Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، محمدحسین امید عصر امروز شنبه در آیین گشایش کلاس های کارگاهی و آزمایشگاهی مرکز جامع علمی کاربردی کوشا در سخنانی خاطرنشان کرد:۲۰ ماه پیش که مشکل کرونا در کشور فراگیر شد، دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور به دلیل اینکه ماموریت آن برپایه مهارت افزایی با برگزاری کلاس های عملی است، بیش از سایر دانشگاه ها غافل گیر شد

وی با بیان اینکه، دانشگاه جامع علمی کاربردی پیش از این از هیچ زیرساختی برای آموزش مجازی برخوردار نبود، افزود: این بدلیل آن است که هیچگاه تصور نمی کردیم که روزی مجبور شویم کلاس ها دانشگاه را بصورت مجازی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که، دوهفته مانده به پایان سال ۱۳۹۸ مسجل شد که حداقل تا پایان آن نیمسال کلاس ها باید مجازی برگزار شود خاطرنشان کرد: در آن زمان ما هیچ گونه آمادگی نداشتیم و تازه اولین صحبت ها برای آموزش مجازی مربوط به روزهای آخر اسفندماه ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ بود.

وی اظهارکرد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی و با همت همه واحدها و دست اندرکاران حوزه های مختلف و کارشناسان بخصوص بخش آی تی این دانشگاه، ۱۶ فرورین ۱۳۹۹ کلاس های مجازی را البته با مشکلاتی  آغاز کردیم، که هفته اول مانند سایر دانشگاه ها خیلی مشکل داشتیم و زیرساخت و سامانه ای که بتواند ظرفیت کلاس ها را حمایت کند وجود نداشت ما در همان نیمسال ۱۰۹ هزار کلاس در کشور برگزار کردیم.

امید اضافه کرد: به هرحال رفته رفته کلاس ها اواخر فرودین و اواسط اردیبهشت مقداری نظم گرفت و مشکلات سامانه نیز به مرور رفع شد که البته مشکل دیگر عدم آشنایی اساتید و دانشجویان با آموزش مجازی بود. مراکز آشنا نبودند بسیاری از داشنجویان و مدرسین سخت افزار لازم را نداشتند.

وی با بیان اینکه، در نیمسال اول سال ۱۳۹۹ مقداری سامانه ها توسعه پیدا کرد و اوضاع بهتر شد، افزود: در نیمسال دوم همان سال اوضاع بهتر از قبل شد و در نیمسال مربوط به سالجاری که شروع کردیم تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: اگر الان اصرار داریم زودتر به سمت آموزش های حضوری حرکت کنیم به معنی این است که در حال حاضر ما به این نوع آموزش مجازی مسلط شده ایم و زیرساخت ها آماده است  و با برگزاری دوره ها اساتید و مدرسین نیز با این فضا آشنا شده اند.

وی بیان کرد: به شهادت مشاور آموزش های مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوران کرونا جزو پنج یا شش دانشگاه برتر کشور در برگزاری آموزش های مجازی بوده است.

امید افزود: این درحالی است که ما که هیچ آمادگی در این زمینه نداشته ایم توانستیم به گونه ای عمل کنیم که در انتهای سال ۱۳۹۹ جزو بهترین ها باشیم.

وی در ادامه آموزش حضوری را برای دانشگاهی همچون علمی کاربردی که بر پایه مهارت های عملی پایه گذاری شده است را بسیار مهم دانست و افزود: حتی در کلاس های نظری هم آموزش مجازی نمی تواند مباحثات بین دانشجو و استاد را جبران کند، چه برسد به آموزش های عملی و مهارتی که در رشته های مختلف نیازمند استفاده از تجهیزات و دستگاه های مرتبط با هررشته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال حاضر که ما اصرار داریم به سرعت برگردیم به دوران عادی به این معنی نیست که نگران همه گیری کرونا نیستیم، بلکه واقعیت این است که ما پرچمدار آموزش عالی در کشور هستیم و این پرچم را نمی خواهیم به جای دیگری بدهیم.

وی با تاکید براینکه، دانشگاه جامع علمی کاربردی در حقیقت پرچمدار آموزش های مهارتی در کشور است، افزود: این درحالی است که هم اکنون برخی از نظام ها و مراکز دانشگاهی که  اشتهار آنها آموزش های تئوری و نظری محض است و حتی همان ۲۰ درصد آموزس های عملی و آزمایشگاهی را اجرا نمی کنند نیز مدعی آموزش مهارتی در کشور شده اند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ما باید وجه تمایز خود را با زیرنظام های نظری همین جا مشخص کنیم، در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه هایی که خود را رقیب ما می دانند به آموزش های حضوری اصرار ندارند و اگر تا پنج سال دیگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند آنها به همین مسیر ادامه می دهند و از این وضعیت خوشحال نیز هستند چراکه در کل این نوع آموزش هزینه های آنها را کاهش داده است.

وی گفت: با وجود اینکه ما ظرفیت لازم را در بخش های مختلف از فنی شامل پهنای باند، نرم افزار و سخت وافزار و محتوا را تهیه کرده ایم، اما معتقدیم کلاس ها بایستی هرچه زودتر حضوری برگزار شود و حتی در زمان وزیرعلوم وقت در دولت گذشته و با پیگیری لازم مجوز برخی از استان ها را برای برگزاری کلاس های حضوری دریافت کرده ایم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها آموزش غیرحضوری مهارت اموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش غیرحضوری مهارت اموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش غیرحضوری مهارت اموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش مجازی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش‌وپرورش درباره جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان گفت: قانونی تصویب شده و در آستانه اجراست و آن جذب نخبگان و استعدادهای مختلف در دانشگاه فرهنگیان است، اگر می‌خواهیم نسل‌مان را درست تربیت کنیم باید بهترین بچه‌ها را معلم کنیم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم