Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی دارای زمان تولید و مصرف محدودی هستند و صنایع تبدیلی می‌توانند با حفظ و نگهداری محصولات در آن‌ها به گونه‌ای تغییر و تبدیل ایجاد کند که امکان مصرفشان در تمامی ایام سال میسر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس خیابانی توجه خاص به تولید خرما و توسعه زنجیره ارزش آن، بهره‌گیری از تمام ظرفیت بازار‌های سطح کشور برای فروش محصولات تولیدی استان، توسعه کشت میوه‌های گرمسیری بویژه موز وانبه و کشت‌های گلخانه‌ای را خواستار شد.
وی گفت: بکارگیری فرصت همجواری با کشور‌های همسایه در این زمینه‌ها می‌تواند موجبات رونق بخش کشاورزی و توسعه پایدار در منطقه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با بیان توانمندی‌های استان در زمینه شیلات، تولید گوشت قرمز، تولید محصولات گرمسیری، گلخانه‌ای و باغی بویژه خرما و محصولات خارج از فصل و گیاهان دارویی گفت: این استان دارای رتبه برتر در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی است و مزیت‌های بی‌نظیری دارد که با حمایت همه دست اندرکاران می‌تواند به استان برخورداری تبدیل شود.
محمد علی نیکبخت افزود: برای تحول در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف سند توسعه‌ای تدوین و محور برنامه‌های کاری سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/سیستان و بلوچستان مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی بنادر استان، ظرفیت‌های مختلف تولیدی، عقد تفاهم‌نامه‌ها، مذاکرات با استانها و کشورهای مختلف جزو اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه‌ بوده و ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود.

محمدرضا اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.

محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با ۲ محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.

مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه افزود: شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه‌ استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت‌ بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشورهای مختلف انجام شد.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  کشورهای متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین، هند و ... در این نمایشگاه حضور داشته اند.

وی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه افزود: با گذشت چهار روز از نمایشگاه اکسپو شاهد گسترش روابط بین استانها که از چالش‌های توسعه تولید و صادرات بود هستیم.

وی بیان کرد: حضور استانداران، معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران استانی عامل گسترش ارتباطات و مذاکرات چهره به چهره در این نمایشگاه می‌باشد و بسیاری از ظرفیت‌ها استان سیستان و بلوچستان به بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استانهای مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود