Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:50:39 GMT

رباتی که بدون نیاز به سوزن، واکسن تزریق می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۱۵۵۲

رباتی که بدون نیاز به سوزن، واکسن تزریق می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان یکی از دانشگاه‌های کانادا روشی را اختراع کرده‌اند که واکسن کرونا به وسیله‌ ربات و بسیار آسان‌تر از تزریق سوزنی به بدن منتقل می‌شود. در این روش، دز واکسن مستقیما و بدون نیاز به سوزن به ماهیچه‌ها تزریق می‌شود.

توسعه‌دهندگان این ربات که در دانشگاه واترلو طراحی شده است می‌گویند این ربات در اولین آزمایش تزریق خودکار عضلانی موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد ربات کوبی بر اساس یک سرم جت  پر فشار است که از طریق یک سوراخ نازک به ضخامت مو از پوست عبور می‌کند.

ربات «کوبی» با استفاده از سنسورهای LiDAR که به صورت مشابه در ماشین‌های خودکار برای شناسایی مسیر استفاده می‌شود، یک مدل از بدن بیمار طراحی می‌کند و با یک نرم افزار با پایه هوش مصنوعی، بهترین نقطه‌ی تزریق را شناسایی می‌کند.

نیما زمانی، هم‌موسس ایرانی کوبونیکس در این رابطه می‌گوید: «گزینه‌های جایگزین خودکار مانند کوبی می‌توانند از نیروی انسانی بخش سلامت محافظت کنند، هزینه‌های مراقبت سلامت را کاهش دهند و نتایج بیمار را بهبود بهبود بخشند.»

لسول و زمانی، دو توسعه دهنده‌ی دهندگان ربات کوبی می‌گویند  این ربات می‌تواند در هنگام کمبود نیرو برای تزریق واکسن کووید کمک کند و کاربردهای متنوع دیگری نیز دارد که در طراحی آن تعریف شده است.

توسعه دهندگان همچنین در تلاش هستند برای بخش مراقبت، مهمانپذیری و خدمات نظافت از این تکنولوژی استفاده کنند چرا که همه این صنایع به دلیل کمبود نیرو و اثربخشی کم در مضیقه قرار دارند.

در دوران فراگیری، به دلیل کمبود نیروی انسانی در بخش سلامت، نیاز به استفاده از ربات‌ها بیش از پیش حس شد و  توسعه عظیم ربات‌ها در حوزه پزشکی در این دوران رقم خورده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ربات فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!

وزیر ارتباطات از فراهم شدن امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت خبر داد.

وزیر ارتباطات درباره ارتباطات تصویری از طریق شبکه LTE بدون نیاز به اینترنت گفت: ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات، شرایط، ضوابط و تعرفه‌های VOLTE را تصویب کردیم. اما به دلیل تحریم‌ها، این قابلیت روی گوشی‌های خارجی در بازار کشور فعال نشده بود.

اما گوشی‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، به این مجوز‌ها نیاز ندارند و می‌توانند این قابلیت را که روی شبکه فعال شده، به مردم ارایه کنند. تعرفه VOLTE در حد تعرفه صوت است. اما از آنجا که یک پهنای باند اختصاصی از طریق شبکه اپراتور بین دو طرف تخصیص داده می‌شود، کیفیت ارتباط تصویری بالا خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟