Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: وقتی پدیده‌ای همچون شیوع کروناویروس حدود ۲۰ ماه درگیری را ایجاد می‌کند ممکن است خستگی و فرسودگی، عواملی باشد که ما را در مقابله با آن سست کند، بر همین اساس فلسفه تشکیل مستمر این جلسات این است که مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و برنامه اجرایی که برای کنترل این موضوع است سست نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران افزود: بی‌تردید سم مهلک، عادی‌انگاری است به ویژه در ایامی که در شیب نزولی بیماری قرار گرفتیم و موجب افزایش احتمال عادی انگاری و افزایش نگرانی‌ها است البته از سوی دیگر استرس‌زایی بی‌جهت نیز آسیب‌زا است.

وی ادامه داد: شیب آمار این بیماری نزولی است؛ پرسرعت نیست و ثابت است، این یعنی هشداری برای لزوم مراقبت و کنترل بیشتر. قطعا باید تشدید کنترل‌ها اتفاق بیفتد.

منصوری ادامه داد: باید از همه دستگاه‌ها در حوزه مقابله با کرونا صدایی واحد به گوش برسد. موردی در هفته پیش در خصوص بلیت هواپیما و قطار اعلام شد که حتی واکنش وزیر کشور را نیز به همراه داشت. باید تصمیم‌گیری‌ها به صورت واحد اتفاق بیفتد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تزریق دوز سوم واکسن اشاره کرد و افزود: تزریق دوز سوم مورد تأکید است و در ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز باید تأکید کنیم که هر تدبیری لازم است برای تزریق دوز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال انجام شود چرا که براساس گزارش‌ها بیشتر فوت‌ها برای افراد بالای ۶۰ سال بوده لذا باید دانشگاه‌های علوم پزشکی به جدیت این موضوع را دنبال کنند.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران اشاره کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که برای اجرای این طرح منابع مالی تأمین شود. ما در حال حاضر در شرایط آرامش صحبت می‌کنیم و از این آرامش، اجرای طرح اتفاق نمی‌افتد. باید هر چه زودتر شیوه اجرای این طرح نهایی شود و اقدامات لازم را آغاز کنیم.

منصوری ادامه داد: امروز در شورای ترافیک استان تهران در خصوص ترافیک وحشتناک تهران طی هفته‌های گذشته بحث و گفت‌وگو شد. مردم از این ترافیک اذیت می‌شوند البته عواملی همچون کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی در آن موثر است به شکلی که پیش از شیوع کرونا روزانه چهار میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند و پس از کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی به یک میلیون نفر رسیده است. این اقدامی بود که توسط خود ما انجام شد اما از طرفی محدودیت‌های شبانه و بازگشایی مدارس همگی موجب تشدید ترافیک در تهران شده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای آذر اجرای طرح ترافیک به ساعت قبلی بازمی‌گردد. درخواست دیگری که به ستاد ملی پیشنهاد داده‌ایم این است که محدودیت منع تردد شبانه حذف شود که البته با توجه به وجود نگرانی در خصوص عادی انگاری ظاهرا فعلا این حذف انجام نخواهد شد اما می‌توانیم با دو ساعت تأخیر اجرای این محدودیت را آغاز کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انتشار برخی اخبار غلط در فضای رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: بعضا شاهد انتشار خبرهای غلط هستیم که برخی از آن‌ها نیز با قصد و غرض انجام می‌شود و امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازد. در حال حاضر کسی این فضا را رصد نمی‌کند لذا از دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ می‌خواهیم که با رصد این فضا موارد را به ما منتقل کنند ما نیز به همراه ناجا با چنین مواردی برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دانش‌ آموزی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. از ابتدای آذر مقرر شده دانشگاه‌ها باز شوند و بازگشایی مدارس نیز در حال تکمیل است ودر حقیقت شهر در حال برگشت تدریجی به زندگی عادی است اما کلاس‌های درس ما بعضا ۲۰ یا ۳۰ نفر در آن حضور دارند لذا نگران هستیم، در عین حال تعطیلی طولانی نیز عواقبی را در بردارد. باید توجه جدی بر حوزه واکسیناسیون دانش‌آموزی داشته باشیم. نمی‌توانیم اجبار کنیم اما باید به صورت تشویقی تزریق واکسن دانش‌آموزان را دنبال کنیم.

منصوری تأکید کرد:‌ اگر بار دیگر کرونا تشدید شود ظرفیت‌های کشور تلف خواهد شد. در حال حاضر در شرایط خوبی هستیم، در شرایط تثبیت و نزول قرار گرفته‌ایم اما اگر بعد از تزریق واکسن وارد پیک دیگری شویم تبعات آن برای مردم به لحاظ روانی بسیار زیاد خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کروناویروس واکسن کرونا کرونا طرح ترافیک بازگشایی مدارس تزریق دوز سوم استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور