Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  با اشاره به غنی بودن ذخایر معدنی در استان اصفهان اظهار کرد: می‌توان ذخایر معدنی کشور را با جدول مندلیف تشبیه کرد، زیرا هرآنچه که از ذخایر معدنی یاد می‌شود در کشور موجود است.

وی افزود: کشور ما سرشار از معادن فلزی، غیرفلزی، گرانبها و تزئینی است؛ استان اصفهان هم با پهنه‌های وسیع معدنی یکی ازکانون‌های مهم ذخایر معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اجتناب از صدور بخشنامه‌های متعدد در زمینه معادن

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: همانطور که به وزیر صمت هم گفتم بایستی در زمینه توسعه معادن استان اصفهان و کشور با برنامه ریزی بیشتری پیش رفت و از صدور بخشنامه‌های متعدد اجتناب کرد.

وی اضافه کرد: باید سعی شود از قوانین موجود به بهترین شکل بهره برداری کرد و از سختگیری‌های بی مورد برای واردات ماشین آلات معدنی ممانعت به عمل آورد.

فرسودگی تجهیزات ماشین آلات معدنی در کشور

سهل آبادی با اشاره به فرسودگی تجهیزات ماشین آلات معدنی در کشور گفت: ضمن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بایستی به معادن هم توجه ویژه شود که نیاز به توسعه تعامل بخش خصوصی و دولتی است.

وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به طور مرتب پیشنهادات خود را ارائه کرده است و انجمن‌های تخصصی با تیم چابک، پیگیر موضوعات مربوطه است و توانستیم واحد‌های راکد در حوزه معدن استان اصفهان را شناسایی کرده که به چرخه اکتشاف و استخراج برگردند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سعی شده با آموزش و مشاوره، سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بخش معدن هدایت کنیم که در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخایر معدنی وزارت صمت معدن و تجارت ایران استان اصفهان ذخایر معدنی خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین