Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست تخصصی بررسی ظرفیت‌های همکاری کشورهای اروپایی و کشورهای اسلامی در بخش سلامت و گردشگری سلامت ، در حاشیه پنجمین کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی عصر روز دوشنبه ١٧ آبان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست مدیران مرکز درمانی گردشگری سلامت از اتحادیه اروپا ، مدیران و فعالان کسب و کار های حوزه گردشگری و گردشگری سلامت درباره ظرفیت ها و فرصت های این حوزه و تهدیدها و چالش‌های آن گفت‌وگو و همچنین تجارب فکری و اجرایی خود در این حوزه در شرایط عادی و بحرانی مانند کرونا یا فشارهای اقتصادی تبادل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلا کرشیج، دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت اتحادیه اروپا گردشگری گفت: گردشگری سلامت در جهان در حال پیشرفت است و که با شبکه‌سازی می‌توان دانش و تجربه ها را میان همه فعالان زنجیره این صنعت تبادل کرد. باید توجه شود که تبادل تجربه همیشه یک منفعت برد-برد است.

چیلا مزوسی، دبیر کل انجمن اسپاهای اتحادیه اروپا بر لزوم طراحی کتابخانه های دیجیتال، توسعه آموزش و طراحی جوایز تشویقی تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده بعد از بیماری کرونا آب درمانی در اسپاها سرعت درمان در دوره نقاهت را افزایش می دهد.
دبیر کل انجمن اسپاهای اتحادیه اروپا اظهار داشت: تجربه‌های کاری خود در بخش مختلف سلامت و گردشگری سلامت با شبکه سازی و مستندسازی در مجلات و کتابخانه های آنلاین در اختیار همه فعالان بگذارید به آینده امیدوار باشید و خستگی‌ناپذیر برای کسب و کارتان تلاش و تبلیغ کنید.

لوتس لونگ ویتس، دبیر انجمن گردشگری سلامت آلمان گفت: من از امکانات و فضای بحث‌ها در کنگره خیلی شگفت‌زده شدم.در مقابله با تبلیغات منفی بر ضد ایران  برای معرفی زیبایی کشورتان ایران، خیلی باید تبلیغ کنید .

او بیان کرد: تحولات مثبت در مراکز درمانی دانشگاه ها رویکردها و قوانین ایران را به جهان بشناسانید جهان نسبت به زیبایی های ایران اطلاعات کمی دارد باید یک تور اطلاع رسانی ایجاد کنید. ما برنامه آموزشی آگاهی‌سازی پزشکی در انجمن در آلمان داریم و همواره کیفیت خدمات خود را سنجش می‌کنیم. اعضای این کنگره باید یک شراکت قوی ایجاد کنند که گردشگران تندرستی و طبیعت‌گردان را به ایران به کشورهای اسلامی بفرستیم و مردم ایران و این کشورها هم به آلمان سفر کنند.

جاندوس اسانوف، معاون اقتصادی سازمان همکاری های اکو با اشاره تاریخچه تاسیس اکو گفت: حکیم دانشمند ابن سینا واقعا به توسعه پزشکی تاریخ جهان و منطقه آسیا کمک کرد. این منطقه همیشه  با دانشمندانی مانند ابوریحان و خوارزمی جایگاه بسیار ارزشمندی در جهان داشته و دارد، کشورهای عضو اکو باید از این ظرفیت غنی و ارزشمند استفاده کنند.

وی به شرایط سخت دوران کرونا اشاره کرد و افزود: گردشگری سلامت حوزه وسیعی است باید با همکاری اعضای اکو و کشورهای اسلامی و اتحادیه اروپا مسیر های جدیدی را برای توسعه همکاری سلامت، درمان، پزشکی دارویی، گردشگری سلامت، گردشگری تندرستی و پزشکی طراحی کنیم.

الکساندر لیبر، رییس ای‌اسپا از آلمان گفت:  در این دو روز با پزشکان و کارشناسان نخبه ایرانی و همچنین سایر کشورهای اسلامی آشنا شدم این منابع انسانی کم‌نظیر و تحصیل کرده در حوزه پزشکی و پرستاری بسیار ارزشمند هستند .
رییس ای‌اسپا از آلمان افزود: برای توسعه گردشگری سلامت با تجربه‌ای که از همه‌گیری کووید ١٩ داریم باید کیفیت خدمات در اسپاها را تقویت کنیم، باید تجربه‌ها را مستند کنیم و از همه مهمتر بر روی آموزش نیروی انسانی برای مرکز درمانی آب درمانی‌های ( آبهای گرم و معدنی) کشورهای خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.

آکاس فارکاس، رییس انجمن گردشگری سلامت مجارستان اظهار داشت : برای توسعه گردشگری سلامت «تبلیغات و  تبلیغات و تبلیغات» و اطلاع رسانی کنید بعد از همه اینها صبوری و شکیبایی لازم است.

وی تصریح کرد: گردشگر سلامت اروپایی که به ایران می‌آید بهترین سفیر و مبلغ برای معرفی جاذبه های گردشگری سلامت ایران است این روحیه مهمان‌نوازی و خدمات با کیفیت را حفظ کنید و توسعه بدهید.

دکتر فرشاد علامه، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توسعه شرکت دانش بنیان باید آموزش گردشگری پزشکی را افزایش دهیم آموزش الکترونیک در دوران کرونا جای خود باز کرده است این آموزش ها باید حضوری و مجازی باشد و با همکاران دانشگاهی اروپایی و کشورهای اسلامی به اشتراک گذاشته شود.  

زینب هاشم شهاب، از  وزارت بهداشت عراق گفت: ما فضای خوبی برای همکاری موسسات و مراکز درمانی خارجی در عراق آماده کردیم در همین چهارچوب دستورالعمل‌ها و استانداردهای لازم را برای همکاری تدوین کردیم و از همکاری در بخش آموزش و درمان استقبال می‌کنیم.

وی افزود: متخصصان و موسسات برای حضور طرح‌های درمانی و گردشگری سلامت در عراق باید گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی ‌و بیمه‌نامه‌های معتبر داشته باشند و مسیولیت آموزش کادر درمان را طی قرارداد مشترک بپذیرند.

 دکتر پرم، رییس آکادمی پزشکی پرم از هندوستان بیان کرد: ایران کشور بی‌نظیر و زیبایی است ؛ من ۶ بار ایران آمدم و هر بار با ویژگی‌های جدیدی آشنا شدم.

وی گفت: ایران نظام سلامت و بهداشت بسیار خوبی دارد، اما برای توسعه گردشگری سلامت باید همکاری‌های بین‌المللی خود را در جهان افزایش دهد متخصصان و فعالان این حوزه باید در کنگره‌های جهانی و بین‌المللی حضور داشته باشند.
وی گفت: اگر چه مشکلاتی برای تعاملات بین‌المللی سر راه ایران وجود دارد کرونا هم که شرایط را سخت کرد اما باید بیشتر تلاش کنید تا جهان توانمندی های متخصصان پزشکی و دفاتر خدمات گردشگری سلامت شما را بیشتر بشناسند.

میودراک میلی‌کویچ رییس انجمن گردشگری سلامت صربستان گفت: آموزش بسیار موضوع مهمی است همین کنگره هم آموزنده بود و ارتباط خوبی میان ما با ایرانی‌ها کشورهای مسلمان و همکاران اروپایی ایجاد شد.
رییس انجمن گردشگری سلامت صربستان اظهار داشت: شبکه‌سازی برای گردشگری سلامت بسیار مهم است‌، اما باید تجارب کار خود را تبادل کنیم تا کسب‌وکارهای خود را در وهله اول در بازار محلی و منطقه‌ای حفظ و سپس تا بازار جهانی توسعه دهیم.به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، روز گذشته (یکشنبه) نیز نشست همکاری‌های تجاری ترکیه و کشورهای اسلامی در حوزه سلامت و گردشکری سلامت و همچنین نشست تخصصی تغذیه و غذای سالم برگزار شد که با استقبال صاحبان کسب و کار ای آنی و ترکیه ای قرار گرفت.

پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه بهداشت و درمان و بخش گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحادیه اروپا و برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد.

همچنین روز گذشته دومین رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های سلامت و گردشگری سلامت شامل: گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارتاپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود.

همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز  به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشست‌های تخصصی پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی و بین‌المللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها سلامت گردشگری اتحادیه اروپا شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت گردشگری اتحادیه اروپا سلامت گردشگری اتحادیه اروپا شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی انجمن گردشگری سلامت توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گردشگری سلامت بین المللی اتحادیه اروپا مراکز درمانی برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی افزود:­ با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید. وی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است. عین‌اللهی به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست. وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند. وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت