Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:15:37 GMT

تشریح اقدامات آموزش و پروش برای آموزش حضوری در مدارس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۸۰۳۰

 علیرضا کمرئی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، با ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درخصوص آمادگی مدارس برای آموزش حضوری، اظهار کرد: مهمترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش های حضوری، طراحی و اجرای یک برنامه با کیفیت با حداکثر بهره وری در یادگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ضمن اشاره به سیاست بازگشت آرام، تدریجی، ایمن و اقتضایی مدارس به فعالیت‌های حضوری آموزشی و تربیتی مدارس گفت: اقتضایی بودن به معنای آن است که با توجه به شرایط و اقتضائات مدارس دوره های تحصیلی و شرایط جامعه برنامه‌ریزی می شود و در صورت لزوم فعالیت ها تعدیل، تسریع یا کند خواهد شد.

کمرئی گفت: تاکنون بخش مهمی از هدف الگوی بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ محقق شده است و خوشبختانه ۴/۵ میلیون دانش‌آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری هستند، فرصت یادگیری در شرایط حضور را پیدا کرده‌اند که جمعیتی معادل ۳۱ درصد کل دانش‌آموزان کشور را تشکیل می‌دهد.

 معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا تاریخ ۱۲ مرداد بیش از ۱۰۳ هزار مدرسه به ارزیابی بهداشتی مطابق چک لیست پرداخته اند که از این تعداد تا ۲۶ مهرماه برای بیش از ۶۰ هزار مدرسه مجوز فعالیت‌ها صادر شده و مجاز به فعالیت حضوری شده‌اند.

سخنگوی آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس با  تحلیل آماری سامانه نظارت بر اجرای ابعاد الگوی بازگشایی، گفت: هنوز حدود ۸ درصد از مدارس در ارزیابی بهداشتی مدرسه در زمینه کیفیت، چک لیست های بهداشتی را تکمیل نکرده اند و تعدادی از مدارس در مناطق روستایی هنوز فعال نشده‌اند که باید از طرف استانها رسیدگی شود.

وی گفت: در صورت صدور مجوز فعالیت حضوری مدارس دقت در مؤلفه های تعیین شده و شاخص ها اهمیت دارد و نباید در این زمینه تسامح داشت.

 کمرئی تصریح کرد: مؤلفه‌های کلیدی چک لیست را رعایت فاصله گذاری و تهویه کلاس ها خواند و گفت: این دو شاخص مهم یک مقوله مدیریتی هستند و مشکلات آن با توجه به حدود انتظارات پروتکل های موج ششم کرونا قابل رفع است.

وی ادامه داد:  امروزه همه دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم از فرصت آموزش حضوری بهره خواهند گرفت.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسئله فاز دوم شروع فعالیت های حضوری با رعایت دقیق الگو گروه بندی، روشن بودن مدل آموزشی مدرسه، آگاهی دانش آموزان از ابعاد بهداشت فردی و التزام به رعایت آن و تعهد خانواده‌ها در همکاری بیشتر با مدارس است.

الزام مدیران مدارس برای تعیین روش دقیق اداره مدرسه تا ۳ روز آینده

کمرئی گفت: مدیران مدارس باید سه روز آینده را به تبیین دقیق روش اداره مدرسه برای دانش آموزان تحت پوشش اختصاص دهند تا معلمان دقیقا محدوده عمل و وظیفه خود را در شرایط آموزش حضوری، ترکیبی بدانند و خانواده‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در الگوی بازگشایی مدارس اضافه کرد: در دوره گذار مناطق و مدارس از آموزش های کاملاً غیر حضوری به راهبردهای ترکیبی یا حضوری، باید ابهام در زمان حضور نحوه حضور، نحوه ارائه خدمات، طراحی یک برنامه مطلوب با بالاترین بهره وری، نحوه ترکیب آموزش های  حضوری و غیر حضوری، و ... از مواردی که باید به سرعت در کانون تمرکز قرار گرفته و شفاف شود..

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: مهمترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش‌های غیرحضوری طراحی یک برنامه با کیفیت و بهره‌وری بالا برای مدرسه است و در این زمینه اختیارات کافی از نظر تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی برای مدارس وجود دارد و تنوع برنامه های مدارس به شرط رعایت اصول کلی مطرح شده در الگو کاملاً مورد پذیرش است. این عضو شورای معاونین گفت: در الگوی بازگشایی سال جاری واحد تحلیل و تصمیم گیری مدرسه است و مناطق و استان‌ها پشتیبان مدارس هستند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی در ۱۶ مدرسه کشور در دست اجرا است که از این تعداد، هفت نیروگاه در استان‌های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در دبیرستان خیرساز زیرک پردیسان قم که مجهز به این فناوری شده است، گفت: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد درآمد پایدار و صرفه‌جویی در هزینه‌های مدارس، سبب افزایش خودآگاهی و تربیت اقتصادی دانش‌آموزان در راستای استفاده از انرژی‌های پاک می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور، اختیار کسب درآمد اختصاصی برای همه مدارس از مسیر‌هایی مانند تولید انرژی پاک توسط سلول‌های خورشیدی یا تعبیه فضای تجاری در نظر گرفته شده تا هر مدرسه بتواند اقتصاد خود را پیش ببرد.

حمیدرضا خان محمدی یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است و در یک برنامه کوتاه‌مدت با همکاری دستگاه‌های متولی، ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر ۵۶ طرح نیروگاه خورشیدی در سطح کشور در حال اجراست، گفت: تاکنون نیروگاه‌های خورشیدی ۱۱ مدرسه در استان قم با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات به مرحله اجرا رسیده‌اند که از این تعداد نیروگاه‌های پنج مدرسه با مجموع ظرفیت مجموع ۱۰۰ کیلووات به شبکه سراسری برق متصل شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی و استفاده از فضای مدارس در این امر، با خیرین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد مذاکره شده‌ایم تا این موضوع در همه مدارس جدیدالاحداث محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تولید هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی ۵۶۰ گرم از انتشار گاز دی اکسید کربن جلوگیری و سبب صرفه جویی ۰.۲۷ مترمکعب مصرف گاز طبیعی و ۰.۲۲ لیتر مصرف آب می‌شود.

هم‌زمان با بهره‌برداری از این نیروگاه، آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در پردیسان قم برگزار شد. این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۳ مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۱۵۹ مترمربع در سه طبقه و بر اساس آخرین استاندارد‌های روز ساخته شده و دارای ۱۸ کلاس درس و مجهز به سه سامانه ۲۰ کیلوواتی تولید برق از انرژی پاک خورشیدی است.

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم