Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قربان دکامین عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه انتقال فرزندان هیئت علمی اظهار کرد: همه اعضای هیئت علمی اذعان دارند در شرایطی فعالیت می‌کنند که بسیار سخت و طاقت فرساست و با کمترین حقوق و مزایا بار سنگینی را در مقایسه با هم شغل‌های خودشان در کشور‌های دیگر بر دوش می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نه تنها به کشور‌های صنعتی، بلکه وقتی به کشور‌های همسایه و حاشیه خلیج فارس هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که میزان رفاه اعضای هیئت علمی بسیار بالاتر از چیزی است که در کشور شاهدش هستیم.

دکامین تصریح کرد: همکاران ما در بخش‌های مختلف دانشگاهی پذیرفته اند که با روحیه انقلابی و جهادی در کسب افتخارات علمی قدم بردارند که هم اکنون هم شاهد آن هستیم و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها تاکید کرده اند که اعضای هیئت علمی پشتیبان علمی کشور هستند، بنابراین با تلاش قشر‌های دانشگاهی این موضوع پدید خواهد آمد، در غیر اینصورت اتفاق نمی‌افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی به عنوان ۳ ضلع مثلت کمک می‌کنند تا شاهد رشد و پیشرفت‌های علمی کشور باشیم. البته نهاد‌هایی که مسئول حمایت از نظر اختصاص بودجه‌های مناسب هستند وظایف خود را در راستای پیشرفت علمی کشور دارند.

دکامین گفت: بحث سهمیه‌های اعضای هیئت علمی که طی یک الی دو سال اخیر پر رنگ شده می‌توان روی آن‌ها نام سهمیه یا غیر سهمیه گذاشت، چرا که فرزندان هیئت علمی باید حداقل‌هایی داشته باشند، یعنی در یکی از دانشگاه‌های کشور پذیرفته شوند و سپس با امکاناتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده کرده و با آئین نامه‌های قانونی به محل خدمت والدین خود منتقل شوند که این موضوع تا حدودی با توجه به شرایط موجود در کشور و اجتماع باعث می‌شود تا ذهن استادان کمتر درگیر فرزندانشان شود که در جا‌های دیگر در حال تحصیل هستند.

او اضافه کرد: گزارش‌هایی در خصوص تخلفات انتقال فرزندان هیئت علمی و تغییر رشته وجود دارد که بیشتر مربوط به رشته‌های پزشکی است و کمتر در رشته‌های مهندسی و ... دیده می‌شود که تابع قوانین و ضوابط مخصوص به خود است.

دکامین با بیان اینکه فرزندانی که از سهمیه‌های پدران هیئت علمی خود برای انتقال به دانشگاه‌های دیگر استفاده می‌کنند، باید معدل بالای ۱۴ داشته باشند، تاکید کرد: دانشجویی که بعد از انتقال به دانشگاه مورد نظر معدل بالای ۱۴ کسب نکند مجدد به دانشگاهی که در زمان کنکور قبول شده بود باز خواهد گشت.

لزوم انجام پایش بر انتقال فرزندان هیئت علمی

او افزود: وزارت خانه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور امتیازاتی را برای فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها قائل شده اند که به نظر من این مسئله کمترین تسهیلاتی است که وزارت خانه‌های علوم و بهداشت برای فرزندان هیئت علمی انجام داده اند، به همین علت در این زمینه باید پایش شود تا شرایط به گونه‌ای نشود که اگر کسی در مقطع کارشناسی قبول شده در مقطع دکتری حرفه‌ای ادامه تحصیل دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: هیچ استاد دانشگاهی که عمدتا روحیه آزاد منشی دارد این موضوع را نخواهد پسندید و احیانا اگر در زمینه انتقال فرزندان هیئت علمی تخلفاتی صورت گرفته باشد باید نهاد‌های نظارتی با آن برخورد داشته باشند تا با ورود به این عرصه به صورت قاطعانه اعمال نظر کنند و مشکلات را حل کنند و اعضای هیئت علمی همانند گذشته پر تلاش و پر توان در کنار دانشجو بحث پیشرفت علمی کشور را نمایان کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت اعضای هیئت علمی انتقال فرزندان هیئت علمی هیئت علمی دانشگاه اعضای هیئت علمی علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند

ایسنا/لرستان منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در لرستان جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

در مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با رأی هیئت داوران متشکل از علی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، مهدی امید، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و قربان‌زاده، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بین ۵۳ نفر شرکت‌کننده در این مسابقه پنج نفر به عنوان منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب و دو نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بنا بر این گزارش، مریم معظمی‌گودرزی در بخش کتاب با عنوان «یادت باشد»‌ از دانشگاه لرستان، نگار رحیمی، در بخش کتاب با عنوان «کتابخانه نیمه شب»‌ از دانشگاه لرستان، نیلوفر فتاحی در بخش کتاب با عنوان «اثر مرکب»‌ از دانشگاه فرهنگیان، سینا ناجی در بخش کتاب با عنوان «کمدی الهی دانته»‌ از دانشگاه فرهنگیان و پریا وفایی‌سالاری در بخش کتاب با عنوان «کمی دیرتر»‌ از دانشگاه لرستان پنج منتخب این دوره از مسابقات بودند و محمد حاتمی‌نژاد و خجسته الوندیان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟