Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دانشگاه صنعتی سهند بر اساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی مؤسسه معتبر یو. اس نیوز، سی و دومین دانشگاه برتر کشور شد.

بر این اساس، دانشگاه صنعتی سهند با کسب نمره ۲۸.۴، رتبه ۳۲ در بین بهترین دانشگاه‌های ایران، رتبه ۴۸۷ در آسیا و رتبه ۱۴۸۱ بین دانشگاه‌های معتبر جهان و رتبه ۷۲۸ مهندسی در سال ۲۰۲۲ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بر پایه ویرایش ۲۰۲۲ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» که در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است، ۴۴ موسسه ایرانی در میان موسسه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند و این نظام به رتبه‌بندی پیرامون ۱۷۵۰ موسسه برتر از ۹۰ کشور پرداخته است که بر پایه ویرایش ۲۰۲۲ نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز»، «Harvard University» با بیشترین امتیاز پیشگام جهان است.

هم‌چنین دانشگاه صنعتی سهند در رتبه بندی موضوعی این نظام رتبه بندی نیز توانسته است رتبه‌های  جهانی را به خود اختصاص دهد:

مهندسی مواد رتبه ۵۳۴ جهانی؛ علوم مهندسی رتبه ۷۸۷ جهانی؛ مهندسی شیمی رتبه ۹۳۹ جهانی 

لازم به ذکر است که در رتبه بندی جهانی یو.اس.نیوز ۲۰۲۲، ۱۷۵۰ موسسه برتر از ۹۰ کشور ارزیابی و رتبه بندی شده‌اند. بر اساس اطلاعات مندرج در این پایگاه، صرفا موسسه‌هایی در این نظام، ارزیابی می‌شوند که دست‌کم ۱۲۵۰ مقاله در پنج سال گذشته (از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی) در نمایه‌نامه «وب آو ساینس» داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، داده‌های ارزیابی این نظام رتبه بندی جهانی، با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس» (ناشر پایگاه‌های «وب آو ساینس» و «اینسایتس») گردآوری می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعتی سهند رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲