Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدصادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۸۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این آمار بیش از ۵ هزار نفر خانم‌ بودند.

او افزود: طی ۷ ماه گذشته ۳۰ هزار و ۵۴۴ واحد خونگیری در سطح استان انجام شده که ۲ هزار و ۷۴ مورد مربوط به بانوان و ۲۸ هزار و ۴۶۰ مورد مربوط به آقایان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی عقیل ادامه داد: به طور متوسط ۶.۸ درصد مراجعه کنندگان اهدای خون در گلستان را بانوان تشکیل می‌دهندکه بالاتر از میانگین کشوری است و به طور میانگین ۷۰ درصد مراجعه کنندگان خانم واجد شرایط اهدای خون هستند.

او گفت: از جمله عواملی که باعث می‌شود ۳۰ درصد از بانوان در زمان مراجعه به سازمان انتقال خون معاف از اهدای خون شوند می توان به زایمان، جراحی، کم خونی، مصرف دارویی خاص و بیماری اشاره کرد.

بنی عقیل ادامه داد: آمار معافیت از اهدای خون در بین مراجعه کنندگان آقا به ۱۵ درصد می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: سال گذشته بانوان گلستان در ارزیابی شاخص مشارکت اهدای خون رتبه ۶ کشوری و امسال رتبه ۳ کشوری را به دست آوردند.

بنی عقیل افزود: متاسفانه ذهنیتی بین برخی خانم‌های جامعه جا افتاده است که با اهدای خون دچار کم خونی می‌شوند در صورتی که اینگونه نیست و اهدای خون مخصوصا در خانم‌های یائسه از تجمع آهن در بدن آن ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون انتقال خون اهدای خون بنی عقیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی