Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حامد ویسکرمی،رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان گفت: یکی از امکانات مهم و اثرگذار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مسئله رفع محرومیت از نقاط محروم کشور است.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروز در سطح استان ما جدی و اساسی است موضوع طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی است که در حوزه‌های مختلفی در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۳۷ پروژه عمرانی در حال اجرا است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۷ ردیف پروژه عمرانی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۱ میلیارد ریال در سطح استان در دست پیگیری و اجرا است که بخشی از این طرح‌ها به مرحله افتتاح رسیده و بخشی در حال پیگیری است و از نظر مالی مجموع این پروژه‌ها بالغ بر ۵۴ درصد تحقق پیدا کرده و طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این طرح‌ها در حوزه بهداشت و درمان است که در ماه‌های گذشته تعداد ۱۵ اورژانس بین جاده‌ای در سطح استان افتتاح و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد و بخشی از طرح‌ها در قالب خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت در مناطق محروم استان در دست اجرا است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

پیگیری ساخت ۳۷۹ کلاس درس در لرستان به همت بنیاد برکت

ویسکرمی با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها در حوزه آموزش و ایجاد عدالت آموزشی است افزود: تعداد ۱۰۹ مدرسه با استعداد ۳۷۹ کلاس درس با مشارکت بنیاد برکت در سطح استان در دست ساخت و پیگیری است که تا امروز تعداد ۵۳ مدرسه با استعداد ۲۴۰ کلاس درس افتتاح شده‌اند و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و امیدواریم با بازگشایی مدارس امکان بهره‌برداری دانش‌آموزان از این کلاس‌های درس فراهم شود.

وی بیان کرد: مجموع اعتباراتی که برای حوزه آموزش در نظر گرفته شده بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تا به حال ۱۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان از آن پرداخت شده و ۱۳۹ کلاس درس از تعهدما باقی مانده است که امیدواریم با همکاری نوسازی مدارس این کلاس درس‌ها تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان با اشاره به پرداختن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به طرح‌های فرهنگی بیان کرد: ۵۳ طرح زیربنایی فرهنگی مانند مسجد، خانه عالم، حسینیه و کمک به مراکز فرهنگی را در روز‌های آتی بودجه ان تامین و اجرا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های متعددی طرح‌های عمرانی در سطح استان در دست اجرا است گفت: بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن معلولین در استان به عنوان برنامه اصلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده که احداث این واحد‌ها با مشارکت بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل بهزیستی لرستان و بسیج سازندگی استان انجام گرفته که بیش از ۴ هزار واحد مسکونی از این واحد‌ها به افتتاح رسید و مابقی نیز در دست احداث است.

ویسکرمی بیان کرد: هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر را در قالب طرح اقدام ملی مسکن در قالب سه پروژه در خرم‌آباد و بروجرد آغاز کردیم که مجموعاً طرح‌ها بالغ بر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس درصد وزنی دارند و چنانچه زمین مناسب تامین شود این ظرفیت را در استان تا ۵ هزار واحد مسکونی نیز می‌توانیم ارتقا دهیم که منوط به ارائه زمین مناسب از سوی استان است.

وی در باب محرومیت زدایی خاطر نشان کرد: چند طرح مختلف داریم که یک طرح در قالب قرارگاه ۱۰۱ محله حاشیه‌ای که در کل کشور در نظر گرفته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال آغاز شده و این قرارگاه در استان تشکیل می‌شود و در یکی از محلات حاشیه شهرستان بروجرد طرح را آغاز می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: در این طرح بنا است با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حضور سایر دستگاه‌های مرتبط در حوزه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهر تصمیماتی گرفته شود و هر مجموعه اقدامات مربوطه را انجام دهد.

ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه شهر

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی مسئله اشتغال در این نقاط است به ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار در این بخش‌ها و در کنار آن شناسایی و کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی در این محلات مورد توجه است.

ویسکرمی گفت: در کنار این طرح در سطح استان دو شهرستان با ضریب محرومیت بالا را به عنوان جامعه هدف مشخص می‌کنیم که قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد با استعداد گروه‌های جهادی در این مناطق که اعلام می‌کنیم حضور پیدا می‌کنند.

۱۵ روستا پایلوت اجرای طرح روستای آباد

وی با اشاره به اجرای طرح روستای آباد برای روستا‌هایی که دارای بالاترین ضریب محرومیت هستند گفت: ضریب محرومیت روستا‌ها از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود که در فاز نخست ۱۵ روستا عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم با شناسایی مشکلات و در جهت رفع مشکلات کشاورزی، اشتغال، آب‌رسانی، معضلات اجتماعی و ... ورود پیدا می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: در زمینه اشتعال روستایی به سمت روستای بدون بیکار حرکت می‌کنیم و در طول سال حداقل چند روستا را مشخصا در سطح استان به عنوان روستای بدون بیکار به اتمام برسانیم و معرفی کنیم که اولین آن روستای نامجو در کوهدشت است که جشن رفع بیکاری آن برگزار و رسانه‌ای شد، از دیگر اقدامات حوزه اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اجرا است.

توزیع ۲۸۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا مشکلات معیشتی به خانوار‌ها وارد شد و در جهت کاهش الام خانواده‌های متضرر در بحث کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بالغ بر ۲۸۰ هزار بسته معیشتی، بهداشتی، لوازم‌التحریر و مواد غذایی پروتئینی بین شهروندان نیازمند لرستانی توزیع شده است.

ویسکرمی افزود: کارگاه‌های تولید ماسک در مقطعی که استان برای تامین ماسک مشکل شد، تولید و رایگان بین مردم توزیع شد.
وی گفت: حدود ۷۰ گروه جهادی ستاد فرمان امام (ره) در زمینه گند‌زدایی و ضد‌عفونی کردن معابر و اماکن پر تردد حضور داشته و فعالیت‌هایی داشته‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: در زمینه آزاد‌سازی زندانیان در اواخر سال گذشته کلیه محکومان مالی غیرعمدی که محکومیت مالی آن‌ها زیر ۲۰ میلیون تومان بود، توسط ستاد فرمان اجرایی امام (ره) آزاد شدند و به آغوش خانواده‌ها برگشتند.

اهدای ۴۰۰ فقره جهیزیه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

وی عنوان کرد: تا امروز در کمتر از یک سال گذشته حدود ۴۰۰ فقره جهیزیه و کمک جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند در جهت ترویج زندگی آسان و سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام شد.

ویسکرمی با اشاره به اینکه۲۲ خانه ورزش توسط بنیاد احسان ستاد فرمان اجرایی امام (ره) انجام شدگفت: در این حوزه توجه داشتیم در نقاط محروم و به صورت مسجد محوری تجهیز شود تا پیوست تربیتی، فرهنگی برای نوجوانان و جوانان عزیز باشد و هدف اصلی از تجهیز آن‌ها توجه به مسئله استعداد‌یابی برای نوجوانان در حوزه ورزشی بود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۹۷۰ گروه همکار در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داریم که این گروه‌های همکار اعم از گروه جهادی، مراکز نیکوکاری، سمن‌ها، فعالان اجتماعی و سلبریتی‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان خاطر نشان کرد: هر چقدر میزان همراهی و همکاری دستگاه‌های هموار در اجرای پروژه‌ها بیشتر باشد قطعا ظرفیت بیشتری برای حضور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی در استان فراهم می‌شود، لذا از دستگاه‌های همراه و همکار ستاد تقاضا می‌کنیم با جدیت و دقت و سرعت بیشتری اقدام کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان پروژه های عمرانی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام طرح ها استان در دست سطح استان طرح ها کلاس درس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳