Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌ یکی از کارگران بخش خصوصی معادن زغال سنگ شمال استان مدعی شد که تعدادی از کارگران معترض که هفته‌های پیش در مقابل استانداری تجمع کرده‌ بودند، به دادسرا احضار شدند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، ساعاتی پیش خانواده‌ یکی از کارگران بخش خصوصی معادن زغال سنگ شمال استان مدعی شد که تعدادی از کارگران معترض که هفته‌های پیش در مقابل استانداری تجمع کرده‌ بودند، به دادسرا احضار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجمع از سوی کارگران در مورخ ۲۲ مهرماه در مقابل استانداری برای یکسان‌سازی معادن خصوصی با معادن دولتی، افزایش دستمزد، امنیت شغلی و اخذ قرارداد دائم صورت گرفته‌ بود.

گفته‌ها حاکی از آن است که پس از گذشت چند روز تعدادی از کارگران توسط مقامات امنیتی شهرستان زرند به دلیل اختلال در نظم عمومی و شایعه پراکنی در فضای مجازی به دادسرا احضار شدند. این دستور احضار کارگران به دادسرا زمانی به وقوع پیوست که در تجمع قبلی یکی از کارگران حوالی دو روز در بازداشت بوده و وعده پانزده روزه‌ آقای استاندار برای حل مشکلات کارگران نیز به پایان رسیده‌ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرمان معدنچی اعتراضات کارگری دادسرا احضار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی استان کرمان گفت: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی، بابیان اینکه تولید در استان کرمان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم افزود: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

فداکار، با اشاره به اینکه استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است و شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد افزود: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته که این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کد خبر 6094345

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود