Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:56:36 GMT

ارائه اثر ۵۰ متری در یک گالری!

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۱۴۷

ارائه اثر ۵۰ متری در یک گالری!

نمایشگاه طراحی «حسین طادی» از هفتم تا ۱۸ آبان ماه در گالری والی برپاست. در این نمایشگاه، این هنرمند طراحی ۵۰ متری به همراه ۹ طراحی در ابعاد کوچک را در معرض دید مخاطب گذاشته است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، از آنجایی که درونمایه بیشتر آثار این مجموعه به مرگ اشاره دارد، طادی عنوان «مدیحه» را برای این نمایشگاه انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طادی برای خلق آثار نمایشگاه مدیحه به نوعی متاثر از منظومه «ایکور» سروده «گاوین بنتاک» با ترجمه «احمد میر علایی» بوده است.

شعر «ایکور» بلندترین منظومه مدرن است که شاعر در آن با زبان و لحنی حماسی ضمن روایت‌گری همواره به مساله تکرار نیز توجه دارد. مرگ هم همواره چنین چهره‌ای برای بشر دارد و فرقی نمی‌کند که در کجای این قاره خاکی زندگی می‌کنیم به شکل‌های مختلف به سراغ ما می‌آید و گاه‌ مرگ‌هایی که یک انسان در طول زندگی‌اش تجربه می‌کند، موجب می‌شود تا شاهد خلق پرتره‌های متعددی از او باشیم.

امیر نصری ـ منتقد هنری ـ درباره آثار این مجموعه عنوان کرد: طراحی ۵۰ متری حسین طادی تکثیر چهره‌هاست. در رسانه‌های جدید با چهره‌های تکثیر شده روبه‌رویم و توجه به تک چهره برخلاف پرتره‌پردازی کلاسیک بی‌وجه است. در این رسانه‌ها چهره‌ها سیال هستند و همچون سخن ریلکه هر کسی چند چهره دارد. هر یک از این چهره‌ها وابسته به موقیعت پوشیده می‌شوند و سپس کهنه می‌شوند و یا ضرورت تغییر یا تعویض چهره می‌شود.

به گفته نصری هر چقدر سیال بودن چهره بیشتر باشد، کمتر درون فرد را مرئی می‌سازد و بیان هویت پیچیده‌تر می‌شود. ابعاد نامتعارف این طراحی چنین خصلتی را نشان می‌دهد. طادی با بهره‌گیری از یک رسانه کاملا کلاسیک به مفهومی سیال پرداخته است. این طراحی چهره‌ها را آشکار و پنهان می‌کند و قرار نیست همانند یک طراحی معمول کلیت و تمامیت خود را نشان دهد و مستقیم بر دیوار رود.

طادی هنرمندی تجربه‌گرا است

واهیک هارتونیان _ نقاش _ نیز درباره این اثر گفت: چیدمان اثر ۵۰ متری در فضای گالری ناشی از هوشمندی هنرمند است. من حسین طادی را سال‌هاست که به واسطه فرهاد گاوزن می‌شناسم. گاوزن و شاگردانش در طراحی ایران مبحث جدیدی بوجود آورده‌ و تلاش‌های ارزشمندی کرده‌اند و اتقاقا از دل این جریان هنرمندان خوبی هم بیرون آمده‌اند که یکی از آن‌ها حسین طلادی است.

او افزود: طادی ۱۲ سال پیش با مجموعه‌ای از طراحی‌هایش به دیدار من آمد و واقعا از تماشای آثارش هیجان زده شدم و از آن زمان به صورت حرفه‌ای کارهایش را دنبال می‌کنم. به نظر من طادی، هنرمند تجربه گرایی است و مهم‌ترین مساله در تجربه گرایی جسارت داشتن است. امروزه طراحی به زبان مستقل برای بیان بدل شده است و شیوه خروجی آن آنی است و نیاز به جسارت رفتاری دارد.

به گفته این نقاش، طادی به خوبی به دست و ابزاری که از آن برای طراحی استفاده می‌کند، تسلط دارد و دست روانی دارد و درک درستی از فضا دارد و با ساده‌ترین فرم‌ها و یا اگزجره کردن بخشی از پرتره انسان آثارش را خلق می‌کند. در طراحی‌های او با فضایی روبرو می‌شویم که همه عناصر با هم به خوبی چفت و بست شده‌اند.

او درباره طراحی ۵۰ متری طادی گفت: دیدن این اثر واقعا من را هیجان زده کرد و این اثر و نمایشگاه قابلیت این را داشتند که سال‌ها روی آن متمرکز شوم و چندین بار از آن فاصله بگیرم و دوباره آن را ببینم. ارائه این اثر ۵۰ متری در فضای گالری به نوعی ناشی از هوشمندی هنرمند است واین هوشمندی را در طراحی بروشور نمایشگاه نیز شاهد هستیم و می‌توانیم با برش‌هایی که در بروشور بوجود می‌آوریم به شیوه‌های مختلف با این اثر مواجه شویم.

هارتونیان ادامه داد: به نظرم مدیحه یکی از نمایشگاه‌های خوبی است که در مدت اخیر در گالری‌های ایران برپا شده است و با شناختی که از حسین طادی به عنوان یک طراح خوب و با ایده دارم، پس از این نمایشگاه بیش از گذشته کارهای او را دنبال می‌کنم.

او در بخش پایانی سخنانش با اشاره به عرض این طراحی ۵۰ متری گفت: عرض این کار کمتر از قد انسان بود و همین امر موجب شده است که با قرار گرفتن فیگور انسان‌ها پشت این کارها، اتفاقات بصری دیگری نیز در نمایشگاه رخ بدهد و این اجرا را متفاوت‌تر کند.

این منتقد با بیان قابلیت این طراحی ۵۰ متری برای خوانش‌های مختلف گفت: این طراحی را می‌توان هر بار به شیوه‌ای به نمایش گذاشت و بخشی از آن را از نگاه‌ها پنهان و مدفون کرد. شیوه ارائه بخشی از مفهوم سیالیت و تکثیر چهره است و منطق خلق آن در چنین ابعادی را توجیه می‌کند. طادی حتی زمانی هم به تکثیر می‌پردازد به پرتره توجه دارد.

به گفته نصری، جایگاه چهره آشکارگی و پنهان ساختن است و طادی در طراحی هایش چهره را به اجزای اصلی آن تقلیل داده است، او به خطوط و به شباهت‌های فردی توجه ندارد و به ویژگی عام آن نظر دارد. همین مساله به چهره خصلت ماسک گونه بخشیده است.

چیدمان اثری ۵۰ متری در گالری، حل کردن معماست

کامبیز صبری ـ مجسمه ساز ـ هم گفت: نمایشگاه حسین طادی از جنبه‌های مختلف ارزشمند و قابل تامل است. مهم‌ترین مساله‌ای که در نگاه نخست پس از دیدن این نمایشگاه با آن مواجه می‌شوید، نگاه هنرمند به هنر محض است. امروزه نه تنها گالری داران بلکه هنرمندان نیز کمتر به هنر محض توجه می‌کنند چون متاسفانه هنوز یکی از مهم‌ترین مسائل در مواجهه با اثر هنری مسائل اقتصادی است و هنوز آن گونه که باید در بازار هنرهای تجسمی ایران بازاری برای هنر محض بوجود نیامده است. به نظر من هم هنرمند و هم گالری‌دار برای برپایی این نمایشگاه از این منظر جسارت کرده‌اند.

او افزود: به نظر من چیدمان یک اثر ۵۰ کوچک متری در فضای یک گالری، خود حل کردن معما است و این بسیار ارزشمند است. در این اثر ۵۰ متری مخاطب با نوعی تکرار شوندگی روبرو می‌شود، اما این مساله به هیچ وجه آزار دهنده نیست و این تکرار به هیچ وجه به نمایشگاه آسیب نمی‌زند.

به گفته صبری با این که در طول تاریخ، بشر به شکل‌های مختلف در متراژ زیاد طراحی و نقاشی کرده است اما نوع اجرا و ایده طادی ارزشمند است و این تکرار موجب نشده است که از اهمیت کار او بکاهد.

این مجسمه ساز ادامه داد: به نظر من راه حسین طادی بسیار روشن است و او با ارتباطاتی که دارد، توانایی این را دارد که بتواند در عرصه جهانی آثارش را معرفی کند و به نوعی از جنس هنرمندانی است که می‌تواند برای هنر ایران در عرصه بین‌المللی آبرو داری کند.

به گفته صبری، باید به هنرمندانی که به هنر محض توجه دارند بها بیشتری داده شود و وجود این جنس هنرمندان برای هر جامعه‌ای ضروری است و باید دولت و گالری دارها از این هنرمندان حمایت کنند. چون ماندن در این عرصه با وجود هزینه‌های بالا سخت است.

طادی نقش اصلی را در شکل گیری نمایشگاه داشت

پگاه بهروزفر ـ کیوریتور ـ هم گفت: در شکل‌گیری و ایده یابی این نمایشگاه طادی نقش اصلی را داشت و من بنا بر درخواستش تصمیم گرفتم به عنوان مشاور با او همکاری کنم. از آنجایی که که دغدغه اصلی هنرمند خلق اثر هنری است و پرداختن به یک سری از مسائل و حتی فکر کردن به آن‌ها باعث می‌شود تا هنرمند از مسئله اصلی خودش دور شود، بنابراین بسیار طبیعی است که گروهی از هنرمندان حرفه‌ای از کیوریتورها و مشاوره آن‌ها کمک بگیرند، تا هم مسائل را با کسی در میان گذاشته و مشورت و همفکری بگیرند و هم یک سری از مسائل را به عهده آن‌ها گذاشته تا خودشان با فراق خاطر بیشتری به کار اصلی بپردازند.

بهروز فر ادامه داد: بازخورد این نمایشگاه بسیار خوب بود، نمایشگاه هم در روز افتتاحیه با بازدید جمعیت زیادی روبه رو شد و هم در طول برگزاری آن و این موضوع ناشی از ایجاد جذابیتی است که این نمایشگاه برای مخاطبان بوجود آورده است. همچنین باید از شیوه چیدمان نمایشگاه و ارائه کاتالوگ، فرم و محتوای آن نیز اشاره کرد که از بازخورد جالب توجهی برخوردار بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نقاشی اثر ۵۰ متری ۵۰ متری حسین طادی نظر من هنر محض چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌الملل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در خانه نوآوری و فناوری ایران توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشت که سبب گشودن دریچه بزرگ صادراتی به روی دانش‌بنیان‌ها شد.

امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علنی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: طی این چند روز شاهد برگزاری مهم‌ترین و بزرگترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه توانمدی‌های صادراتی (ایران اکسپو) بودیم. هدف اصلی نمایشگاه، معرفی و نمایش آخرین دستاورد‌ها و محصولات ایرانی برای مجموعه‌های خارجی است.

به گفته وی، این رویداد بستر و ظرفیت خوبی را برای ارائه توانمندی شرکت‌ها و صنایع ایرانی به کشور‌های مختلف دنیا در قالب بازدید هیأت‌های تجاری فراهم کرده و آی‌هیت نیز به عنوان بستر اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه نقش موثری را ایفا کرد.
وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را یکی از بخش‌های بسیار مهم در حوزه تعاملات بین‌المللی خواند و افزود: بدون شک دستاورد‌های درخشان علمی کشورمان و صنعتی سازی این دستاورد‌ها طی سال‌های گذشته ظرفیتی بی نظیر را برای رشد صادرات ایران فراهم کرده است. نمایشگاه اکسپو با معرفی این تولیدات و دستاورد‌ها به بازار جهانی نقش به سزایی در جهش شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در ایران اکسپو، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حضور فعالی داشتند و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به نسبت دوره پیشین، رشد ۴۰ درصدی را تجربه کردند.

میرآبادی ادامه داد: در این نمایشگاه، ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با توانمندی صادراتی، دستاورد‌های علمی و فناورانه خود را به نمایش گذاشتند.
وی، این رشد را تنها از منظر کمی ندانست و به رشد کیفی محصولات نیز اشاره کرد و افزود: در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو کیفیت و تنوع محصولات دانش‌بنیان ایرانی نیز تقویت چشم‌گیری داشت؛ در نمایشگاه ایران اکسپوی امسال هزار و ۵۰۰ محصول فناورانه حوزه‌های مختلف به نمایش درآمده است.

به گفته وی، این نمایشگاه علاوه بر اینکه ظرفیت و فرصت بی نظیری را به صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای معرفی خود به بازار‌های هدف جهانی و مشتریان بین المللی کالا و خدمات آنها می‌دهد، بستر بی نظیری برای نمایش فرهنگ و تمدن ایرانی به شرکت کنندگان خارجی و همچنین ایجاد و توسعه دیپلماسی فرهنگی و همچنین علمی بین ایران و دیگر کشور‌های جهان به شمار می‌آید.

پر رنگ شدن اقتصاد دانش‌بنیان در سبد اقتصاد کشور

وی ضمن اشاره به رشد سه برابری صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲، گفت: سال گذشته میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان دو میلیارد دلار را رد کرد که نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی از جمله نقش آفرینی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کلان کشور است.
میرآبادی ادامه داد: هدف ما در سال ۱۴۰۳ ادامه این مسیر با قوت بیشتر است. در همین راستا موضوع حمایت از تنوع بخشی به مقاصد صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بازار‌های جدید، رفع موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادرات و توسعه بازار بین‌الملل از جمله ظرفیت‌هایی است در دستور اقدام قرار داده‌ایم.

وی افزود: امید است در پایان سال ۱۴۰۳ شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات دانش‌بنیان‌ها به نسبت سال ۱۴۰۲ باشیم.

میرآبادی در بخش پایانی سخنان خود، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در تعاملات خارجی را سبب ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تعاملات بین‌المللی و شناخته شدن بیشتر کشورمان به عنوان یک کشور پیشرفته فناور دانست و بیان کرد: این موضوع مورد توجه و تاکید بسیار رئیس جمهوری اسلامی ایران هم قرار گرفت و در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو نیز به این موضوع اشاره داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!