Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور گفت: اکنون یکی از مشکلات دستگاه قضایی، کارشناسی‌هایی است که مبانی درست ندارد و گاهی گروه کارشناسان نظرات مختلفی دارند و این اختلاف نظرها بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری روز دوشنبه در نشست کارآموزان کارشناسان رسمی استان تهران افزود: از اصول پذیرفته شده رایج در بین عقلای عالم در همه اعصار و قرون و دربین همه ملل و مذاهب، رجوع جاهل به عالم است و شرع مقدس اسلام نیز این اصل عقلایی را دارد و در هر موضوع و امری که انسان نیاز داشته باشد هم خواه ناخواه قواعد و اصول دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انسان در هر رتبه ای از علم و دانش که باشد در حوزه‌های دیگر جاهل است و در تحقق عدالت در جامعه وقتی افراد برای حق خود به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند، دستگاه قضایی باید به افرادی مراجعه کند که متخصص امور هستند.

منتظری اظهارداشت: دستگاه قضایی برای اجرای عدالت نیازمند افرادی است که اطلاعات تخصصی دارند و اگر دستگاه عدالت را به یک پرنده تعبیر کنیم، این پرنده دو بال نیاز دارد که کارشناسان و وکلا دو بال این پرنده هستند.

دادستان کل کشور گفت: حتما قاضی نیازمند نظر کارشناسی است زیرا تخصص یک قاضی علم حقوق است اما موضوع مراجعات مردم به دستگاه قضایی بسیار گسترده و متنوع است.

منتظری خطاب به کارآموزان کارشناسی رسمی دادگستری گفت: در قلم کارشناسی فقط خدا را ببینید و اگر در موضوعی اشراف و علم لازم را ندارید، حتما از اظهارنظر خودداری کنید یا کارشناسی را به فرد اعلم و افضل ارجاع دهید یا حتما مشورت بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: نظر کارشناسان یک پایه بسیار مهم در تحقق عدالت است و قاضی براساس نظر کارشناسان قضاوت می‌کند بنابراین اگر حکم نادرستی توسط قاضی صادر شود کارشناسان رسمی دادگستری در این تضییع حقوق سهیم هستند.

دادستان کل کشور بر ضرورت آسیب شناسی کارشناسی رسمی دادگستری تاکید کرد و افزود: باید مشکلات کارشناسی احصا و در دوران کارآموزی به کارشناسان ارائه شود.

وی خطاب به کارآموزان کارشناسی رسمی دادگستری گفت: توصیه نپذیرید و زیر بار فشارها نروید و در امور کارشناسی اظهار نظر  مبتنی بر دانش و علم داشته باشید.

دادستان کل کشور به کارشناسان رسمی دادگستری توصیه کرد همواره بر علم و دانش خود بیفزایند و بر دانسته‌های خود اکتفا نکنند./ ایرنا
ادامه دارد...

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دادستان کل کشور رسمی دادگستری دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان