Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@02:26:16 GMT

مشارکت خیرین در ساخت صددرصد مدارس استان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۴۳۷۹

مشارکت خیرین در ساخت صددرصد مدارس استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خیرین مدرسه ساز در ساخت صددرصد مدارس استان مشارکت دارند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ خوش‌خبر با بیان این مطلب در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئوکنفرانسی مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز نقش مؤثر و بی‌بدیلی در زمینه مدرسه‌سازی دارند و در این موضوع پیشگام هستند که نتیجه آن خیر و برکت در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه مدرسه‌سازی با همت خیرین از دهه ۷۰ پررنگ‌تر شده و موضوعی با اهمیت است، افزود: این موضوع برای مقابله با بیسوادی و جهل است و معتقدیم که شما خیرین، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش سه رکن اصلی و تأثیرگذار برای از هم‌پاشیدن جبهه جهل و نادانی هستید.
معاون استاندار با تأکید بر اینکه مدرسه ‌سازی و انجام کارهای نیک، هیچ وقت تعطیل‌بردار نیست، گفت: افرادی که در این زمینه آگاهانه و برای اعتلای سرزمین، مال خود هرچند به میزان ناچیز و به اندازه یک آجر را اهدا می‌کنند، خیر و برکت آن را در زندگی دنیوی و اخری خود می‌بینند.
خوش خبر بیان کرد: تا زمانی که کارهای جمعی همچون مدرسه‌سازی در راستای رفع دغدغه‌های کودکان و نوجوانان این سرزمین انجام می‌شود، نیاز داریم که موانع پیش‌رو را تا حد توانمان برداریم.
وی از خیرین به عنوان پشتیبانان و صف‌شکنان اصلی جبهه جهل و نادانی یاد کرد و تصریح نمود: سرزمینی که در آن آگاهی، دانایی و ارزش‌های والای اسلامی باشد، منفذهای سلطه‌پذیری آن مسدود خواهد شد و به میزانی که نوباوگان و جوانان به علم و اصول اسلامی و انقلابی مجهز شوند، از گمراهی نجات می‌یابند.
معاون استاندار با بیان اینکه علم فرزندان‌ ما باید با تعلیم و تربیت اسلامی همراه باشد، گفت: تربیت اسلامی علم را جهت‌دار می‌کند و علمی که بدون تعلیم و تربیت اسلامی باشد، شاید به بیراهه کشیده شود.
به گفته وی؛ فرزندان این سرزمین نیازمند فضای آموزشی خوب هستند تا با آرامش خاطر به‌دنبال علم‌آموزی بروند.
خوش‌خبر با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در زمینه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه در دوران کرونا و کمک مؤمنانه افزود: کمک های مؤمنانه مردم خراسان جنوبی در دوران کرونا ۲۵۶ میلیارد تومان بوده که نقل آن برای مسئولان کشوری با توجه به شرایط استان جای تعجب دارد و این موضوع، نشان دهنده اعتقاد و باور غنی و ارزشمند مردمان این خطه است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه خیرین امنیت‌ساز هم در خراسان جنوبی کمک‌های بسیار خوبی را داشته‌ایم اظهار داشت: خیلی از خیرین در زمینه مدرسه‌سازی، سلامت و بهداشت و در زمینه امنیت توأمان فعالیت دارند که اقدامات آنان جای تقدیر دارد.
معاون استاندار گفت: با توجه به گستردگی استان و تعدد مسائل و مشکلات ناشی از آن، اعتبارات و امکانات دولتی بسیار محدود است و ارتقاء شاخصه عدالت اجتماعی و افزایش امکانات و زیرساخت‌ها در مناطق کمتر برخوردار در دستور کار استاندار و مسئولان استانی قرار دارد.
خوش‌خبر افزود: نهادهای جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های مرزی ما انجام داده اند که امید، نشاط و اعتماد به نظام اسلامی را دوچندان کرده است.
وی گفت: اقدامات خیرین در مناطق محروم قابل تحسین است اما ما در مرکز استان نیز نیازمندی‌ های زیادی در زمینه بازسازی و احداث مدارس جدید به‌خصوص در مسکن مهر داریم و از طرفی همه ما موظفیم با بسترسازی شرایطی مهیا کنیم که خیرین با خیال راحت نقش خودشان را ایفا نمایند.
شایان ذکر است: بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها با تجلیل از خیران مدرسه ‌ساز کشور و طی در ارتباط زنده تصویری با معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی مدرسه سازی خوش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز ۱۵ مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری