Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یک سال مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای 2022، جمهوریخواهان به وضوح پیشتاز رای‌گیری برای کنگره هستند و در این شرایط میزان تایید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم بار دیگر پایین‌تر آمده و به 38 درصد رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،ریزش رضایت مردمی از بایدن به 38 درصدبه گزارش خبرداغ ، نتایج نظرسنجی یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس.ای تودی – دانشگاه سافولک که از چهارشنبه تا جمعه انجام شد، نشان می‌دهد که حمایت از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در میان رای‌دهندگان مستقلی که سال گذشته موجب پیروزی او مقابل دونالد ترامپ شدند، کاهش یافته است.
این نتایج همچنین نشان داد، حدود نیمی از پرسش‌شوندگان (46 درصد) گفتند بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا عملکردی بسیار بدتر از انتظار آنها داشته است، از جمله این‌ها 16 درصد از کسانی هستند که در انتخابات به او رای داده بودند. مستقل‌ها به میزان هفت به یک (44 درصد – 6 درصد) گفتند که عملکرد او فاجع‌آمیزتر از انتظار آنها بوده است، نه بهتر.
همچنین حدود دو سوم آمریکایی‌ها به عبارت 64 درصد گفتند که آنها نمی‌خواهند بایدن بار دیگر برای دور دوم ریاست جمهوری در 2024 نامزد شود. این شامل 28 درصد از دموکرات‌ها بود. همچنین مخالفت با حضور انتخاباتی دونالد ترامپ در 2024 به میزان 58 درصد از جمله 28 درصد جمهوریخواهان است.
براساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم 28 درصد شد که بدتر از وضعیت بایدن است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که 51 درصد از عملکرد شغلی هریس رضایت ندارند. یکی از هر پنج نفر یا به عبارتی 21 درصد هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.
در همین حال، اکثر آمریکایی‌ها از لایحه زیرساختی بایدن که قرار است به زودی به امضا برسد، حمایت می‌کنند اما یکی از هر چهار نفر می‌گوید که مفاد این لایحه ممکن است به آنها و خانواده‌هایشان کمک کند.
شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، اگر انتخابات کنگره امروز برگزار شود، آنها 46 درصد به 38 درصد یک نامزد جمهوریخواه را به یک دموکرات ترجیح می‌دهند. بدین ترتیب می‌توان گفت شانس جمهوریخواهان برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بیشتر شده است.
معمولا در اولین انتخابات میان دوره برای یک رئیس جمهور در آمریکا، حزب او کرسی‌هایی را از دست می‌دهد و این بار جمهوریخواهان تنها به پنج کرسی دیگر برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان و یک کرسی دیگر برای گرفتن کنترل سنا نیاز دارند.
این نظرسنجی در میان 1000 رای‌دهنده ثبت‌نامی و از طریق تلفن و با حاشیه خطای مثبت و منفی 3.1 درصد انجام شد.
دو سوم از آمریکایی‌ها (66 درصد) می‌گویند که کشورشان در مسیر نادرست حرکت می‌کند؛ یکی از هر پنج تن (20 درصد) هم می‌گویند که کشورشان در مسیر صحیح قرار دارد. این آمار بهتر از وضعیت چند هفته پایانی دولت ترامپ نیست.
لایحه زیرساختی که جمعه با اندکی حمایت دوحزبی به تصویب رسید، مورد حمایت 61 درصدی به 32 درصدی در میان رای‌دهندگان قرار گرفت. این حمایت‌ها شامل یک سوم جمهوریخواه می‌شود.
در این نظرسنجی، کنگره آمار ناامیدکننده‌ای به دست آورد؛ 12 درصد تایید، 75 درصد عدم تایید. دموکرات‌های کنگره 29 درصد محبوبیت به دست آوردند و جمهوریخواهان کنگره 35 درصد.
میزان رضایت شغلی از بایدن هم ناامیدکننده شد؛ 38 درصد راضی و 59 درصد ناراضی. او دارای پایین‌ترین میزان حمایت هر رئیس جمهوری تاریخ مدرن آمریکا در این مرحله از ریاستش، بجز ترامپ، شده است. مطالعات نشان می‌دهد که میزان رضایت شغلی از یک رئیس جمهور یکی از مهمترین فاکتورها در اثرگذاری روی انتخابات میان دوره کنگره است.
بایدن از زمانی که در انتخابات سال گذشته پیروز شد، جایگاه خود را در میان رای‌دهندگان از دست داده است، اما ترامپ هم آن جایگاه را به دست نیاورده است. طی سال گذشته، دو سوم از پرسش شوندگان گفتند که نظرشان درباره ترامپ تغییری نکرده است. چهارده درصد هم گفتند نظرشان درباره او بهتر شده است و 19 درصد هم از نظرشان نسبت به او بدتر شد.
اما ترامپ در میان حامیان اصلی خود نسبت به بایدن وفاداری بیشتری دارد.
در میان کسانی که سال گذشته به بایدن رای دادند، تقریباً 4 نفر از 10 نفر یا 39 درصد می‌گویند که امیدوارند او برای یک دوره دیگر نامزد نشود. 50 درصد امیدوارند که او کاندیدا شود. در میان کسانی که سال گذشته به ترامپ رای دادند، یکی از هر چهار نفر یا 26 درصد، امیدوارند که او دوباره نامزد نشود. 65 درصد هم امیدوارند که او این کار را انجام دهد.
براساس این نظرسنجی، چنانچه انتخابات ریاست جمهوری امروز میان بایدن و ترامپ برگزار شود، 44 درصد می‌گویند به ترامپ رای می‌دهند و 40 درصد گفتند حامی بایدن می‌شوند. 11 درصد هم به نامزدی از یک حزب سوم نامشخص رای می‌دهند. در انتخابات سال گذشته، بایدن 54 درصد به 47 درصد ترامپ را شکست داده بود.

مایک پنس: جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیروز خواهند شد
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی ضمن انتقاد شدید از دولت جو بایدن ابراز اطمینان کرد که جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیروز خواهند شد
خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به سخنرانی پنس در «گردهمایی سالانه رهبری ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» گزارش داد، اظهارات مایک پنس را می‌توان یک سرنخ و نشانه درباره احتمال نامزدی وی در انتخابات 2024 تلقی کرد.
با توجه به حضور یهودیان و صهیونیستها در این مراسم، مایک پنس از سیاستهای «جو بایدن رئیس» جمهور آمریکا در قبال اسرائیل انتقاد کرد.
وی در این زمینه گفت: «اشتباه نکنید، جو بایدن به اسرائیل پشت کرده است.»
معاون سابق دونالد ترامپ همچنین از سیاستهای دیگر دولت واشنگتن انتقاد و تاکید کرد که آمریکای تحت رهبریِ بایدن یک ملت بحران زده است.
براساس گزارش اسپوتنیک، مایک پنس در اوایل سال جاری میلادی در نخستین برنامه مقدماتی انتخاباتی خود به ایالتهای آیووا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی سفر کرده بود.
پنس در سخنرانی خود در آیووا از پاسخ دادن به این سوال که آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شود یا نه طفره رفت اما تاکید کرد که تمرکز فعلی وی بر انتخابات حساس میان دوره ای کنگره است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود اما سخنرانی وی به صورت ویدئویی و نه حضوری بود.
روابط ترامپ با مایک پنس بعد از انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و ادعای رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره «تقلب بزرگ» دموکرات‌ها و جو بایدن، تیره شد چرا که معاون ترامپ با درخواست‌های او برای تایید نکردن نتایج آرا در جلسه شمارش آرا در جلسه کنگره آمریکا موافقت نکرد.

نتیجه نظرسنجی کالج امرسون برای انتخابات 2024: ترامپ 45 درصد، بایدن 43 درصد
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برنامه های خود را برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام نکرده است، اما در موقعیت خوبی برای رقابت دوباره با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد و حتی می تواند در مقابل او پیروز شود.
 نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برنامه های خود را برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام نکرده است، اما در موقعیت خوبی برای رقابت دوباره با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد و حتی می تواند در مقابل او پیروز شود.
به گزارش نیوز ویک، یک نظرسنجی که توسط کالج امرسون منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ در یک رقابت انتخاباتی فرضی، بایدن را شکست می دهد. در حالی که در این نظرسنجی نه ترامپ و نه بایدن مورد حمایت اکثریت رای دهندگان قرار ندارند، رئیس جمهوری سابق آمریکا با دو امتیاز از رئیس جمهوری فعلی جلوتر است.
آخرین داده های نظرسنجی امرسون نشان می دهد که 45 درصد از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ حمایت می کنند در حالی که تنها 43 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به جو بایدن رای می دهند. در همین حال، 11 درصد از رای دهندگان اعلام کردند که می خواهند به "فردی دیگر" رای دهند و یک درصد نیز اعلام کردند هنوز تصمیمی نگرفته اند.
از آخرین نظرسنجی امرسون در اوایل ماه سپتامبر، فاصله بین ترامپ و بایدن کمی افزایش یافته است. نظرسنجی قبلی نشان داد ترامپ تنها با یک درصد از بایدن پیشتاز است. از طرف دیگر اکثر رای دهندگان در نظرسنجی پیشین از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات حمایت می کردند. در نظرسنجی پیشین، ترامپ 47 درصد آرا و بایدن 46 درصد آرا را کسب کرده بود.
نظرسنجی امرسون همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن همچنان درحال کاهش است و میزان مخالفت با او روندی صعودی دارد. در ماه سپتامبر، 46 درصد از رای دهندگان بایدن را تایید می کردند در حالی که 47 درصد مخالف وی بودند.
اکنون در ابتدای ماه نوامبر، تنها 41 درصد از رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند و نیمی از آنها (50 درصد) با وی مخالف هستند. محبوبیت بایدن در میان رای دهندگان سیاه پوست بیشترین کاهش را داشته است.
اگرچه ترامپ تاکنون به صورت رسمی برای شرکت در انتخابات سال 2024 اعلام آمادگی نکرده است اما متحدان او معتقدند وی بار دیگر در انتخابات شرکت خواهد کرد.
ترامپ در مصاحبه با رسانه های مختلف آمریکایی به صورت غیر مستقیم به بازگشت خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است.
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با کاهشی 5 درصدی به 42 درصد رسیده است؛ موضوعی که از تغییر دیدگاه آمریکایی ها به دلایل مختلفی از جمله نحوه مدیریت ضعیف همه گیری کرونا، مشکلات اقتصادی و خروج مسئولانه وی از افغانستان حکایت دارد.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، محبوبیت بایدن به پایین ترین سطح در دوران دولت وی رسیده است و بنابر نظرسنجی جدید گالوپ (42 درصد) و کالج گرینول (37 درصد) میانگین محبوبیت وی به حدود 43 درصد رسیده است.
این نتایج در نظرسنجی دیگری نیز که تارنمای هیل به اتفاق موسسه هریس ایکس انجام داده تا حدی تایید می شود. بر اساس نتایج به دست آمده در این نظرسنجی میزان مقبولیت بایدن به عنوان رئیس جمهور با کاهشی 5 درصد به 42 درصد رسیده است.
در حالی که دلایل کاهش محبوبیت بایدن بیشمار است و از جمله شامل کاهش اعتماد به دولت او در مدیریت همه گیری و خروج نیروهایش از افغانستان می شود یکی از بزرگترین دلایل این کاهش این است که به باور آمریکایی ها مشکلات بزرگ اقتصادی موضوعی است که دولت بایدن به اندازه کافی در آن متمرکز نشده است.
به نوشته سی ان ان، محبوبیت بایدن در حوزه اقتصادی هم پای کاهش کلی محبوبیت او در حوزه های مختلف پیش می رود. میزان محبوبیت شغلی بایدن در مدیریت اقتصاد به پایین ترین سطح یعنی بین 40 تا 50 درصد درصد رسیده که تا همین اوایل تابستان امسال بین 50 تا 60 درصد بود.

دو سوم  آمریکایی‌ها مخالف حضور بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند
 جدیدترین نظرسنجی در آمریکا در حالی نشان از تداوم کاهش میزان محبوبیت جو بایدن دارد که همچنین مشخص شد، دو سوم از آمریکایی‌ها مخالف حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند.
به گزارش تارنمای هیل، براساس نتایج نظرسنجی روزنامه یو اس ای توی و دانشگاه سافولک مشخص شد که فقط 38 درصد از مردم آمریکا عملکرد بایدن را تایید می کنند که نسبت به آمار نظرسنجی قبلی باز هم روند کاهشی داشته است.
از زمانیکه گسترش گونه دلتا کرونا در آمریکا در پیشرفت ها برای مهار همه‌گیری این ویروس تاثیر منفی گذاشت و همچنین انتقادها از تصمیم بایدن برای خروج شتابزده از افغانستان، مقبولیت بایدن در سراشیبی سقوط قرار گرفت.
این در حالی است که میزان تایید عملکرد بایدن در اواخر اکتبر(مهر) طی نظرسنجی مرکز هریس 43 درصد اعلام شده بود که با کاهش به میزان 38 درصد مشخص شده محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا میان مردم این کشور در سراشیبی سقوط قرار داشته که می تواند پیامدهایی برای بایدن به دنبال داشته باشد.
در این نظرسنجی جدید روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک مشخص شده است که 46 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بدتر از انتظارات بوده است.
64 درصد از شرکت‌کنندگان همچنین اعلام کردند که نمی خواهند بایدن دوباره برای انتخابات سال 2024 نامزد شود که این امار در میان شرکت کنندگان حامی دمکرات ها 28 درصد بود.
به نظر می رسد که یکی از بزرگترین دلایل کاهش تایید عملکرد بایدن این است که به باور آمریکایی ها مشکلات بزرگ اقتصادی موضوعی است که دولت بایدن به اندازه کافی در آن متمرکز نشده است.
نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که اطمینان شهروندان آمریکایی نگران از وضعیت تورم نسبت به شرایط اقتصادی رو به افول است. نتایج نظرسنجی اخیر شبکه سی ان بی سی و فاکس نیوز نشان از کاهش شدید تایید عملکرد کلی بایدن و نحوه مدیریت وضعیت اقتصادی در میان مردم آمریکا دارد.
به رغم اینکه برخی کارشناسان معتقدند چالش تورم اکنون جهانی است اما شماری از اقتصاددانان بر این باورند که سیاستهای اقتصادی بایدن خود یکی از عوامل افزایش تورم در آمریکا بوده است

مخالفت اکثریت آمریکایی‌ها با نامزدی دوباره بایدن و ترامپ
طبق یک نظرسنجی تازه، 64 درصد از آمریکایی‌ها با نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 مخالف هستند و 58 درصد هم اعتقاد دارند دونالد ترامپ نباید نامزد این انتخابات شود.
جدیدترین نظرسنجی در آمریکا از مخالف بالای آمریکایی‌ها با نامزدی دوباره جو بایدن و دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.
روزنامه «یواس‌ای‌تودی» و دانشگاه «سافولک» آمریکا یک نظرسنجی تازه در این کشور انجام دادند و نظر مردم را درباره رضایتمندی از جو بایدن و احتمال شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 جویا شدند.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، طبق این نظرسنجی بیش از 60 درصد از آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
64 درصد (حدود دو سوم) از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشترک یواس‌ای‌تودی و دانشگاه سافولک اعلام کردند که آنها نمی‌خواهند جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 حاضر شود.
از جمله نکات مهم در این نظرسنجی آن است که 28 درصد از دموکرات‌ها هم گفته‌اند با نامزدی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده مخالف هستند.
آمریکایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی تازه، اقبال چندانی به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور هم نشان نداده‌اند و 58 درصد اعلام کردند، نمی‌خواهند ترامپ در انتخابات 2024 نامزد شود.
میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی، 37.8 درصد و میزان نارضایتی از او 59 درصد است. 46 درصد از آمریکایی‌ها هم گفتند که عملکرد رئیس‌جمهور دموکرات این کشور بدتر از آن چیزی بوده که آنها توقع داشتند.
تنها 20 درصد از آمریکایی‌ها باور دارند که کشورشان در مسیر درست در حال حرکت است و 66 درصد معتقدند آمریکا در مسیر نادرست قرار دارد.
نظرسنجی سراسری یواس‌ای‌تودی و دانشگاه سافولک طی روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در آمریکا گرفته شده است

بایدن مدیریت اقتصادی ضعیفی داشته است
همچنین به گزارش سی ان ان، در یک نظر سنجی هفت نفر از هر 10 آمریکایی یا بیش از نیمی از دموکرات‌ها بر این باورند که ایالات متحده در مسیر اشتباه گام برد اشته است و حدود 60 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که مدیریت اقتصادی بایدن در دوره 9 ماهه ریاست‌جمهوری وی ضعیف بوده است.
«جف هورویت» از انجمن تحقیقاتی هارویت که نظرسنجی فوق را انجام داده است گفت: «دموکرات‌ها با کشوری روبرو هستند که افکار عمومی مردم آمریکا نسبت به رئیس‌جمهور جو بایدن از ماه آوریل تاکنون به شدت منفی شده است».
طبق نتایج نظرسنجی فوق، 42 درصد از آمریکایی‌ها از مجموع عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده رضایت داشتند که این نمایانگر کاهش 7 درصدی از ماه آگوست تاکنون بوده است.
طبق این گزارش، 54 درصد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا ناراضی بودند که این عدد نمایانگر افزایش شش درصدی از ماه آگوست تاکنون بوده‌ است.
آمار و ارقام گالوپ نشان می‌دهد که به استثنای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که میانگین رضایت از عملکرد وی در پاییز 2017 به 37 درصد رسیده بود، میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی به 42 درصد رسیده است که در این برهه از زمان از هر رئیس‌جمهور مدرن دیگری در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش پایین‌تر است.
بر اساس این گزارش، میزان محبوبیت بایدن در میان گروه کوچک‌تری از رأی‌دهندگان ثبت‌ شده آمریکا، 45 درصد از و 52 درصد از آن‌ها از وی ناراضی هستند.
جدیدترین نظرسنجی شبکه «ان بی سی» پس از تابستان پر آشوب و اوایل پاییز برای رئیس‌جمهور دوره اولی انجام گرفته است که با موج جدیدی از موارد ابتلا به و فوتی‌های کرونا، پیامدهای خروج نابسامان ایالات متحده از افغانستان، تورم فزاینده و کاهش ناامیدکننده فرصت‌های شغلی و جدال داخلی دموکرات‌ها در خصوص دستورکار بایدن مواجه بود.
طبق این نظرسنجی، 40 درصد از شرکت‌کنندگان از نحوه مدیریت بایدن در بحث اقتصاد رضایت داشتند و 51 درصد نیز شیوه مدیریت وی در بحث ویروس کرونا را مورد تأیید قرار می‌دهند.
مسئله نگران‌کننده این است که تنها 37 درصد از آمریکایی‌ها امتیاز بالایی به بایدن برای شایستگی و کارآمدی وی به عنوان رئیس‌جمهور دادند و تنها 28 درصد به وی امتیاز بالایی در زمینه متحد کردن کشور آمریکا دادند و در مقابل، 51 درصد امتیاز پایینی در گردهم آوری کشور و متحد کردن کشور آمریکا به بایدن دادند.
طبق این گزارش، 93 درصد از جمهوری‌خواهان بر این باور بودند که آمریکا در مسیر اشتباهی گام برداشته و این رقم در بین دموکرات‌ها 48 درصد و در بین احزاب مستقل 70 درصد بود.
طبق نتایج این نظرسنجی، تنها 41 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، بر این باور بودند که ایالات متحده بهترین روزها را پیش رو دارد و 53 درصد نظر مخالف داشتند و در بحث بیماری کرونا، 56 درصد از آمریکایی‌ها بر این باور بودند که روزهای بسیار بد به پایان رسیده است. در بحث اقتصاد و وضعیت مالی، تنها 30 درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که وضعیت آن‌ها بهبود یافته است و 45 درصد اعلام کردند که شرایط آن‌ها ثابت بوده است و 24 درصد بر این باور بودند که پسرفت داشته‌اند.
طبق نتایج این نظرسنجی، 47 درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌شده آمریکایی، اعلام کردند که در انتخابات میان‌دوره‌ای 2022، ترجیح می‌دهند که کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها باشد و 45 درصد تأکید داشتند که یک کنگره جمهوری‌خواه می‌خواهند.
طبق این نظرسنجی، علی‌رغم آن‌که 20 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی تصریح کردند که رأی آن‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای 2022، نمادی از مخالفت با ترامپ خواهد بود و 21 درصد اعلام کردند که رأی آن‌ها نمادی از مخالفت با بایدن خواهد بود، اما اکثریت قاطع‌ رأی‌دهندگان یا همان 52 درصد از آن‌ها تأکید کردند که نه بایدن و نه ترامپ هیچ تأثیری در رأی آن‌ها نخواهد داشت.
نظرسنجی فوق در بین یکهزار بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی 23 تا 26 اکتبر (اول تا چهارم آبان ماه) با حاشیه خطای مثبت و منفی 3.1 درصد انجام گرفت

ترامپ: بایدن آمریکا را به مایه خنده جهان تبدیل کرده است
رئیس‌جمهور سابق آمریکا تصریح کرد که حزب دموکرات رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به جای تمرکز بر بهبود اوضاع کشور بر مقابله با جمهوری‌خواهان متمرکز شدند و ایالات متحده را به مایه خنده جهان تبدیل کرده‌اند.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در جدیدترین اظهارنظرات خود، حزب دموکرات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را مورد حملات لفظی خود قرار داد.
بنا بر گزارش شبکه «نیوزمکس»، ترامپ تصریح کرد که دموکرات‌ها به جای تلاش برای بهبود وضعیت کشور آمریکا، بیشتر نگران مبارزه با جمهوری‌خواهان هستند.
وی در این خصوص گفت: «سیاستمداران دموکرات این کشور 99 درصد از وقت خود را صرف مبارزه با جمهوری‌خواهان می‌کنند و وقت فکر کردن درباره بزرگ و عالی کردن کشورمان را ندارند».
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای که طرفدارانش آن را بازنشر دادند، گفت: «اگر آن‌ها (دموکرات‌ها) نیمی از این انرژی‌ را صرف مبارزه با چین، روسیه، ایران و حتی اتحادیه اروپا می‌کردند، ما بار دیگر به عظمت بازمی‌گشتیم اما در عوض آن‌ها در مقابل همه به جز محافظه‌کاران (جمهوری‌خواهان) ضعیف هستند. کشور ما به مایه خنده جهان تبدیل شده است!».
رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته طی مصاحبه‌ای با برنامه «کریس استیگال» بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را تکرار کرد و گفت: «اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد و من آن‌جا (کاخ سفید) بودم، تورم نداشتیم، هزینه‌ گاز شما کمتر از دو دلار بود، اقتصاد خروشان بود، در جهان احترام داشتیم و از افغانستان خارج می‌شدیم نه این که بخواهیم آن را رها کنیم و 85 میلیارد دلار تجهیزات را آن‌جا رها نمی‌کردیم و 13 سرباز ما (در جریان حمله داعش به فرودگاه کابل) کشته نمی‌شد».
دونالد ترامپ سپس به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد دولت بایدن به خانواده‌های مهاجری که در دولت ترامپ از هم جدا شده‌اند، به ازای هر نفر 450 هزار دلار بپردازد.
وی در این خصوص گفت: «این آدم‌ها (دولت بایدن) کاملاً دیوانه دیوانه هستند».
ترامپ همچنین در خصوص لزوم واکسیناسیون کودکان برای جلوگیری از ابتلای آن‌ها به کرونا گفت: «فکر نمی‌کنم که چنین چیزی درست باشد. آن‌ها قوی هستند. سیستم ایمنی آن‌ها قوی است. آن‌ه مثل به ویژه افراد بزرگسال که به نوعی مشکلاتی مثل دیابت و مشکلات جسمی دیگر دارند، آسیب نمی‌بینند. من توصیه می‌کنم چنین افرادی حتماً واکسن بزنند».
از قبل از برگزاری انتخابات 2020 هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی خودش را ناشی از تقلب انتخاباتی خواند و با همین پیش‌فرض بعد از اعلام نتایج، پیروزی رقیب دموکراتش را نپذیرفت و علاوه بر طرح ادعای تقلب در انتخابات به روش‌های مختلف حقوقی و دادگاهی سعی کرد نتیجه را به چالش بکشد و به نفع خود تغییر دهد.
اوج این روند ششم ژانویه 2021 رخ داد، زمانی که کنگره در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود. ترامپ از هوادارانش خواسته بود با تجمع مقابل کنگره، از تایید نتیجه ممانعت کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.
حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.
پس از این اتفاق، حساب‌های کاربری ترامپ در رسانه‌های اجتماعی از جمله توئیتر بسته شد و رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد شبکه اجتماعی متخص به خود را ایجاد کند.

اگر امروز انتخابات 2024 آمریکا باشد، ترامپ پیروز می‌شود
نتایج یک نظرسنجی جدید در امرسون کالج با این پیش فرض که اگر امروز انتخابات 2024 آمریکا باشد، نشان می‌دهد که 45 درصد به ترامپ و 43 درصد به بایدن رای می‌دهند.
 به نوشته روزنامه بوستون هرالد، اسپنسر کیمبال، محقق امرسون گفت: بیش از ده درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم به شخص سومی بجز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا رای داده‌اند. حال با این حساب باید شاهد یک نامزد سوم دیگری در انتخابات 2024 باشیم.
این نظرسنجی بازتاب نارضایتی از دولت بایدن است. بنابر همین نظرسنجی میزان محبوبیت رئیس جمهور بایدن 41 درصد است که کمترین میزان در دوره ریاست وی تاکنون است.
همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که بزرگترین افت در میزان رضایت از بایدن در میان رای دهندگان سیاه پوست است؛ به عبارتی میزان رضایت از بایدن از 72 درصد در فوریه به 52 درصد در نوامبر کاهش پیدا کرده است.
یک پایگاه جمع آوری داده‌ها و نظرسنجی‌ تحت عنوان "FiveThirtyEight" به نظرسنجی امرسون امتیاز A را برای تیزبینی‌اش در این پیش‌بینی می‌دهد.
براساس گزارش واشنگتن پست، بایدن اعلام کرده است که شرکت مجدد در انتخابات را مد نظر دارد. وی اکنون 78 سال دارد اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دموکرات‌ها شخص دیگری را ترجیح می‌دهند.
واشنگتن پست می‌گوید که نظرسنجی "ماریست" نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در پاسخ به این سوال که «اگر جو بایدن نامزد حزب باشد، دموکرات‌ها شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 دارند یا اینکه شخص دیگری نامزد حزب باشد»، 41 درصد رای مثبت داده‌اند که با نتیجه رقیب (41 درصد) برابر است. ترامپ 75 ساله است و وی نیز در فکر نامزدی در انتخابات 2024 است.



.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن ترامپ جمهوریخواهان انتخابات2024 بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دونالد ترامپ رئیس جمهور رئیس جمهور سابق آمریکا نتایج یک نظرسنجی جدید درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند میزان محبوبیت بایدن درصد از آمریکایی ها میان رای دهندگان جو بایدن رئیس جمهور عنوان رئیس جمهور انتخابات میان دوره رئیس جمهوری آمریکا محبوبیت بایدن شرکت کنندگان انتخابات 2024 درصد رسیده آمریکایی ها اعلام کردند جمهوری خواهان نشان می دهد نتایج نظرسنجی عملکرد بایدن انتخابات سال ایالات متحده میان دوره ای میزان رضایت رأی دهندگان رای می دهند دولت بایدن دموکرات ها درصد اعلام سال گذشته بار دیگر مایک پنس مشخص شد درصد هم سال 2024 43 درصد 28 درصد 45 درصد 64 درصد دو سوم 46 درصد 38 درصد 47 درصد 42 درصد 41 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها