Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری رویداد، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر سومین دوره جایزه سال «استیکر» درباره تفاوت‌های این دوره جایزه با ۲ دوره قبل عنوان کرد: از تفاوت‌های سومین دوره جایزه سال استیکر با ۲ دوره قبل می‌توان به اضافه شدن بخش هنرمندان سینما و چهره‌های ادبی اشاره کرد. در این ۲ حوزه ما چهره‌های نامداری داریم و این موضوع می‌تواند دستمایه کار طراحان استیکر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک تفاوت دیگر این دوره از جایزه، حذف شدن بخش استیکر متحرک است. در این دوره فکر کردیم که شاید تمرکز شرکت‌کنندگان بیشتر بر بخش هنری کار باشد و طراحی استیکر متحرک بیشتر جنبه فنی دارد، در نتیجه این بخش را حذف کردیم.

این کارتونیست توضیح داد: همچنین در این دوره از جایزه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران و گروه خودروسازی ایران‌خودرو نیز ۲ بخش ویژه به جشنواره اضافه کرده‌اند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه هنرمندان می‌توانند در تمام بخش‌هایی که در فراخوان جایزه اعلام شده است، شرکت کنند و محدودیتی وجود ندارد. در نتیجه دایره فعالیت برای هنرمندان در این جشنواره گسترده‌تر شده است.

دبیر جایزه سال استیکر درباره هنرمندان شرکت‌کننده و رشته‌های مختلف مرتبط با این جشنواره بیان کرد: در ۲ دوره قبل در حوزه‌های مختلف هنری در این جشنواره شرکت‌کننده داشتیم که از جمله آنها کارتونیست‌ها بودند که به واسطه نزدیکی فعالیت شان به حوزه طراحی استیکر تعداد بیشتری داشتند اما انیماتورها، طراحان بازی‌ها و شخصیت‌ها، کسانی که در حوزه اینفوگرافیک فعالیت می‌کنند، طراحان و نقاشان هم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و باید گفت که به نوعی مرزهای هنری از بین رفته است و همه رشته‌های مختلف و متنوع هنری می‌توانند آثار خود را در این زمینه عرضه کنند.

شجاعی‌طباطبایی با اشاره به اهمیت دنیای دیجیتال و فضای مجازی در دنیای امروز تشریح کرد: دنیا روز به‌ روز به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و حتی می‌توان گفت به قدری شباهت‌های میان این ۲ زیاد است که دنیای مجازی به نوعی تبدیل به دنیای واقعی ما شده است و اکنون شاهد این هستیم که کشورهای دیگر با سرعت بسیار زیاد و با سرمایه‌گذاری‌های کلان به این سمت حرکت می‌کنند.

این هنرمند عنوان کرد: شاید ما هم به این فکر بیفتیم که در دوره‌های بعد استیکر را کمی از جایگاهی که هست بزرگ‌تر، جدی‌تر و وسیع‌تر ببینیم. قطعاً عزیزانی هم که وارد این حوزه شوند، می‌توانند شرایطی را تجربه کنند که برایشان کارایی زیادی دارد. امروزه حتی تابلوی نقاشی فیزیکی هم از حالت معمول خود خارج شده است و تابلوها به شکل مانیتورهای دیجیتال با کیفیت خوب ارائه می‌شوند و حتی روابط آدم‌ها از طریق فضای مجازی و استیکر انجام می‌شود. در دنیایی که کاملاً باشتاب به سوی فضای مجازی و دیجیتال حرکت می‌کند، ما هرچه در این حوزه فعالیت کنیم، باز هم کم است.

عضو هیات داوران جایزه استیکر درباره رویکرد «ایران فرهنگی» این جایزه تصریح کرد: فرهنگ ایرانی فقط به جغرافیای ما محدود نیست و تشابهات فرهنگی با کشورهای همسایه نیز مشاهده می‌شود. فارغ از مناسبات سیاسی، این اتفاق خوبی است که روی این قضیه و تقویت هویت بومی و ایرانی سرمایه گذاری کنیم. قطعاً در آینده نزدیک جغرافیا و مرز هم معنای خود را از دست می‌دهد. شما به تعداد کاربرانی که در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند و روز به‌ روز تعداد آنها بیشتر می‌شود، نگاه کنید. دنیای فعلی و آینده ما بر مبنای فضای مجازی شکل گرفته است. ما هم در این جایزه سعی داریم یک فرهنگ تصویری ایجاد کنیم که شاید در آینده شکلی بین‌المللی پیدا کند و دایره فعالیت آن گسترده‌تر شود.

شجاعی طباطبایی در پایان با بیان اینکه مسئولان ما باید از اپلیکیشن و پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنند، اظهار کرد: در حوزه پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های فضای مجازی که مختص به خودمان باشد کار جدی صورت نگرفته است. برنامه‌های مختلفی مانند فیسبوک، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام وجود دارد اما اینها برای ما نیستند و صاحبان خارجی آنها هر موقع اراده کنند، می‌توانند از اطلاعات آن بهره ببرند، برنامه را از دسترس خارج کنند و کنترل یا محدودیت ایجاد کنند. امیدوارم در دولت جدید تصمیمی اساسی در زمینه فضای مجازی ایرانی به شکل فعال اتخاذ و از برنامه‌های ایرانی حمایت شود تا بتوانند سطح کاری خود را ارتقا دهند. در نتیجه این امر، مردم هم درمی‌یابند که می‌توانند از برنامه‌های متناسب با فرهنگ ایرانی استفاده کنند.

کد خبر 636343 برچسب‌ها هنرهای تجسمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی دوره جایزه فضای مجازی جایزه سال شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، الهام زارع زاده اصفهانی دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره فراخوان این جایزه صحبت کرد.

سوال: از این جشنواره و ساختاری بگویید.
زارع زاده اصفهانی: ساختار جشنواره، رقابتی و ترویجی است که بخش رقابتی آن که با اعلام فراخوان، نشست خبری و رونمایی از پوستر (اعلان) برگزار شد.

سوال: محورهای این جشنواره چیست؟
زارع زاده: این جایزه در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و طرح داستان برگزار می شود و چون در اولین دوره آن هستیم، همه گروه های سنی با هر موضوعی می توانند در آن شرکت کنند.

سوال: این جایزه در سطح ملی برگزار می شود یا در سطح بین المللی؟
زارع زاده: در اولین دوره در سطح ملی برگزار می شود.

سوال: ارزیابی آثار ارسالی به چه صورتی انجام می شود؟
زارع زاده: با توجه به اینکه موضع جایزه داستان و بازآفرینی به صورت آزاد است، آثار دریافتی دسته بندی می شوند، سپس با انتخاب داوران ارزیابی خواهند شد.

سوال: در حال حاضر وضعیت داستان و قصه نویسی در کشور چگونه است؟
زارع زاده: نیازمان به داستان روزانه و روزمره است. از گفتگوهای عادی گرفته تا استفاده از فضای مجازی، تلویزیون، نمایش، فیلم، سریال، پویا نمایی و بازی ها که همگی دارای داستانی است و به تازگی کسب و کارهایمان هم برای خود داستانی دارند.

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند