Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اظهار اینکه برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت این کشور در کابل وجود ندارد، اعتراف کرد که طالبان برای مبارزه با داعش تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در یک نشست خبری تصریح کرد که واشنگتن هنوز برنامه‌ای برای ایجاد روابط دیپلماتیک با طالبان و بازگشایی سفارتش در کابل ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: وقتی نوبت به بازگشایی سفارت ما در کابل می‌رسد، ما در حال حاضر به طور جدی در این باره فکر نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم آنچه ما می‌خواهیم ببینیم، ایجاد سابقه در رفتار مسئولانه طالبان و رفتار قابل پیش‌بینی است، و سپس ارزیابی خواهیم کرد که چه نیازهایی در جبهه دیپلماتیک داریم.

وست گفت که آمریکا «تعهد تزلزل ناپذیری دارد تا اطمینان حاصل کند که افغانستان هرگز دیگر به سکوی پرتاب تروریست‌ها تبدیل نشود تا به ما یا متحدان ما آسیب برساند».

وی در ادامه تصریح کرد که واشنگتن از تلاش‌های طالبان برای سرکوب داعش حمایت می‌کند.

طالبان ادعای پنتاگون درباره داعش در افغانستان را رد کردطالبان: آمریکا از داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌کندطالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیم

به گزارش «عرب نیوز»، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در این باره گفت: ما می‌خواهیم طالبان علیه داعش خوراسان موفق شود، فکر می‌کنم طالبان تلاش بسیار شدیدی داعش دارند. ما نگران افزایش حملات داعش هستیم و می‌خواهیم طالبان علیه آن‌ها موفق شوند.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان با اظهار اینکه داعش در افغانستان تهدیدی جدی نیست، گفت که آن‌ها قدرت نظامی ندارند اما تبلیغات برای این گروه تروریستی جریان دارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش اخبار آمریکا اخبار افغانستان داعش اخبار آمریکا اخبار افغانستان داعش در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم

تیپ ۵۷ حشدالشعبی در صحرای استان الانبار عراق با گروه تروریستی داعش درگیر شد. ویدئویی از این عملیات را در ادامه گزارش مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل