Web Analytics Made Easy - Statcounter

۶۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی و آبزیان زنده، منجمد و فرآوری شده در ۶ ماهه نخست امسال به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بهبود کیفت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: از این میزان صادرات بیش از ۲۷ هزار تن انواع ماهی، ۲۰۱ تن ماهیان زینتی، ۸۹۰۰ تن میگو، ۶۵۰۰ تن انواع کنسرو ماهی، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ تن خاویار پرورشی بر مبنای آمار گمرک کشور و دو تن تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا صادرات داشته ایم.

عیسی گلشاهی افزود: عمده صادرات دو تن تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا از مراکز تکثیر آبزیان در خرداد تا مرداد ماه امسال به کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هدفگذاری نخست ما در حوزه تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا، تامین نیاز داخلی است، اما صادرات این محصولات تولیدی در داخل کشور به تدریج به ارتقای تکنیک و تکنولوژی تولید کمک می کند و سرمایه گذاری های انجام شده نشان می دهد می توانیم از واردکننده مطلق این محصولات خارج شویم.

گلشاهی اظهار داشت: علاوه بر آمار صادرات ۶ ماهه نخست امسال، در هفته گذشته نیز برای نخستین بار دو تن تخمک فرآوری شده ماهی قزل آلا به مقصد روسیه و ارمنستان در مقیاس تجاری صادر شد.

وی در همین حال صادرات حدود ۴ تن خاویار پرورشی در سال ۹۹ را تایید کرد و گفت: سال گذشته علاوه بر صادرات دو تن و ۲۸۲ کیلو گرم خاویار پرورشی بر مبنای آمار گمرک ایران، یک تن و ۶۰۲ کیلو گرم خروج خاویار پرورشی همراه مسافر در قوطی های ۳۰ گرمی، ۵۰ گرمی و ۱۰۰ گرمی و مقداری فروش خاویار در فروشگاه های آزاد داخل فرودگاهی (قبل از گیت) داشته ایم و مجموع این آمار، خرید و خروج حدود ۴ تن خاویار پروشی از کشور را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران در توضیحی بیشتر گفت: کالاهای با ارزش و کم حجم مانند خاویار به دو شکل تجاری و همراه مسافر از کشور خارج می شود و برای صادرات در سطح تجاری این محصولات، اظهارنامه های گمرکی برای آن تعریف و تنظیم شده که باید توسط صادرکنندگان تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از خاویار به عنوان کالای همراه مسافر به کشورهای خارجی برای مصرف شخصی، هدیه یا فروش تجاری خرد برده می شود که در آمار گمرک گنجانده نمی شود، اما سازمان شیلات ایران به منظور رعایت ضوابط مقررات حفظ ذخایر و مقررات کنوانسیون تجارت گونه های در معرض انقراض (سایتس)، این آمار را ثبت و ضبط می کند و باید مشخص شود چه میزان خاویار از چه مزارعی در چه زمانی و از چه مبادی و حتی با چه شماره گذرنامه ای از کشور خارج شده است.

بر اساس مقررات هر مسافر می تواند به ازای هر نفر همراه خود، ۱۲۵ گرم خاویار از کشور به عنوان کالای همراه مسافر خارج کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران خاویار گمرک گرجستان سرمایه گذاری تخمک روسیه ارمنستان تجارت ایران روسیه سرمایه گذاری گمرک وزارت جهاد کشاورزی خاویار پرورشی ماهی قزل آلا همراه مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد