبر پاکستانی و اطلاعات دقیق از شرکت‌های بازرگانی این کشور را نیز در اختیار اتاق بازرگانی مشهد قرار خواهیم داد، اتاق‌های بازرگانی دو کشور، ظرفیت خوبی برای پیگیری تعاملات اقتصادی ایران و پاکستان دارند که باید آن را مغتنم بدانیم.


 محمدرضا توکلی زاده، عضو هیئت رئیسه و مسئول نظارت راهبردی بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: اگر نگاه دو کشور بر بحث تعاملات اقتصادی و موازنه تجاری استوار باشد، می‌توان به یک رابطه بلندمدت میان این دو همسایه، امیدوار بود.

او افزود: پاکستان در برخی از شاخص‌ها رشد خوبی را طی سال‌های اخیر شاهد بوده است. بیشترین منبع درآمدی این کشور مربوط به حوزه‌های معدن، صنایع نساجی، غذایی، بخش خدمات و ... است و این مسئله نشان می‌دهد که این کشور دارای ظرفیت‌های اقتصادی خوبی است. همین موضوع نیز فرصت‌های مطلوبی را پیش روی ایران برای توسعه تعاملات قرار می‌دهد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، به سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت سیزدهم در ارتقای تعاملات اقتصادی با همسایگان ایران اشاره کرد و ادامه داد: دو کشور همسایه ایران و پاکستان، در مسیر ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی خود و توامان پیوند موثر میان بخش خصوصی دو کشور، باید ظرفیت‌های خود را به شایستگی معرفی نمایند.

توکلی زاده بیان کرد: پیوند خوبی میان دو کشور در بخش تجارت وجود دارد و برای تقویت آن نیز می‌توان بستر برگزاری وبیناری را با حضور تجار و فعالان بخش بازرگانی خارجی مشهد و پیشاور پاکستان فراهم کرد. به همین منظور همکاری و همراهی کنسولگری پاکستان در مشهد، بسیار راهگشا خواهد بود.

درخواست تسهیلگری در روند صدور ویزای تجار ایرانی از سوی پاکستان

غلامرضا تاجیک، کارشناس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز در خواستار مساعدت‌های بیشتر کنسولگری در روند صدور ویزا برای تجار کشورمان شد و این بحث را در بهبود تعاملات اقتصادی و بازرگانی دو کشور موثر خواند. او ضمن تشریح مصادیقی از مشکلات موجود، ابراز امیدواری کرد که کنسولگری پاکستان در مشهد، گره‌گشای محدودیت‌های فعلی شود.

او قرابت جغرافیایی خراسان رضوی و پاکستان و همچنین سفر گردشگران پاکستانی به مشهد را ظرفیت‌های مهمی دانست که می‌توانند زمینه ساز رشد تعاملات در سایر بخش‌ها نیز بشوند.

حجم تجارت ایران و پاکستان در حد ظرفیت‌های دو کشور نیست

محمد علی امیرفخریان، رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: ایران با پاکستان در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی اشتراکات بسیاری دارد و علاوه بر این ظرفیت‌های بسیاری برای تجارت متقابل میان دو کشور فراهم است. توامان همسایگی دو کشور این مزیت را ایجاد کرده تا طرفین بتوانند تامین کننده اقلام مورد نیاز همدیگر باشند و زمینه رشد تعاملات نیز در این حوزه فراهم است.

او افزود: خراسان رضوی یکی از قطب‌های صنعت و توریسم ایران شناخته می‌شود، شاهد این مدعا نیز وجود حدود ۷ هزار واحد صنعتی و معدنی در این خطه است. از طرفی ۳۰ میلیون گردشگرخارجی نیز به قصد زیارت و سیاحت به آن سفر می‌کنند. علاوه بر این خراسان رضوی از شبکه‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و خطوط هوایی قوی برخوردار است که همه این‌ها برای تعاملات تجاری دو کشور، مزیت به شمار می‌آید.

رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: حجم تجارت میان دو کشور، در حد ظرفیت‌های آن‌ها نیست. این موضوع به طور مشخص برای خراسان رضوی که در فاصله کمی از پاکستان قرار دارد؛ مصداق پیدا می‌کند، حجم تجارت خراسان رضوی با کشور پاکستان در ۶ ماهه نخست حدود ۲۶ میلیون دلار بوده که به هیچ وجه با اهداف و انتظارات ما سازگار نیست.

امیرفخریان بیان کرد: تاکنون همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی به منظور توسعه تجارت با پاکستان برای تجار ایرانی برگزار شده و لذا مشارکت در نمایشگاه کراچی پاکستان برای تجار ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این منظر درخواست مساعدت لازم برای صدور ویزا برای تجاری ایرانی انجام بگیرد.

او تصریح کرد: صادرات و واردات خراسان رضوی با پاکستان امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته، اما باز هم زمینه‌های بسیاری برای افزایش مبادلات اقتصادی میان دو کشور فراهم است.

رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات تجارت ما بحث چالش‌های موجود بر سر انتقال کالا به پاکستان است. به طور مثال بحث گرانی حمل و نقل به پاکستان، کمبود خودرو‌های یخچالی و محدودیت در تردد کامیون‌های ایرانی به این کشور، از اهم مشکلات موجود است که فرآیند تجارت را دشوار می‌نماید.

امیرفخریان تاکید کرد: درخواست ما این است که برپایی نمایشگاه‌های متقابل میان دو کشور با میزبانی مشهد است تا بتوانیم میزبان تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان پاکستانی در حوزه‌های مختلف باشیم.

او در پایان خواستار تسهیلگری در صدور روادید برای تجار و تردد خودرو‌های تجاری به از ایران به پاکستان شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مشهد سرکنسول پاکستان توسعه اقتصادی تجارت خراسان رضوی تعاملات اقتصادی اتاق بازرگانی میان دو کشور برای تجار صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟