Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار ارومیه گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ و فاخر آذربایجان در ارومیه به ۷۵ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

حسین مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان اظهار داشت: ساخت تقاطع غیرهم سطح آذربایجان از سال 1393 وارد فاز اجرایی شده اما متاسفانه پروژه در روند ساخت با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار روبه‌رو شد که لازمه تسریع در روند ساخت تامین منابع مالی برای آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پروژه چهار سطحه تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان را جزو پروژه‌های فاخر و منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پروژه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که با گشایش کامل آن کمربندی میانی تکمیل می‌شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر فاز سوم پروژه شامل اتصال محور خاتم‌الانبیاء(ص) از طریق زیرگذر به جاده مهاباد در دست ساخت است افزود: فاز سوم پروژه با تامین منابع مالی تا خرداد سال 1401 گشایش می‌یابد.

به گفته مهدی‌زاده هدف از اجرای تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان روان‌سازای ترافیک است که این تقاطع 30 میلیون سفر را مدیریت و 20 نوع جریان ترافیکی را هدایت می‌کند.

وی در ادامه به ساماندهی دستفروشان سطح شهر اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف مهم و بین بخشی مقوله ساماندهی دستفروشان است که شهرداری به این مهم نگاه ویژه دارد.

شهردار ارومیه افزود: در این راستا با هدف ساماندهی دستفروشان، بازارچه های ایجاد می‌شود که این مهم همراهی دستفروشان را هم می‌طلبد.

مهدی‌زاده با اشاره به ساماندهی ضایعات فروشان داخل شهر عنوان کرد: ضایعات فروشان فعال در سطح شهر نیز با انتقال آنها به زمینی به مساحت دو هکتار در خارج از شهر ساماندهی می‌شوند.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه روزانه 650 تن زباله در سطح شهر تولید و جمع‌آوری می‌شود، بیان کرد: 200 دستگاه خودرو و یک هزار پاکبان رفت و روب و جمع‌آوری زباله‌ها جهت دفن در سایت نازلو را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به سایت نازلو محل دفن پسماندهای شهری عنوان کرد: متاسفانه محل دفن زباله در سایت نازلو از شرایط نامطلوبی برخوردار بود که با تلاش همکاران در عرض دو ماه ساماندهی شد.

شهردار ارومیه به مقوله مهم تفکیک زباله از مبدا نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری از طریق سرمایه‌گذاری به مبحث تفکیک زباله از مبدا نگاه ویژه دارد.

قرارگاه خاتم‌الانبیاء در 5 پروژه با شهرداری تبریز همکاری می‌کنددادستان اردبیل: ایراد فنی غیرموجهی در پروژه پل قدس مشاهده نشدفعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز عملیات پروژه‌های جدید درخواست شورای ششم از شهرداری شیراز

وی خاطرنشان کرد: در مقوله تفکیک زباله از مبدا نیاز به مشارکت شهروندان داریم و اگر این مهم تحقق نیابد با یک بحران زیست محیطی در محل دفن زباله روبه‌رو می‌شویم.

مهدی‌زاده به ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5600 تاکسی و 340 اتوبوس مشغول جابه‌جایی مسافران در سطح شهر هستند.

وی عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی از لحاظ کیفیت قابل قبول نیست اما تمام تلاش‌های بر بهبود کیفیت آنها تمرکز شده و اخیر 10 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است.

شهردار ارومیه تاکید کرد: منابع دولتی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در شهرهای کشور تحقق نیفتاده که این مهم نیازمند همراهی و کمک دولت است.

وی از راه‌‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری در یک ماه آینده خبر داد و گفت: زیرساخت‌های تحقق این مهم آماده شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تقاطع غیرهم سطح آذربایجان شهردار ارومیه مهدی زاده سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت