Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۹هزارواحدی مواجه شد.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۹ هزار و ۶۸۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۱۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان در بیش از ۷۸۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس سهامداران شرکت‌های بهنوش ایران، سایپا آذین و سایر اشخاص بورس انرژی بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های ایران دارو، نهاد‌ها مالی بورس انرژی و مهندسی نصیر ماشین بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۲ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۵۱ میلیارد تومان در ۳۰۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۸ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه سامانه نرم افزاری نگین و رایان هم افزا امروز بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سپیدار سیستم آسیا و توکا رنگ فولاد سپاهان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بیشتر بخوانید: بورس در اولین روز هفته ۴۲ هزار واحد رشد کرد

در همین رابطه علی حیدری کارشناس بازار بورس به پول نیوز گفت: یکی از مسائلی که تاکنون در بازار سرمایه، مورد نقدهای متعددی واقع شده، نحوه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها است. کارشناسان، ابعاد مختلف این فرآیند از جمله مکانیسم تخصیص آن، شیوه ارزش‌گذاری، روند زمان‌بر رسیدن عرضه‌های اولیه به قیمت واقعی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی افزود: فرمول فعلی عرضه اولیه نیز قابل دفاع نیست زیرا اگر بخواهند عرضه اولیه را وارد بازار کنند، در آینده برای سهامدار عمده و ناشر در زمان جمع کردن سهم‌ها مسئله‌ساز می‌شود.

حیدری ابراز کرد: ما باید مشابه نقاط دیگر دنیا، معیاری را قرار دهیم تا عرضه اولیه سهام شرکت‌های کوچک، در قالب صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری انجام شود و افراد بتوانند یونیت‌های صندوق را خریداری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در مدلی هم که عرضه اولیه‌ها، فقط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار شوند، ممکن است خیلی از سرمایه‌گذاران مایل نباشند به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند و به این شکل در حقوق آن‌ها اجحاف می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت سرمایه گذاری عرضه اولیه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت