Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:01:17 GMT

طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن چه زمانی است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۱۶۵۷

طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن چه زمانی است؟

طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن دو هفته دیگر اتفاق می‌افتد. براساس گزارش‌ها طی نخستین ساعات روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) زمین از بین ماه و خورشید می‌گذرد و سایه آن روی ماه می‌افتد.

به گزارش مشرق به نقل از اینسایدر، این ماه گرفتگی در ساعت ۴ صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا به بیشترین میزان می‌رسد. در این ساعت زمین ۹۷ درصد ماه در سیاه زمین است و در هاله‌ای سرخ رنگ دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ناسا ماه گرفتگی جزئی مذکور ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه طول می‌کشد که این مدت طولانی‌تر از هر ماه گرفتگی دیگری است که بین ۲۰۱۰ تا ۲۱۰۰ میلادی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید

روشی جدید برای زنده ماندن در کره ماه

البته ماه گرفتگی‌ها اصولاً در سراسر جهان قابل مشاهده نیستند و فقط در جایی رصد می‌شوند که این ستاره بالای افق باشد. ماه گرفتگی بزرگ مورد نظر نیز در آمریکای شمالی قابل رصد است. همچنان ساکنان آمریکا و مکزیک نیز می‌توانند این رویداد را رصد کنند.

علاوه بر آنها ساکنان آمریکای جنوبی و اروپای غربی قادر به رصدی بخشی از این رویداد هستند. هرچند مناطق غرب آسیا و اقیانوسیه قادر به رصد شروع ماه گرفتگی نیستند. ساکنان آفریقا و اقیانوسیه نیز نمی‌توانند ماه گرفتگی بزرگ قرن را رصد کنند.

ناسا پیش بینی می‌کند ۱۷۹ ماه گرفتگی دیگر در ۸۰ سال آینده (به طور متوسط هر دو سال یکبار) اتفاق می‌افتد. ماه گرفتگی بعدی نیز در ۱۶ می ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان ماه گرفتگی ناسا فضا فناوری اتفاق می افتد ماه گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین، خیابان نیایش، بعد از پل راه آهن، حد فاصل نیایش یک، دو و سه انشعاب‌ها در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کند.

از ساکنان مناطق مذکور درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود