Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مرحله اصلی از رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، هدف هوایی متخاصم که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، ابتدا توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری به سامانه بومی ۱۵ خرداد واگذار شد که با شلیک موفق موشک از این سامانه‌ها، سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: سامانه پدافندی ۱۵ خرداد از جمله سامانه‌های پدافندی بومی و ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در رزمایش‌های اخیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: کشف اهداف ریزپرنده و اجرای تیراندازی زمین به هوای شبانه توسط سامانه‌های توپخانه‌ای علیه اهداف هوایی متخاصم از جمله اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش توسط نیروی پدافند هوایی ارتش اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰، اجرای عملیات رهگیری هوایی پرنده‌های متخاصم توسط پهپاد کرار رهگیر را از دیگر سناریو‌های اجراشده در این مرحله از رزمایش برشمرد.

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه هواپیمای اف ۴ نیروی هوایی ارتش با پرواز شبانه اقدام به فلر ریزی در منطقه عمومی رزمایش به منظور پشتیبانی از نیرو‌های سطحی خواهد کرد، گفت: همچنین یگان‌های توپخانه، زرهی، بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش، با اجرای آتش علیه نیرو‌های حمله ور در نقش دشمن، اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.

وی خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری‌های دفاعی از جمله موضوعاتی است که همواره در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به همین منظور طی سال‌های اخیر با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین در نقش هواپیمای رهگیر توانسته‌ایم اقتدار دفاعی کشور در حراست از مرز‌های هوایی را با هزینه‌هایی کمتر از گذشته به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران سامانه 15 خرداد پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی

روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" از ناکامی سامانه های پدافندی ارتش آمریکا مستقر در منطقه در رهگیری موشک های بالستیک ایرانی در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق در شامگاه 25 و بامداد 26 فروردین 1403 خبر داده است.

به گزارش عصرایران و بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی به نقل از رادیو ارتش اسرائیل، در شب عملیات وعده صادق از میان 8 موشک سامانه های پدافندی آمریکا که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها 2 مورد توانستند موفق عمل کرده و به موشک های ایرانی اصابت کنند.

جروزالم پست بر این اساس، از موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکایی در رهگیری و انهدام موشک های بالستیک ایرانی خبر داده است.

این در حالی است که منابع و مقامات اسرائیلی ساعاتی پس از اتمام عملیات وعده صادق مدعی شده بودند که با موفقیت توانسته اند 99 درصد از پرتابه های ایران را رهگیری و منهدم کنند.

اما پس از انتشار تصاویر ویدئویی و ماهواره ای طی روزهای بعد از عملیات وعده صادق، برخی منابع رسانه ای اسرائیل از جمله روزنامه "معاریو" گزارش دادند که اسرائیل و متحدان غربی و عربی آن موفق به رهگیری و انهدام 84 درصد از پرتابه های ایرانی شده اند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره ای از اصابت دستکم 9 موشک بالستیک ایرانی به اهدافی نظامی در عمق اسرائیل خبر داد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئول طراحی و اجرای عملیات وعده صادق بوده، اعلام کرده در حمله تنبیهی به اسرائیل، از موشک های قدیمی خود استفاده کرده و از زرادخانه های جدید خود استفاده نکرده است.

سردار حاجی زاده فرمانده این نیرو اخیرا در مصاحبه ای گفت تنها با 20 درصد از ظرفیت تهاجمی این نیرو، تمامی کشورهای غربی متحد و ارتش رژیم اسرائیل با تمامی قوا و توان وارد عمل شدند تا پرتابه های ایرانی را خنثی کنند با این حال اهداف نظامی هدف قرار گرفته در عمق اسرائیل با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله ایران به اسرائیل/ برآورد اولیه: 500 پهپاد و 220 موشک شلیک شده است/ پایگاه هوایی اسرائیل که کنسولگری ایران را زد، موشک باران شد/ بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل نخستین تصاویر از اصابت موشک‌های ایرانی به اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»