Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@04:30:27 GMT

حمایت بانک سرمایه از نظام آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۳۴۳۷

حمایت بانک سرمایه از نظام آموزشی

تجهیز و نوسازی مراکز آموزشی از دیرباز به عنوان یکی از محورهای اصلی اقدامات خیرخواهانه در دستور کار خیّرین و خیرخواهان جامعه بوده و هم اکنون نیز به عنوان اقدام زمینه ساز آموزش و تحصیلی مورد توجه دلسوزان و نیک اندیشان جامعه قرار دارد. ناطقان: اهمیت این اقدام از آن رو است که هرچه هزینه برای تجهیز و نوسازی مدارس و مراکز علمی و آموزشی در کشور صورت پذیرد، کیفیت علم آموزی و رشد و تعالی در جامعه افزون شده و بالتبع آینده بهتری در انتظار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





هم از اینرو است که اکنون سهم عمده ای از منابع خیرخواهانه جامعه، امروز به سمت تجهیز و نوسازی مدارس در کشور هدایت شده و البته با توجه به نیاز روز افزون این بخش و نیز ایجاد تقاضاهای جدید در این حوزه، همچنان به عنوان بستری برای انجام اقدام خیر، شناخته می شود.

این سنت گرچه در طول تاریخ با فراز و فرود های فراوانی مواجه بوده اما همچنان در کشور ما از سوی نهادهای تاثیر گذار فرهنگی و اقتصادی و افراد صاحب مکنت مالی تعقیب می شده به گونه ای که ساخت و تجهیز مدارس به ویژه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روندی شتابان و مطلوب داشته است.

اما علاوه بر افراد خیّر در جامعه، برخی نهادها و تشکل ها نیز در راستای کمک به سازندگی کشور و بستر سازی و نیز فرهنگ سازی برای آیندگان، وارد این میدان شده و گام هایی در این راستا برداشته اند.

یکی از کارویژه های اصلی بانک سرمایه هم به عنوان نهاد اقتصادی- فرهنگی متعلق به قشر فرهیخته فرهنگیان کشور که در گستره ملی و در تمامی ابعاد و زمینه های اقتصادی و فرهنگی کشور فعالیت دارد، ورود به حیطه علم آموزی و تلاش این بانک برای کمک به تجهیز و نوسازی مدارس، اهدای بسته های آموزشی به دانش آموزان و... با هدف ارتقای سطح آموزشی نوگلان محصل در کشور بوده است. اقداماتی که همگی بدون هرگونه جشمداشت مالی و تنها با انگیزه انجام مسئولیت های اجتماعی بانک و کمک به افزایش سطح و عمق فعالیت های فرهنگی در کشور بوده است.

به عنوان نمونه در آخرین نمونه آن از سوی این بانک اعلام شد که بانک سرمایه به 9 مدرسه کم برخوردار در شهرستان پلدختر، 18 دستگاه کولر گازی اهدا نموده است. این بانک اعلام نمود که در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و برداشتن گامی کوچک در حمایت از جامعه تعلیم و تربیت، اقلامی شامل 18 دستگاه کولر گازی را به 9 مدرسه کم برخوردار در شهرستان پلدختر اهدا نموده است.

گفتنی است اهدای این اقلام از محل کمک‌های خیریه پرسنل این بانک و در راستای مجموعه اقدامات بانک سرمایه طی سال های گذشته در حمایت از مدارس کم برخوردار بوده که عملاً به یکی از اولویت های اصلی این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی تبدیل شده است. شایان ذکر است پیش از این و در آخرین اقدامات از این دست، بانک سرمایه نسبت به اهدا و تجهیز امکانات برخی مدارس کم‌برخوردار در استان های تهران، خراسان رضوی و لرستان، اقدام نموده بود.

این گام بانک سرمایه در کنار گام های برداشته شده دیگر توسط این نهاد اقتصادی- فرهنگی در راستای اهتمام نسبت به امر فرهنگ و توجه به لزوم ارتقای کیفیت آموزشی و تحصیلی آینده سازان این کشور قابل ارزیابی است.
برچسب ها: بانک سرمایه ، حمایت ، اموزشی ، مدارس ، تجهیز ، نوسازی ، تسهیلات ، دلسوز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بانک سرمایه حمایت اموزشی مدارس تجهیز نوسازی تسهیلات دلسوز تجهیز و نوسازی بانک سرمایه کم برخوردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این چند سال به وجود آمده کنترل تورم و کاهش خلق پول توسط بانک‌ها است و هماهنگی بی‌نظیر سازمان‌های مختلف در جلوگیری از خلق پول است.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها می تواند تاثیری منفی بر تامین مالی و رشد تولید داشته باشد که با استفاده از ابزار‌های نوینی مانند برات الکترونیکی می‌توان از روش‌های جدید تامین مالی بهره برد.

محرمیان گفت: اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی تشکر کرد.

زیرساخت‌های زنجیره تامین مالی برات الکترونیک فراهم می شود

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از ابزار‌های مالی زنجیره تامین مالی برات الکترونیک است و خزانه‌داری کل کشور نیز به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار تلاش کرد تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی گفت: تفاوت اصلی این روش با روش‌های سنتی توجه به مدیریت ریسکی است که بانک عامل آن را متقبل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد