Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، زهرا شمس احسان، عضو شورای شهر تهران در تذکری در مورد مساله ناایمنی بازار تهران اظهارداشت: بازار بزرگ تهران به عنوان مهم ترین مرکز تجاری و اقتصادی دارای سه شاخصه فرسودگی مفرط، تراکم شدید جمعیت مراجعه کننده و فعال و همچنین بورس فعالیت های حاوی پتانسیل برای حریق است.

وی افزود: مساحت محدوده بازار 112 هکتار است که 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

0 درصد از کل مساحت تهران را در برمی گیرد. در این بازار 52 درصد عمده فروشی ها، 5درصد خرده فروشی ها و 7درصد کارگاه‌های تولیدی شهر تهران مستقر شده اند، به همین دلیل روزانه حدود 5.1 تا 2 میلیون نفر به این محدوده مراجعه می کنند.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: که بازار تهران دچار فرسودگی مفرط است. به این معنا که 72درصد بناها بیش از 30 سال و 48درصد بناها بیش از 50 سال عمر دارند. از مهم ترین مسائل و مصائب بازار تهران، فقر شدید فضاهای روزباز و نفوذناپذیری معابر است. همچنین با توجه به قدمت 200 ساله بازار در حال حاضر بخش قابل توجهی از سیم کشی های موجود مستهلک شده و در حوزه لوله کشی آب نیز بخش زیادی از ظرفیت های کنونی حالت پوسیده پیدا کرده است.

شمس احسان گفت: بنابراین در حال حاضر میزان مهار حریق در مواقع آتش سوزی جهت جلوگیری از سرایت آن به اماکن مجاور به یکی از نگرانی های جدی مبدل شده است. طبق بند 14 از ماده 55 قانون شهرداری ها، رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی ،کوچه ها ، اماکن عمومی و داالنهای عمومی و خصوصی از وظایف اساسی شهرداری ها محسوب می‌شود.

وی گفت: باید در قالب مدیریت یکپارچه با عاملیت شهرداری، اقداماتی فوریت دار مانند صدور یا تمدید پروانه کسب به داشتن شناسنامه ایمنی، هوشمندسازی اطفای حریق، تشکیل کمیته نظارت بر ایمنی بازار، اعتمادسازی میان بازاریان و مدیریت شهری، ارائه مشوق برای ترغیب بازاریان، نوسازی شبکه و زیرساخت های موجود و... در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بازار به عنوان قلب اقتصادی ایران و لطمات جبران ناپذیر آن در مواقع بروز بحران از شهردار تهران تقاضا دارم، هرچه سریع‌تر با تشکیل کارگروه ویژه نسبت به این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت داده و در قالب برنامه مشخص نسبت به کاهش خطرات بالقوه این پهنه اقدام کند.

منبع: الف

کلیدواژه: بازار تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم