Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:40:17 GMT

فرصت گردشگری در لواسانات به یک تهدید تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۹۰۸۵

فرصت گردشگری در لواسانات به یک تهدید تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی عصر یکشنبه در پنجمین جلسه منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران که با حضور حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران و سید عباس جوهری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: طی بازدیدهای اخیر از روستاهای لواسان مردم اظهار دارند که فرهنگ‌های بومی و اصیل در این منطقه در حال از دست رفتن است و به دلیل بحث گردشگری فرهنگ وارداتی بر این شهرستان مستولی شده و برخی رفتارها و حضور اتباع مردم را دچار تنگنا و مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی در خصوص مدارس روستایی نیز گفت: برخی از این روستاها فقط برخی پایه‌های تحصیلی را دارند.

امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه بر خلاف شعار دولت و سیاست‌هایی که اعلام می‌شود روستاها خالی از سکنه شده اند افزود: مثلاً در لواسان بزرگ با این موضوع مواجه هستیم و برخی اقدامات سبب خالی شدن روستاها شده همچنین موضوع ساخت و سازها نیز مزید بر علت است و برخی روستاییان نیز نمی‌توانند در منازلشان ساخت و ساز کنند که در نهایت سبب ترک روستاییان و فروش زمین‌ها به بساز و بفروش ها می‌شود که در نهایت به مهاجرت روستاییان می‌انجامد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهره برداری از کمیسیون گردشگری نیز باید مورد توجه باشد عنوان داشت: با وجود اینکه گردشگری یک فرصت محسوب می‌شود اما امروز این موضوع برای منطقه یک تهدید تبدیل شده چرا که بسترهای گردشگری در منطقه فراهم نشده در روزهای تعطیل خودروهای زیادی وارد منطقه می‌شوند که هیچ خدماتی به این افراد ارائه نمی‌شود و بعضاً روستاییان دچار خسارت می‌شوند.

کد خبر 5346107

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اکبر ایمانی شمیرانات شورای فرهنگ عمومی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر استانداری سمنان سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران کرمانشاه عکس استانها گرگان استکبار ستیزی واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد