Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@02:08:53 GMT

یارانه برق مشترکان پرمصرف چگونه قطع خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۱۲۸۳

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان پرمصرف می بایست مصرف برق خود را کاهش دهند تا مشمول تعرفه های بالاتر نشوند.

مصطفی رجبی مشهدی، با بیان این خبر افزود: پیرو بند ی تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 برای اصلاح تعرفه های مشترکان خانگی، مراحل کارشناسی طرحی به پایان رسیده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، با کاهش یارانه برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان پرمصرف با قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه ای است که گاه بین 15 تا 20 برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می کنند. 

رجبی مشهدی با اشاره به بررسی های صورت گرفته از آثار منفی این روند مصرفی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشانگر آن است که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می کردند، دچار خاموشی نمی شدیم . 

رجبی مشهدی با تقسیم مشترکان به سه گروه کم مصرف یا خوش مصرف، پرمصرف و بسیار پرمصرف افزود: از بین 30 میلیون مشترک خانگی، 85 درصد  یعنی حدود 25 میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می گیرند که قبض برق آنها  به طور کمتر از 30 هزار تومان است. 

سخنگوی صنعت برق تعداد مشترکان پرمصرف را حدود 5 میلیون مشترک عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از این بین حدود 850 هزار مشترک بسیار پرمصرف هستند که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند. 

رجبی مشهدی گفت: براساس طرحی که در حال بررسی های کارشناسی است، هزینه برق مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف با نرخ تمام شده و غیریارانه ای محاسبه خواهد شد که جزییات آن پس از تصویب در هیأت محترم وزیران اطلاع رسانی خواهد شد. 

وی با دعوت از همه مشترکان برای مدیریت در مصارف خود، افزود: این طرح نیز در صورت تصویب توسط هیات دولت اجرایی خواهد شد، در راستای تحقق عدالت و تغییر رفتار مصرفی مشترکان است چرا که مشترکان پرمصرف در حال حاضر با مصرف بیشتر، از یارانه بیشتری هم بهره مند می شوند . 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق یکی از راهکارهای کنترل رفتار مصرف مشترکان بسیار پرمصرف را بکارگیری کنتورهای هوشمند عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر برای نصب 5 میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف برنامه ریزی شده است که امیدواریم با انجام آن، این برنامه نیز در پیک تابستان سال 1401 مورد استفاده قرار گیرد.

جهت/

برچسب ها: برق ، یارانه ، پرمصرف لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pcj

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: برق یارانه پرمصرف مشترکان پرمصرف مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف رجبی مشهدی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی