Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:47:10 GMT

پنتاگون در تیر رس هکرها

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۱۰۳

پنتاگون در تیر رس هکرها

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان دراین باره نوشت: هکرهای ناشناس خارجی به  ۹ نهاد و سازمان که در زمینه  ، نظامی، انرژی، بهداشت و فن آوری فعالیت داشته و برخی از سرورهای اطلاعاتی آنها در آمریکا قرار دارد، به اطلاعات آنها رخنه کرده اند.

هک اطلاعاتی از پیمانکارهای نظامی آمریکا

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی درادامه نوشت: پی گیری هایی که توسط «سازمان امنیت ملی » آمریکا (NSA) به عمل آمده نشان می دهد که هکرها اطلاعات شرکت های پیمانکار نظامی که با پنتاگون سرو کار دارند، ربوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این درحالی است که سازمان امنیت ملی به همراه  «سازمان زیرساخت امنیتی» آمریکا (CISA)  این تهدیدهای سایبری بر صنعت نظامی آمریکا را رصد می کنند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: بنابر تحلیلی که از سوی  شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی «پالو آلتو نت ورکس» (Palo Alto Networks)  که مقر آن در «سانتاکلارا» ایالت کالیفرنیا است،  فاش ساخت که دراین موارد هکرها اقدام به  ربودن   گذرواژه  سرورهای حاضر در  سازمان و شرکت های هدف بوده و تا زمانی که شناسایی نشده اند به نفوذ  و کسب اطلاعات خود از سرورهای موجود دراین سازمان ها ادامه داده اند.

«ریان اولسون» (Ryan Olson)  یکی از مقامات ارشد این شرکت ادعا کرد هرچند این هکرهای خارجی  قابل شناساسی نیستند اما روشی که به کار می برند  بسیار شبیه به تاکتیک های سایبری  گروهای منتسب به چین است.

پیمانکاران نظامی آمریکا مهم ترین منابع اطلاعاتی

تارنمای خبری سی ان ان  درادامه نوشت: درحالی که دو نهاد امنیتی NSA و CISA آمریکا از فاش ساختن منشا این هکرها خود داری می کنند و آنر مخفی می سازند؛  پیمانکاران نظامی آمریکا به علت داشتن اطلاعات محرمانه که می توانند در سرورهای خود داشته باشند،  به دفعات مورد  حملات سایبری قرار  گرفته اند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد:  شرکت امنیت سایبری «مندیانت» (Mandiant) اوایل سالجاری میلادی فاش ساخت که هکرهای منتسب به چین با بکار گیری نرم افزارهای متفاوت اقدام به رخنه  به سازمان های  نظامی، مالی و بخش های عمومی در آمریکا و اروپا کرده اند.

هرشرکتی که با پنتاگون سر وکار داشته باشد هدفی برای حملات سایبری است

ریان اولسون  به سی  ان ان گفت: هر شرکتی که با پنتاگون طرف قرار داد باشد، به خاطر امکان داشتن اطلاعات نظامی،  هدفی مهم برای  تخلیه این اطلاعات از سوی هکرهای خارجی قرار می گیرند، گاهی اوقات این اطلاعات ممکن است محرمانه و طبقه بندی شده نباشد اما به هکرها این امکان را می دهد که اطلاعاتی در باره نحوه کار بین آن شرکت با وزارت دفاع آمریکا را متوجه شوند.

استفاده از نرم افزارهای آسیب پذیر

سی ان ان افزود:  شرکت «پالو آلتو نتورکس» در ادامه فاش ساخت که هکرها با  رخنه به سیستم و سرورهایی که از نرم افزارهای آسیب پذیر استفاده می کنند اقدام به استخراج گذرواژه کاربران کرده  و  دو سازمان امنیتی آمریکا NSA  و CISA با وجود اعلام هشدار به شرکت های آمریکایی برای ارتقا برنامه و نرم افزارهای موجود در ماه سپتامبر گذشته، درست اندکی پس ازاین هشدار، ۳۷۰ رایانه در آمریکا که به این هشدارها توجه نکرده بودند،  مورد حملات سایبری  قرار گرفتند.

«مورگان آدامزکی» (Morgan Adamski)  مدیر  «مرکز همکاری امنیت سایبری » آمریکا دراین باره  در بیانیه ای به سی ان ان گفت: افشای  حملات سایبری نشانگر  تاثیر و  تلاشی است که بلادرنگ از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا در دفاع از منافع کشور و شرکای آمریکا  درجریان است .

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها پنتاگون ایالات متحده آمریکا امنیت سایبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون ایالات متحده آمریکا امنیت سایبری پنتاگون ایالات متحده آمریکا امنیت سایبری نظامی آمریکا حملات سایبری نرم افزارهای سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد