Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@22:47:24 GMT

پلیس تخصصی آگاهی در ماهان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۹۰۹۳

آیین افتتاح پلیس تخصصی آگاهی ماهان در کرمان با حضور دادستان عمومی و انقلاب کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولین محلی بخش ماهان برگزار شد. خبرگزاری میزان – دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در آیین افتتاح پلیس تخصصی آگاهی ماهان بیان داشت: با وقوع هر جرم، نیروی انتظامی کار گسترده و دشوار کشف جرم را دنبال می‌کند و در این راستا تلاش‌های شایسته تقدیری در استان‌کرمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری، افزود: نیروی انتظامی در این زمینه ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت و‌ کشف جرم فراتر از امکانات خود تلاش کرده است.
سید مهدی قویدل،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: حل آسیب‌های اجتماعی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
قویدل اظهارداشت: سه نوع پیشگیری را قانون وضع کرده که «پیشگیری فرهنگی – اجتماعی»، «وضعی، امنیتی – انتضامی» و «حقوقی – قضائی» یا کیفری از جمله آن موارد می‌باشند.
وی با تشریح هر کدام از آن‌ها گفت: پیشگیری وضعی همان تلاش نیروی انتظامی است که سردار ناظری و همکاران وی برای ایجاد آن همکاری می‌کنند، پیشگیری «حقوقی – قضائی» همانی است که دادگاه‌ها آن را بررسی و نسبت به آن مجازات تعیین می‌کنند.
قویدل،در ادامه موضوع فرهنگی – اجتماعی را بسیار مهمتر خواند و ابراز داشت: قبل از همه پیشگیری ها؛ پیشگیریِ فرهنگی – اجتماعی بروز می‌کند، ما باید این مثلث را تکمیل کنیم تا بتوانیم موفقیت کسب کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در ارتقاء مسئولیت اجتماعی و خروج از بی تفاوتی کار کنیم، به خود مراقبتی و خود اصلاحی اهمیت دهیم و به مشارکت نهاد‌های مردمی برای مطالبه از دستگاه‌های اجرایی ورود کنیم تا بتوانیم بحث فرهنگی را فعال و از وقوع جرائم جلوگیری کنیم.
وی حضور فعال مردم را در کنترل آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت خواند و افزود: باید بدانیم هر زمانی که در این بخش کوتاهی کردیم به جرم و جنایت دامن زده ایم.
سردار عبدالرضا ناظری،فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این مراسم دستاورد‌های امنیتی را حاصل تلاش همه دست اندرکاران این حوزه خواند و گفت: متولیان امنیت استان رشادت‌ها و مجاهدت‌های زیادی انجام می‌دهند تا مردم به امنیت و آرامش برسند.
سردار ناظری، ارزآوری گردشگری را بسیار مطلوب دانست و گفت: ماهان در این زمینه ظرفیت خوبی دارد و بحث امنیتی آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد، هفت باغ آورده خوبی برای استان است همه سازمان‌های فرهنگی باید وارد شوند تا بتوانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم.
وی ادامه داد: باید فرهنگ سنتی را حفظ و فرهنگ وارد شده به این شهر را بپذیریم، اما نسبت به شئونات اسلامی و فرهنگ کشور حساس باشیم و آن را کنترل کنیم.
وی از لزوم توسعه هفت باغ سخن به میان آورد و گفت: تاثیرات منفی هفت باغ بیشتر از کرمان در شهر ماهان نمود پیدا می‌کند، پس باید در توسعه آرامش، پیشرفت و فرهنگ سازی این بخش تلاش مضاعفی انجام شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان به کلانتری و ایجاد پلیس تخصصی آگاهی در منطقه ماهان اشاره کرد و گفت: در راستای امنیت و آرامش مردم و پیشرفت منطقه هفت باغ و ماهان، می‌توانستیم کلانتری را تاسیس و نیروی آن را تامین کنیم که به آن عمل کردیم.
وی به مسئولین ماهان توصیه کرد: از ظرفیت بسیج استفاده کنند.
سردار ناظری ارتقاء زیرساخت‌های ماهان را لازم برشمرد و تصریح کرد: در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاری کنید که در امنیت و آرامش مردم حائز اهمیت زیادی است.
امام جمعه ماهان نیز در این نشست از اقدامات خوب پلیس در ماهان تقدیر کرد و گفت: کلنگ زنی چهارمین کلانتری ماهان که با همت و حمایت سردار ناظری صورت گرفت اقدامی بسیار ارزشمند است، این کلانتری تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی از مسئولان قضائی و انتظامی استان کرمان برای بررسی مشکلات ماهان تشکر کرد و گفت: همه مشکلات این حوزه گسترده با حضور عزیزان قضائی و انتظامی بررسی و آمارگیری شده و حل آن‌ها نیز در دست اقدام است.
وی همچنین از افتتاح نمایندگی محیط زیست در ماهان تقدیر و تشکر کرد.
یوسف سبحانی، رئیس حوزه قضائی ماهان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه همه ما در پیشگیری از جرم دخالت داریم، عنوان کرد: اگر بخواهیم در بحث امنیتی صرفا روی نیروی انتظامی متمرکز شویم، جفا در حق نظام اسلامی است چراکه آن‌ها فراتر از توان خود و با امکانات موجود بیشترین خدمت را می‌کنند و در این راه شهید می‌دهند.
وی گفت: ما هر روز خبر شهادت دردناک فرزندان نیروی انتظامی و آسیب دیدن برخی دیگر از این پرسنل پرتلاش را می‌شنویم و وجودمان آزرده می‌شود.
رئیس دادگاه عمومی ماهان با اشاره به اینکه ماهان منطقه‌ای خوش آب و هوا و توریستی است ، همگام با آن جرم نیز بالاتر رفته است، گفت: هر کمکی که در این منطقه انجام شود، می‌تواند موثر باشد؛ چرا که با امن شدن ماهان، کرمان نیز از آن بهره مند می‌شود.
وی افزود: ماهان دروازه کرمان است و بسیاری از مردم در این منطقه باغ، ویلا و منزل مسکونی دارند، لذا با تقویت ساختار‌های امنیتی می‌توانیم ضریب امنیت مرکز استان را بالا ببریم و نقش موثری در ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی ایفا نماییم.
رئیس حوزه قضایی ماهان در ادامه بیان کرد بسیاری از پرونده‌های ماهان به جهت مسائل اخلاقی به گونه‌ای است که مردم کمتر به دادگاه مراجعه می‌کنند و با تقویت زیر ساخت‌های انتظامی و امنیتی می‌توانیم به جایگاه بهتری در این زمینه برسیم.   بیشتر بخوانید: پلیس آگاهی مظهر اقتدار پلیس در حوزه مقابله با جرایم خشن است   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس آگاهی کاهش آسیب های اجتماعی امنیت دستگاه قضایی کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس آگاهی کاهش آسیب های اجتماعی امنیت دستگاه قضایی کرمان پلیس تخصصی آگاهی نیروی انتظامی انتظامی استان استان کرمان سردار ناظری هفت باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش/ سایه مرگ در حوالی زن جوان
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند