Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:15:32 GMT

تفاوت کرونا و آنفلوانزا در چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۷۰۷

تفاوت کرونا و آنفلوانزا در چیست؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنفلوانزا با تب ناگهانی آغاز می‌شود؛ به این شکل که بیمار تا دقایقی قبل حال مساعد داشته و یکباره دچار تب و بدحالی می‌شود؛ در حالی که علائم کرونا به تدریج بروز می‌کند و بیمار ضعف بیشتری را تجربه خواهد کرد.

دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به تفاوت‌های بیماری‌های کرونا و آنفلوانزا اظهار کرد: آنفلوانزا در فصول سرد سال بروز می‌کند، در حالی که کرونا در تمام فصول سال شایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج اول آنفلوانزا بیشتر در اواخر آبان و اوایل آذر ماه ایجاد شده و در فصل سرد سال خودنمایی می‌کند؛ این در حالی است که کرونا مخصوص فصل خاصی از سال نیست و تا کنون چند موج آن را تجربه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیماری کرونا بر اساس شرح حال و نمونه‌برداری توسط کادر درمان تشخیص داده می‌شود و در شرایطی که احتمال ابتلا به هر ۲ بیماری وجود داشته باشد، هر ۲ تست از بیمار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نهبندانی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می‌تواند در کاهش آمار مبتلایان و بیماران بدحال کرونایی موثر باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد جمعیت جامعه دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون نوبت دوم واکسیناسیون کرونا در حال انجام است. خوشبختانه تعداد و تنوع واکسن در سطح جامعه در شرایط خوبی قرار دارد؛ از همین رو از عموم مردم درخواست می‌کنیم برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با توجه به اینکه مدارس و کسب‌وکارها بازگشایی شده‌، لزوم واکسیناسیون چندین برابر بیشتر از قبل احساس می‌شود. بنابراین توصیه اکید می‌شود واکسیناسیون با سرعت بالایی از سوی مردم پیگیری شود. واکسیناسیون بعد از سه ماه اول بارداری هیچ‌گونه عوارضی برای مادر و جنین ندارد؛ بنابراین مادران باردار نیز به دلیل جلوگیری از وخامت حال بعد از ابتلا به کرونا در واکسیناسیون تعلل نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا کروناویروس آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد