Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تأکید بر ضرورت مشارکت اثربخش نخبگان و رسانه‌ها در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون و نیز پیگیری مجدانه برای تزریق دُز دوم واکسن در گیلان، کاهش ابتلا به بیماری را با رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه ممکن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و عوامل اجرای طرح واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل کرونا ، به وجود نگرانی درخصوص موج ششم این بیماری اشاره و تصریح کرد: باید ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از مواجهه با موج جدید آمادگی لازم در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت مشارکت نخبگان، افراد دارای تریبون، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اصحاب رسانه و ظرفیت‌های مختلف برای اقناع افکار عمومی جهت انجام واکسیناسیون تأکید و تصریح کرد: با تأکید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری؛ با به‌ روزرسانی پروتکل‌ها باید هوشمندسازی جایگزین عادی سازی شود.

عباسی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی و نیز استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون خواستار تبیین بیشتر اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان بهداشتی برای مردم از طریق برنامه‌های مختلف رسانه‌ای شد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره  به روند بازگشایی مدارس متناسب با شرایط هر منطقه ، افت تحصیلی را تهدیدی برای روند آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق فضای مجازی عنوان و تاکید کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان بسیار حائز اهمیت است و باید در این مسیر عدالت آموزشی رعایت شود.

 عباسی با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۸ درصد جامعه هدف گیلان ، دوز اول واکسن و ۶۴.۵ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: درخصوص دوز دوم باید با تلاش مضاعف به بیش از ۸۰ درصد برسیم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد با سنین بالای ۶۰ سال و ایمنی ضعیف بدن بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تأکید و خاطرنشان کرد : پرداخت مطالبات کادر درمان باید در اولویت باشد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش ؛ با قدردانی از نمایش اقتدار جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان و صیانت از حریم امنیت مرزهای کشور اظهار داشت: علیرغم تلاش نیروهای آمریکایی برای تغییر مسیر نفتکش به وسیله چندین بالگرد و ناو جنگی؛ با تلاش نیروهای سپاه و اجرای عملیات هلی بُرن در عرشه کشتی، عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکایی‌ها ناکام ماند و افتخار دیگری برای کشور عزیزمان رقم خورد.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود .

بر اساس آخرین آمار ارئه شده؛ سه شهرستان ماسال، شفت و سیاهکل از وضعیت زرد کرونایی خارج و وارد رنگ بندی آبی شدند و به این ترتیب شمار مناطق آبی کرونایی با احتساب املش به چهار شهرستان رسید.

همچنین شهرستان رودبار نارنجی و رشت ، خمام، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رضوانشهر، تالش و آستارا زرد هستند. 

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا استانداری گیلان رشت ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل