Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در سال جاری ۷۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری آزاد شدند که کل بدهی آن‌ها حدود۱۳۲ میلیارد ریال بوده است و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان چشم انتظار کمک مردم برای آزادی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، زندانیان جزائم غیر عمد از آن دسته زندانیانی هستند که ناخواسته جرمی را مرتکب شده و بالاجبار وارد زندان شدند، افرادی که عمدتا تمکن مالی ندارند تا خود را این آن مکان رها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این افراد حتی در طبقه ضعیف جامعه می‌توان تعریف کرد، کافی است پای درد دل و صحبت‌های مسئولان امر در این زمینع نشست تا عمق ناراحت‌کننده و غمگین ماجرا را فهیمد و درک کرد.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از آن دسته امور خیری است که بسیاری به سمت آن می‌روند، تا سرپرست خانواری را به خانواده‌اش برگردانند، یا جوانی را به زندگی برگردانند تا عمر خود را در راه‌های صحیح صرف کند.

آزادی 73 زندانی جرائم غیر عمد استان در سال جاری با 132 میلیارد ریال بدهی

مجید صیادی، مدیر ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال تا اول آبان‌ماه، 73 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که کل بدهی آن‌ها حدود132 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه جرم بیشتر زندانیان مربوط به جرائم مالی هستند، افزود: از کل مبلغ بدهی 132 میلیارد ریالی،  حدود 8 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمک‌های انجام شده در خصوص آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیان کرد: این کمک‌ها توسط ستاد دیه کشور، ستاد دیه استان، مبلغی توسط سازمان زندان‌ها و کمک‌هایی که توسط اجرای احکام دادگستری جمع‌آوری شده پرداخت شد.

صیادی گفت: از 73 نفر، 59 نفر جرائم مالی داشتند و 10 نفر مربوط به بدهکاران دیه و 4 نفر هم با انجام مشاوره و مراقبه‌های قضایی از زندان آزاد شدند.

150 زندانی جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک مردم هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 150 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک مردم برای آزادی هستند، افزود: با کمک‌های مردمی و فعالیت ستاد دیه، امید است که به زودی این زندانیان نیز آزاد شوند.

صیادی با تشکر از برخی شاکی‌های محترم که با گذشت از حق قانونی  خود شرایط و آزادی زندانیان را فراهم کردند، یادآور شد: از خیرینی که در قالب افراد مراجعه‌کننده به ستاد با واریز کردن مبالغی زمینه‌ساز آزادی زندانیان شدند تقدیر و تشکر داریم.

153 زندانی جرائم غیرعمد در اردبیل آزادسازی شدند‌25 زندانی جرائم غیر عمد در استان سمنان آزاد شدند100زندانی جرائم غیرعمد در استان کردستان آزاد می‌شوند

مدیر ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری در پایان ضمن ابراز امیدواری، خاطرنشان کرد: با برطرف شدن محدودیت‌های مربوط به کرونا، جشن‌های گلریزان و مشارکت خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک مردم زندانی جرائم غیر ستاد دیه استان آزاد شدند عمد استان غیر عمد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد

مدیر کل امور زندانهای استان البرز از مهیا شدن شرایط تحصیل زندانیان البرز در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان البرز شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی مهیا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری 674 زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد 20 برابری داشته است.

فتحی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از 4 سال وقفه تعداد 30 زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که تام شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های استان البرز پرداخت می شود.

‌انتقاد رئیس قوه قضائیه از استقرار زندان‌های بزرگ ‌در استان البرز/ برخی زندان‌ها‌ جابه‌جا شوند‌ رئیس سازمان زندان‌ها: به دنبال اجرای راهبرد خوابگاه ـ کارگاه هستیم

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است و با هماهنگی‌های صورت گرفته نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می کنند.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است تا زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که خوشبختانه در یک سال گذشته با رشد قابل تاملی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد