Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بازار سرمایه اظهار کرد : بازار سرمایه از تصمیمات و اتفاقات صنعتی، معدنی، ارزی، انرژی و ... بسیار تأثیر پذیر است و عملاً تمام وزرای کابینه دولت در شکل گیری وضعیت آن دخیل هستند و این گونه نیست که وزارت اقتصاد به تنهایی بتواند بازار بورس را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: وظیفه ما در درجه اول، در بازار سرمایه، کمک به مردمی است که قدرت ریسک ندارند. ما باید آن‌ها را حمایت کنیم و نگذاریم در معرض شوک قرار گیرند. بنابراین موظف هستیم طوری روند را پایش کنیم که تصمیماتی از سوی این دستگاه‌ها اتخاذ نشود که تأثیر منفی روی بورس بگذارد.

بیشتر بخوانید

بورس به نوسان محدود خود ادامه داد/ شاخص کل تنها ۰.۲۴ درصد مثبت شد

این مقام مسئول تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی، چون بالا بودن نرخ تورم، نوسانات بازار سرمایه، وضعیت کالا‌های اساسی مثل گندم، جو، لبنیات مربوط به تصمیماتی است که در دولت قبل گرفته شده و حتی در بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در شرایط تغییر دولت و تیم مدیریتی کشور بروز مسائل این‌ چنینی گریز ناپذیر است، گفت: در حال حاضر همه هنر دولت جدید این است که سعی کند ریل قبلی اقتصاد را تغییر دهد و برای این کار از یکسو به نمایندگان مطالبه‌گر مجلس به منظور تحت فشار گذاشتن مسئولان جدید برای سرعت بخشی به امور و از سوی دیگر اقناع مردم برای پیشه کردن صبر، دست کم تا چند ماه آینده تا به نتیجه رسیدن برنامه‌های دولت نیاز است.

خاندوزی بیان کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۹ انحرافی در کشور رخ داد و چند میلیون نفر از افراد ریسک گریز، تحت تأثیر جو حاکم، وارد بازار سرمایه شدند که نتیجه آن را هم دیدیم.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به موضوع مالیات گفت: جهت گیری طرح‌های وزارت اقتصاد در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و سایر مسائل مربوط این است که به جای تدوین لایحه جدید، به مجلس شورای اسلامی کمک کنیم، طرح خود را در این ارتباط تکمیل کنند و سریع‌تر به تصویب برساند.

او بیان کرد: شرط اصلی ما با رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی این بوده که تا پایان دوره مأموریت خود، سامانه جامع مالیاتی را به نحوی به سرانجام برساند که به طور کامل از شرایط «ممیز محوری» منفک شده و تمام فرآیند‌های جمع آوری و ارزیابی اطلاعات مؤدیان از طریق تراکنش‌های الکترونیک صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه وزیر اقتصاد شورای عالی بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند