Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: بارها درخصوص خطر وجود بازارهای پرنده فروشی در شیوع آنفلوانزای وق حاد پرندگان هشدار داده شده که به منظور پیشگیری از این بیماری نیاز است این بازارها در استان جمع آوری شده و با هرگونه زنده فروشی پرندگان برخورد شود.

دکتر"صدیقه کاظمی نیا" در اولین نشست ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان استان کرمان با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت جامعه اولویت اصلی دامپزشکی است، اظهار کرد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان صرفا موضوعی علمی مختص اداره دامپزشکی نیست و در پروتکل ملی نیز در پیش گیری از این بیماری دستگاه‌های دیگری دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در صورت رخداد این بیماری شاهد مشکلات بهداشتی و اجتماعی فراگیر در سطح استان خواهیم بود، افزود: هدف از تشکیل این جلسه آماده باش و داشتن ذهنیت در خصوص این بیماری و عواقب جبران ناپذیر در صورت رخداد این بیماری است.

کاظمی نیا تصریح کرد: اهمیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دو مبحث امنیت غذایی جامعه و مشترک بودن بیماری با انسان است که خوشبختانه گزارشی از رخداد و موتاسیون این بیماری در کشور اعلام نشده و البته با مشاهده پاندمی کرونا همیشه احتمال این مخاطره وجود داشته و حتی شدیدتر از قبل وجود دارد.

معاون دامپزشکی استان، کرمان را یکی از کریدورهای پرندگان وحشی مهاجر به عنوان منبع ویروس اعلام کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته اداره کل دامپزشکی و اعضای ستاد آنفولانزای پرندگان در چند سال متوالی گذشته، استان را از این بیماری مصون نگه داشته ایم.

وی درخصوص اقدامات موثر سایر دستگاه ها به منظور پیشگیری از این بیماری چنین گفت: از دستگاه‌های دیگر از جمله نیروی انتظامی تقاضا داریم که مانع از تردد و حمل و نقل غیر قانونی هر گونه پرندگان بومی، زینتی و ... خصوصا در مبادی ورودی استان بشود.

کاظمی نیا همچنین اعلام کرد: در استان کرمان واحدهای تخمگذار با تراکم زیاد در شهرستان هایی نظیر رفسنجان وجود دارد که لازم است پرورش دهندگان طیور تجاری واکسیناسیون این بیماری را انجام دهند.

وی از اتحادیه تعاونی مرغداران درخواست کرد اطلاع رسانی لازم را در خصوص بیمه  الحاقی(تکمیلی )واحدهای  پرورش طیور را به زیر مجموعه خود انجام داده و نیز واحدهای پرورش طیور هرگونه تلفات غیر عادی را بلافاصله گزارش دهند.

کاظمی نیا افزود: بارها درخصوص خطر وجود بازارهای پرنده فروشی در شیوع این بیماری هشدار داده شده که به منظور پیشگیری از این بیماری نیاز است این بازارها در استان جمع آوری شده و با هرگونه زنده فروشی پرندگان برخورد شود.

وی تاکید کرد: از استانداری درخواست داریم در تصمیمات اتخاذ شده در مباحث واحدهای غیرمجاز طیور و ضوابط بهداشتی واحدهای طیور نقطه نظرات بهداشتی و ضوابط سازمان دامپزشکی را از اداره کل استان استعلام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان کرمان پرنده فروشی فوق حاد پرندگان کاظمی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست